Nioåring fick kniv mot halsen på Malmöskola
En nioårig flicka fick en kniv mot halsen på Rörsjöskolan på fredagsmorgonen. ”Det här var droppen. Min dotter hade ju kunnat dö”, säger mamman.
Flickan, som går i tredjeklass, hade precis lämnat frukostmatsalen på Rörsjöskolan när hon och några kompisar stötte på en äldre pojke på skolgården.
– Han började ropa en massa svordomar till min dotter och hennes kompisar. Då sa min dotter till honom att det inte var ok. Då hotade han med att knivhugga henne. Sedan drog han fram en kniv och höll den mot min dotters hals, säger flickans mamma Sumbul Hamid.
Enligt mamman började dotterns kompisar då att kasta sten mot den äldre pojken för att få honom att släppa kniven.
– Då höll han nästan på att sticka kniven i halsen på min dotter. Till slut tappade han kniven och min dotter lyckades springa in och kalla på lärare, säger Sumbul Hamid.
Skolans rektor Ingrid Landén bekräftar att det har varit en ”incident” på fredagsmorgonen och att polisen har varit på skolan.
Läs mer........
http://www.sydsvenskan.se/2017-03-03/nioaring-fick-kniv-mot-halsen-pa-malmoskola