2017-03-03, 06:14
Medlem
Stor ökning av tolkade nödsamtal

I fjol tolkades drygt 5 800 SOS-samtal i hela landet, en ökning med 65 procent jämfört med året före. Det här ställer nya krav på operatörerna.
– Det är en enorm frustration när man hör att det är någon som behöver hjälp, men man förstår inte hur man kan hjälpa till, säger Helena Ammouri, larmoperatör vid SOS Alarm i Malmö, till P4 Radio Malmöhus.

På SOS Alarm i Malmö har man ett externt tolkföretag som kan hjälpa till med 200 språk, dygnet runt. Under 2016 tolkades samtal till 66 olika språk. Vanligast är arabiska, men även somali, tigrinja, persiska, dari och ryska förekommer.........

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stor-okning-av-tolkade-nodsamtal

Massinvandring utan krav
Senast redigerad av ascheberg 2017-03-03 kl. 06:16.
Citera
2017-03-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
I fjol tolkades drygt 5 800 SOS-samtal i hela landet, en ökning med 65 procent jämfört med året före. Det här ställer nya krav på operatörerna.
– Det är en enorm frustration när man hör att det är någon som behöver hjälp, men man förstår inte hur man kan hjälpa till, säger Helena Ammouri, larmoperatör vid SOS Alarm i Malmö, till P4 Radio Malmöhus.

På SOS Alarm i Malmö har man ett externt tolkföretag som kan hjälpa till med 200 språk, dygnet runt. Under 2016 tolkades samtal till 66 olika språk. Vanligast är arabiska, men även somali, tigrinja, persiska, dari och ryska förekommer.........

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stor-okning-av-tolkade-nodsamtal

Massinvandring utan krav
Lär ju äta upp halva SOS budget i ett nafs. Är inte den kostnaden offentlig, för det hade varit intressant att se... Tycker inte man ska klema bort dessa invällare genom att hela tiden erbjuda tolk. Kommer de hit får de fan lära sig språket och bästa sättet är att alla myndighetskontakt endast är möjlig på svenska. Ingen svenska, inga bidrag. Ingen svenska ingen vård, ingen svenska igen polis. Enkelt. Ställ krav helt enkelt.
Senast redigerad av martinator 2017-03-03 kl. 10:49.
Citera
2017-03-03, 12:30
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag är medlem på en hemsida för en amerikans sci-fi författare som jag avgudar. Döm om min förvåning när det nu har uppkommit en diskussion på denna sida om dels Lars Vilks och dödshoten emot honom, dels om situationen i Malmö med dess enorma muslimpopulation!

Det som förvånar mig är att dessa amerikaner har en uppfattning om hur det ser ut i Rosengård och denna uppfattning är allt annat än positiv. Man kallar Malmö för en av Europas "muslimska enklaver". Man skriver om hur ambulansen t ex inte törs åka in i vissa områden utan poliseskort, hur tegelstenar kastas genom ambulansfönstren etc. Man ger också länkar till olika bloggar och hemsidor där situationen i Malmö beskrivs som fullständigt utom kontroll.

Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt

Inte alls illa. Har gått runt på rosengård som kvinna under tidig morgon (6-8 på morgonen) och senare kväll. Det läskigaste jag har varit med om var när två invandrare bråkade högt med varandra ute på en parkering, men det visade sig att de inte bråkade utan det var bara språket som gjorde att det lät så aggressivt.
Citera
2017-03-03, 14:53
Medlem
Stöldliga fast efter polisspaning – lurade stort antal äldre

Mobiltrafik och spaning gjorde att polisen till slut kunde gripa flera misstänkta med stöldgods i fickorna. Nu åtalas fem personer för en mängd åldringsbrott.
Läs mer......

http://24malmo.se/2017/03/03/stoldliga-fast-efter-polisspaning-lurade-stort-antal-aldre/

Zigenare igen
Citera
2017-03-03, 14:59
Medlem
Det var under torsdagseftermiddagen som polisen befann sig på ett boende för unga i de centrala delarna av Malmö, när de anträffade en 17-årige pojke.

Polispatrullen fattade misstankar om att pojken var narkotikapåverkad och beslutade att göra en husrannsakan på pojkens rum.

I rummet hittade man ingen narkotika, men däremot en skarpladdad pistol som togs i beslag.

Pojken misstänks nu för brott mot vapenlagen.

http://24malmo.se/2017/03/03/polisen-slog-till-mot-boende-hittade-skarpladdad-pistol/

Vad kan det vara för boende ?
Citera
2017-03-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Inte alls illa. Har gått runt på rosengård som kvinna under tidig morgon (6-8 på morgonen) och senare kväll. Det läskigaste jag har varit med om var när två invandrare bråkade högt med varandra ute på en parkering, men det visade sig att de inte bråkade utan det var bara språket som gjorde att det lät så aggressivt.
Om du varit Acmed hade du inte kunnat skriva ditt inlägg om Rosengård. Läget är katastrofalt i Malmö, staden flödar av vapen, det skjuts och kastas handgranater. Det rånas, misshandlas och våldtas.

Vad vill du egentligen säga med ditt inlägg? Att det inte finns problem? Flera hundra bilar brinner per år på Rosengård och andra invadrarområden. Knarkförsälnjnigen flödar, morden blir bara fler och fler. Du spottar på och förminskar dem som blir utsatta och deras anhöriga och alla som lever i skräck.
Citera
2017-03-03, 19:20
Moderator
Chantres avatar
Rydhagen som själv bor i knarklangarstadsdelen Möllan tycker vi ska bry oss om de kriminella mordoffren i Malmö.

Citat:
Alla som har ett hjärta i kroppen fattar att dessa människors liv och världar tagit allvarligt skada, och alla borde känna medkänsla med dem – och VISA den. Brottsoffer och deras anhöriga får inte alls tillräckligt mycket fokus i vårt samhälle.

Nä, hade de suttit bakom lås och bom eller ännu bättre inte kommit hit från första början hade de inte kunnat vistas på Malmös gator och bli mördade.

http://www.expressen.se/kvp/kronikorer/maria-rydhagen/sluta-svartmala-malmo--ingen-mar-battre-av-det/
Citera
2017-03-03, 20:07
Medlem
EXTRA: Stora avspärrningar vid grönområde – grovt brott utreds

Polisen har spärrat av ett större grönområde på Lindängen och ett flertal patruller arbetar på platsen.

– Vi håller på med ett ärende som gäller ett grovt brott och vi arbetar med att säkra bevis på platsen. Det ska ha skett det senaste dygnet men mer än så kan jag inte berätta, säger Fredrik Bratt, presstalesperson vid polisens ledningscentral.

Polisens helikopter har också cirkulerat över Malmö under dagen. Om det har något med ärendet att göra är oklart.

http://24malmo.se/2017/03/03/extra-stora-avsparrningar-vid-gronomrade-grovt-brott-utreds/

Någon som vet mer?
Citera
2017-03-03, 20:12
Medlem
Nioåring fick kniv mot halsen på Malmöskola

En nioårig flicka fick en kniv mot halsen på Rörsjöskolan på fredagsmorgonen. ”Det här var droppen. Min dotter hade ju kunnat dö”, säger mamman.

Flickan, som går i tredjeklass, hade precis lämnat frukostmatsalen på Rörsjöskolan när hon och några kompisar stötte på en äldre pojke på skolgården.

– Han började ropa en massa svordomar till min dotter och hennes kompisar. Då sa min dotter till honom att det inte var ok. Då hotade han med att knivhugga henne. Sedan drog han fram en kniv och höll den mot min dotters hals, säger flickans mamma Sumbul Hamid.

Enligt mamman började dotterns kompisar då att kasta sten mot den äldre pojken för att få honom att släppa kniven.

– Då höll han nästan på att sticka kniven i halsen på min dotter. Till slut tappade han kniven och min dotter lyckades springa in och kalla på lärare, säger Sumbul Hamid.
Skolans rektor Ingrid Landén bekräftar att det har varit en ”incident” på fredagsmorgonen och att polisen har varit på skolan.
Läs mer........

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-03/nioaring-fick-kniv-mot-halsen-pa-malmoskola
Senast redigerad av ascheberg 2017-03-03 kl. 20:15.
Citera
2017-03-03, 20:27
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukokido
Du kanske ska skaffa en dashcam så att du kan visa för försäkringsbolaget vem som vill in i din lägenhet och din bil eller som vill ha utpressningspengar för att inte repa bilen. Skaffa ett par kameror så att du har bevis om någon svarting börjar hetsa sig eller stalka dig så att polisen kan se vem som skapar problem. Du är rökt om du flyttat till ett område med svartingar och kroknäsor.....
Som tur är var jag bara flytthjälp , vill aldrig se ghettot igen om jag kan slippa .
De hottentotter och kamelraggare som finns häruppe är inte lika många så de har inte lyckats förslumma omgivningen än så länge.
Citera
2017-03-03, 21:09
Medlem
BautaCeras avatar
"Dörren på akuten i Malmö är numera låst på natten mellan 21 och 05.....Sedan i onsdags, 1 mars, har akuten i Malmö låst dörrarna på natten och flyttat ordningsvakterna till ingången för att öka tryggheten inne i väntrummet."

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-03/akutens-lasta-dorrar-kritiseras-av-skyddsombud
Citera
2017-03-03, 22:01
Medlem
Polisen larmades vid 20-tiden till ett obemannat solarium på Idrottsgatan i Limhamn. Enligt uppgift hade ett ungdomsgäng varit inne och härjat och förstört inne i lokalerna. Kort därefter pekade vittnen ut ett antal ungdomar vid Burgerking i centrala Limhamn.

http://www.pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=16009 %253APPSKADE1-20170303&catid=77%253Apppress&Itemid=435
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in