2017-03-03, 15:18
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Kan det vara som så att Eric även(förutom vänster & stigmatiseringen i samhället etc) är orolig för att besvikna nynasister känner att hans verkliga existens inte lever upp till bilden dom hade om honom?

Det finns ingen koppling och ingen som är "besviken".
Citera
2017-03-03, 15:20
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Att GS och de som gömmer sig anonymt bakom falska profiler skulle vara nynazister är inget jag känner igen, däremot läste jag på GS att dom öppet stöttar SD.

Att man ringer anonymt till makthavare, journalister osv tycker jag är bra, däremot skiljer sig GS på den punkten att dom klipper och klistrar i ljudfilerna och sen hänger ut dom på Youtube.
Dom tar inget ansvar för det dom publicerar och eventuella hot som sedan skulle kunna komma mot den personen har inte GS svarat på vad dom tycker.
De journalister som vill ha sitt jobb kvar jobbar efter den pressetik som finns, alltså ringer upp den man har pratat med, presenterar sig om vem man är och vill att den personen får bemöta det som kommit upp.
Det gör inte GS, när man lyssnar på det dom lagt upp så klipps och klistrar det rätt bra i ljudfilerna.

Det som faktiskt gör mig upprörd är när GS ringer en stackars växeltelefonist som dom sen lägger ut.
Lite skillnad på vad GS gör och vad dom flesta journalister gör även om det finns oärliga journalister också , de brukar iallafall inte få jobba kvar om man bryter mot pressetiken..
Tar Expressen något ansvar för vad som kan drabba de personer som Expressen hänger ut?

Det är ett sånt jäkla hyckleri att som MSM försöka säga att det GS gör är så farligt för att det ev. kan medföra någon form av hot eller hat mot intervjuoffren och sen dra till med storsläggan att det hotar demokratin, yttrandefriheten och gud vet vad. Riskerna/konsekvenserna är klart större för alla de Expressen m.fl. hänger ut och utgör ett mycket större hot mot deras möjligheter att, ofta med knappa resurser, kunna granska och ifrågasätta makten och maktens värderingar. Ett problem som är mycket mindre för stora mediehus á la Bonnier med rejäla ekonomiska muskler, delvis finansierat av makten, med väl etablerade säkerhetsfunktioner för sina anställda och en tryckfrihetsförordning i ryggen som gör att deras partipolitiska kamrater i tingsrätterna kan fria dem från vidare juridiskt ansvar för rena lagöverträdelser mot politiska dissidenter.
Citera
2017-03-03, 15:21
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Håller med om att redigeringen är lite tveksamt men i övrigt inget konstigt med att dom är anonyma. Sen är det här ju ett hobbyprojekt för dom också varför skall man då behöva ta samma ansvar som ett fullblodsproffs?

Vilka "fullblodsproffs" är det som "tar ansvar"? Om något så har ju gammalmedia satt i system att ljuga, vinkla, mörka och fula sig på alla sätt.
Citera
2017-03-03, 16:24
Medlem
Citat:
Nä det menar jag väl inte på att det gör. Skulle väl vara att han använder utryck som "vi nationella" men det är ju inte direkt nasistiskt.
Citat:
Håller med om att redigeringen är lite tveksamt men i övrigt inget konstigt med att dom är anonyma. Sen är det här ju ett hobbyprojekt för dom också varför skall man då behöva ta samma ansvar som ett fullblodsproffs?

Här är två saker som visar konkreta möjligheter för GS att rejält ta kommandot framöver.

Jag tror att en mycket stor del (kanske allt) av det sjuka debattklimat som finns i Sverige beror på missförstånd och förvirring som MSM och etablissemanget har skapat. Jag undrar om det finns fler länder i världen där ”nationell” är ett skällsord? Jag känner i varje fall inte till något sådant land. Hur kan det ha blivit så i Sverige?

Detta skulle faktiskt GS kunna skriva om på sin sajt. Jag har länge saknat en sajt som objektivt och sakligt förklarar begrepp och sammanhang kring mångkultur, globalism, nationalism, välfärdsstaten, kultur, religion, brottslighet, nationalekonomi och så vidare.

Att kunna läsa om allt detta i ett sammanhang på en objektiv(*) sajt med länkar till fördjupningsmaterial skulle underlätta allt resonemang och kunna överbygga motsättningar.

(*) Objektivitet skulle kunna uppnås genom att alla kan få lämna synpunkter och kommentera innehållet. Håller man innehållet kort och sakligt bör det gå att enas om objektiva beskrivningar ganska snabbt.

Med en sådan saklighet och objektivitet skulle GS kunna få trovärdighet i alla läger.

När det gäller produktionen borde GS tydliggöra sina egna etiska regler. Det borde vara enkelt att formulera etiska regler som är bättre och tydligare än de gamla ”pressetiska reglerna”. GS skulle därmed kunna ta ett moraliskt försprång i ”mediakriget”.

Att besegra MSM med fakta, substans, etik och moral borde i nuläget vara ”a walk in the park” kan man tycka.

Tillägg:
De pressetiska reglerna: http://www.po.se/regler/pressetiska-regler
Senast redigerad av Polu 2017-03-03 kl. 16:37. Anledning: Tillägg
Citera
2017-03-03, 17:01
Medlem
Antagonist88s avatar
Förvånande att Expressen inte kallade Fabian för Nazist och Antisemit i deras pissiga artikel, dem brukar ju gilla att kasta epitet runtomkring sig. Han har ju trots allt gjort flera videos om Judisk makt och intervjuat f.d. Judiska Sionisten Lasse Wilhelmsson som jag rekommenderar starkt.
Citera
2017-03-03, 17:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Förvånande att Expressen inte kallade Fabian för Nazist och Antisemit i deras pissiga artikel, dem brukar ju gilla att kasta epitet runtomkring sig. Han har ju trots allt gjort flera videos om Judisk makt och intervjuat f.d. Judiska Sionisten Lasse Wilhelmsson som jag rekommenderar starkt.
Expo tar upp det spåret:

https://unvis.it/expo.se/2017/granskning-sverige-profil-forintelsen-ar-en-logn_7270.html

Detta är strålande. Så här uttrycker sig inte en normalintelligent:
Citat:
"Tidigare var man tacksam att kristus offrat sig för mänskligheten och det var ett brott att tvivla på detta, nu har judarna offrat sig för mänskligheten och det är ett brott att tvivla på detta Det är ganska fascinerande tycker jag", säger Fjälling.
Citat:
– Jag har faktiskt blivit religös av att studera judarnas ondskefulla inflytande i världen. (…) först så var det 9/11 så tänkte jag det här ju helt vansinnigt att den här lögnen kan passera som sanning till så många. Vad finns det mer så började jag vidga skopet så såg jag andra världskriget och Förintelsen, och så herregud detta är ju också lögn, vad finns det mer? Ryska revolutionen, ja det är ju samma sak här och alltid hittar man samma folkgrupp på den onda sidan i alla tragedier som hänt genom historien, säger han.

Angående etablissemangets register som jag skrev om i en annan tråd häromdagen, nu fick de ett namn att mata in och ut poppar massa gamla disquskommentarer:

Citat:
Fabian Fjälling har även varit aktiv i kommentarsfält på högerextrema nyhetssajter.
En av dem är Realisten som tillhörde det nu nedlagda nazistiska Svenskarnas parti.
"Jag tror att den nationella rörelsen tjänar mycket mer på att vara uttalat icke-våld… Precis som Hitler var", skrev han 2013 under användarnamnet Fabian.

I en annan kommentar på samma sajt skrev han under hösten 2013.
"Jag förstår, och tycker själv, att ras har betydelse och tycker att 'rena' svenskar skall vara stolta över sitt ursprung".

I en kommentar till en artikel på Fria tider skrev i december 2013.
"För att förstå historien och världen idag MÅSTE man förstå den judiska frågan."
Citera
2017-03-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Expo tar upp det spåret:

https://unvis.it/expo.se/2017/granskning-sverige-profil-forintelsen-ar-en-logn_7270.html

Detta är strålande. Så här uttrycker sig inte en normalintelligent:

Angående etablissemangets register som jag skrev om i en annan tråd häromdagen, nu fick de ett namn att mata in och ut poppar massa gamla disquskommentarer:

Hänger inte riktigt med, du menar att han är intelligent?
Citera
2017-03-03, 17:18
Medlem
baggebo1s avatar
Sveriges justitieminister retweetar en Niklas Svensson-tweet utan annat innehåll än namnet på uppringaren. En ren skampåletweet.

https://twitter.com/johanssonmorgan/with_replies
https://twitter.com/niklassvensson/status/837661004985057281
Citera
2017-03-03, 17:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Hänger inte riktigt med, du menar att han är intelligent?
Jag har aldrig träffat på nån icke-överintelligent som uttrycker sig som han. Har du?
Citera
2017-03-03, 17:28
Medlem
baggebo1s avatar
Intressant intervju med Erik (Jag kommer fortsätta med Erik så länge det är det namnet som gäller i "yrkesrollen", börjar det ringas under annat namn får jag acceptera det nya):
Citat:
Berätta om besöket dagen efter.

Jag hörde hur det ringde på dörren och såg förstås genom fönstret att det var reportrar. Först tänkte jag inte ens öppna dörren, men min andra tanke var att det ändå kunde vara lite kul. Mina barn var också hemma och min äldsta dotter tyckte också efteråt att det var lite kul och sa till mig att ”där fick dem pappa!”.

Jag var rejält förbannad när jag öppnade men lyckades behålla lugnet. Först trodde jag inte att de hade lyckats ta någon bild på mig, men de hade dem förstås. Diamant Salihu försökte även få mig att släppa in hans fotograf med motiveringen att han skulle vara en garant för att jag skulle ”citeras korrekt”. Dessa avskum har ju trots allt inga spärrar, de ljuger ju hur mycket de vill.
Citat:
Fjälling berättar att reaktionerna från omgivningen hittills endast har varit positiva och att han själv tar händelsen med ro, även om hans hustru fortfarande är lite skärrad över uppmärksamheten och trakasserierna. Granskning Sverige har också fått ett enormt lyft av all uppmärksamhet och donationerna under de senaste dagarna har nått rekordnivåer.

För egen del säger Fjälling att detta inte kommer att påverka hans arbete med Granskning Sverige det minsta. Han och hans medarbetare kommer att fortsätta ställa makthavare mot väggen och om något har detta bara ökat motivationen.
https://www.nordfront.se/jagad-uthangd-och-trakasserad-erik-fran-granskning-sverige-talar.smr
Citera
2017-03-03, 17:56
Medlem
Skafferns avatar
Expo ringer Erik
https://youtu.be/npy1ThDiY8M

Diamanten ringer Erik
https://youtu.be/nLKwn8qs-JM

Lysande avslutning av Erik!
"-Tack för att du tog dig tid.."
"-Det gjorde jag inte, det var du som tog min tid."
Citera
2017-03-03, 18:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Expo ringer Erik
https://youtu.be/npy1ThDiY8M

Diamanten ringer Erik
https://youtu.be/nLKwn8qs-JM

Lysande avslutning av Erik!
"-Tack för att du tog dig tid.."
"-Det gjorde jag inte, det var du som tog min tid."
Här är Expressens artikel på det samtalet. Intressant att följa utvecklingen här när man får samtalet innan artikeln:

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/fabian-fjalling-kallade-forintelsen-en-logn

Ganska talande också att Expressen skickade ut en reporter till hans hus utan att veta nånting om vad han pratat om och skrivit. De behövde Expos artikel för att ta upp judespåret, trots att detta varit ganska frekvent förekommande i Eriks olika inslag. De vet verkligen inte ens vad det är de hatar, de vet bara att de ska hata. Som en blind mobb.
Senast redigerad av baggebo1 2017-03-03 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in