2017-03-03, 16:37
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Mer om stärkta misstankar:

Stärkta misstankar mot häktad i Arbogafallet
"Misstankarna har stärkts ytterligare mot den 25-årige man som sitter häktad för det uppmärksammade mordet i Arboga i augusti 2015, enligt åklagare Jessica Wenna."
"Jessica Wenna säger att det har tillkommit nya uppgifter i fallet."

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24497909.ab

Från "Framställan om förlängd åtalstid":
"Det återstår flera förhör och flera olika analyser."

https://minfil.org/n2E3w5bdb5/V_stmanlands_TR_B_4202-16_Aktbil_31.pdf

Låt honom sitta ett tag till så blir han säkerligen lika "mör" som överkokt lutfisk
Ju längre han får sitta desto mer snacksalig blir han säkerligen.

Jag har tid att bida min tid till FUP släpps, rättvisan om hur allt egentligen gått till, går först
Citera
2017-03-03, 16:56
Medlem
I något av de tidigaset inslagen om detta i Veckans brott fick LGW frågan om hur förhören med 42-åringen framskred. Han antydde inte, utan var med sitt sneda leende öppen om att detta är en mycket speciell dam - jag minns inte hans ordval exakt.
Denna FUP (eller båda, om det nu blir så) kommer att bli en ganska makaber läsning
Citera
2017-03-03, 17:17
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Låt honom sitta ett tag till så blir han säkerligen lika "mör" som överkokt lutfisk
Ju längre han får sitta desto mer snacksalig blir han säkerligen.

Jag har tid att bida min tid till FUP släpps, rättvisan om hur allt egentligen gått till, går först

Citerar mig själv.
Lite nytt kan man lugnt säga😆
Han blev snabbt mör som en lutfisk Skämtar.

"Arbogakvinnan misstänks ha beställt mord sju gånger | Nyheter | Expressen - "

http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-misstanks-ha-bestallt-mord-sju-ganger/
Senast redigerad av Baborska 2017-03-03 kl. 17:24.
Citera
2017-03-03, 17:46
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Citerar mig själv.
Lite nytt kan man lugnt säga😆
Han blev snabbt mör som en lutfisk Skämtar.

"Arbogakvinnan misstänks ha beställt mord sju gånger | Nyheter | Expressen - "

http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-misstanks-ha-bestallt-mord-sju-ganger/

Det här är ju över alla saga och fiction. Vilka böcker och filmer det kommer bli. Lagercrans har redan skrivit 2 delar. Sundevall filar redan på sin fjärde del. Leif GW är redan klar. Guillou är och researchar i Kasakstan.

Att verkligheten övertrumfar dikten är en sanning som vi alla vet, men detta, med det vi vet, måste ju vara i hästlängd kriminilogiskt, även med universella mått?
Citera
2017-03-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Det här är ju över alla saga och fiction. Vilka böcker och filmer det kommer bli. Lagercrans har redan skrivit 2 delar. Sundevall filar redan på sin fjärde del. Leif GW är redan klar. Guillou är och researchar i Kasakstan.

Att verkligheten övertrumfar dikten är en sanning som vi alla vet, men detta, med det vi vet, måste ju vara i hästlängd kriminilogiskt, även med universella mått?

Så, vilka tror vi hon ville ha styckade?
Div nuv och fd makar samt föräldrar gissar jag. Kollegor? Syster? Konkurrent? Journalist? Invandrarpojkar? Skribenter på fb?
Citera
2017-03-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Arbogakvinnan misstänks ha beställt mord sju gånger

Den 42-åriga kvinnan i Arboga, som misstänks för mord på sin make Aki Paasila och sin pappa, och mordförsök på sin mamma, ska ha beställt mord sju gånger, enligt Eskilstuna-Kuriren.

– Det handlar om ett antal personer, bekräftar åklagare Jessica Wenna för Expressen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OKj2q/uppgifter-arbogakvinnan-misstanks-for-stampling-till-mord-vid-sju-oli

Ni kan lägga till ytterligare några stämplingar som inte är med i åtalet. Jag vet inte riktigt vad som är stämpling men om det räcker med att hon frågat om någon kan/vill utför ett mord så är det flera än sju.
Jag vet detta då flertalet personer hon har frågat inte är med i utredningen. Jag med flera från etuna har skrivt om detta för länge sedan i denna eller andra tråden.
Citera
2017-03-03, 17:57
Medlem
cybergrodans avatar
Ingen insatt som orkar sig på en ny sammanfattning? Det känns som att det har hänt en del sen den senaste, och tråden är jäkligt lång.
Citera
2017-03-03, 17:58
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så, vilka tror vi hon ville ha styckade?
Div nuv och fd makar samt föräldrar gissar jag. Kollegor? Syster? Konkurrent? Journalist? Invandrarpojkar? Skribenter på fb?

Ja. Alltså, alla!

Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Ni kan lägga till ytterligare några stämplingar som inte är med i åtalet. Jag vet inte riktigt vad som är stämpling men om det räcker med att hon frågat om någon kan/vill utför ett mord så är det flera än sju.
Jag vet detta då flertalet personer hon har frågat inte är med i utredningen. Jag med flera från etuna har skrivt om detta för länge sedan i denna eller andra tråden.

Nä, och med två mord och 7+ stämplingar räcker det ju. Känns onödigt att utreda varenda sten hon legat under.
Citera
2017-03-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Gällde det föräldrarna? Andra också?
Citera
2017-03-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Arbogakvinnan misstänks ha beställt mord sju gånger

Den 42-åriga kvinnan i Arboga, som misstänks för mord på sin make Aki Paasila och sin pappa, och mordförsök på sin mamma, ska ha beställt mord sju gånger, enligt Eskilstuna-Kuriren.

– Det handlar om ett antal personer, bekräftar åklagare Jessica Wenna för Expressen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OKj2q/uppgifter-arbogakvinnan-misstanks-for-stampling-till-mord-vid-sju-oli
Spekulation
Nu tror inte jag att JJ har erkänt något mord. Däremot medhjälp att dumpa kroppen kan han ha erkänt. JJ har troligen blivit erbjuden att ta flera personer av daga. JJ tog bort JM ganska tidigt i dramat från facebook, kan vara vid första häktningen. Han kannske la ihop 1 plus 1 och insåg att MR var en olycksbroder som också bara blivit utnyttjad. JM:s barn är nog inte längre lojala med sin mor. De kan nog tycka att det är betryggande att hon är inlåst. Ingen vet vem hon vill ta livet av nästa gång. För henne gäller inte blod är tjockare än vatten snarare tvärt om.
Citera
2017-03-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Gällde det föräldrarna? Andra också?

Dom jag har kunskap om gäller endast hennes ex män.
Citera
2017-03-03, 18:11
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper

Detta blir en riktig rulle skräckthriller av värsta kaliber i Svensk rättshistoria..iaf i "modern" tid

Undrar om de 7 tillfällena om anstiftan gäller de personer som redan drabbats eller om
flera personer fanns med på J. Möllers dödsagenda??

Kanske planerades föräldramorden tidigare under året men att inte tillfälle gavs?

Ponera att J.M beställde mord, utfört av 25-åringen innan hon träffade "älskling" och 25-åringen
inte ville ha mera på sitt samvete. Han skrev ju något om "ånger" och att det "värsta var att glömma" på fejjan.
Rätta mig om jag minns fel, orkar inte leta efter länken nu
Senast redigerad av Baborska 2017-03-03 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in