Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Jag tror knappast hans liv är förstört. Ingen bryr sig om ett par veckor, en hyfsat stor andel av svenskarna stödjer det GS gör och tycker politiker och media hycklar.
Sen är det ett vidrigt agerande av media då knäppskallar från vänstern givetvis kan vilja hota och trakassera GS skribenter.
Självklart kommer många glömt bort det här om någon vecka. De som aldrig kommer glömma det är grannar, vänner, bekanta osv. De kommer alltid veta om detta. Hoppas som sagt att hans fru och vänner osv är förstående i vilket fall, måste vara jobbigt att vara uthängd på expressens förstasida.
Sedan är reportaget jävligt vinklat, vilket är en självklarhet då expressen är part i målet. Självklart blir det ingen objektiv journalistik på långa vägar när de som anklagas är just expressen. Expressen har många poänger i videon, men de har förvrängt bilden också. Jag är inte alls övertygad om att de sökt Erik utan resultat innan de gjorde hembesöket, det får parterna bevisa huruvida det ligger till men det är uppenbart att det finns ett intresse att bedriva sensationsjournalistik från expressens sida. Jag har bara sett ett par klipp, bl.a det Ivar Arpi länkade för länge sedan, men jag uppfattar inte samtliga klippt som totalt sönderklippta, även ifall vissa är rätt hårt klippta. Som jag förstått det finns det heller inga bevis på att någon ersättning utgått.
Så länge inget brott begåtts tycker jag han har all rätt att agera anonymt, annars blir väl nästa dröm för media att kunna införa någon form av tankeförbud.