2017-03-02, 22:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Från artikeln: "En bild som den misstänkta flickans pappa bekräftar.

– De har slagits, och det är så klart allvarligt, men nu måste vi lösa den här situationen med hjälp av skolan och kuratorer."

Han var alltså på plats när det hände?

Känns inte som att pappan borde låtas föregå utredningen..

Nej, här ska inte "lösas" någonting i det fördolda. Polisanmälan direkt och låt det gå vidare till Socialtjänsten.
Citera
2017-03-02, 23:18
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej. Om du med "välutbildad" menar en kandidatexamen i genusteori på Södertörns högskola, så kanske.

Om man däremot menar doktor i biokemi från Uppsala Universitet så stämmer det inte. Personer som har gått riktiga utbildningar sätter inte sina barn i en flumskola.

nu råkar jag i o f s veta just en doktor i molekylärbiologi som har sina barn i sagda skola.
Citera
2017-03-03, 00:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livia-mc
Kan då tillägga att nr 3 stämmer, som jag precis skrev. Förövrigt har ingenting mörkats utan rektorn har gått ut med ett pressmeddelande och berättat precis vad som hänt. Mvh jobbar på skolan

Hm, det som stör mig i så fall är att UNT varit så slarviga i sin research av vad som egentligen hänt, innan de publicerade nyheten. Väldigt olikt dem, skulle jag påstå.

Fast rektorn mörkade ju faktiskt att de haft problem tidigare, just i nämnda pressmeddelande. Och det högg tidningen på direkt, när de konfronterade skolan.
Med all respekt, jag litar mer på mitt gamla husorgan än på en anonym postare på flashback...
Citera
2017-03-03, 00:53
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Kan då tillägga att nr 3 stämmer, som jag precis skrev. Förövrigt har ingenting mörkats utan rektorn har gått ut med ett pressmeddelande och berättat precis vad som hänt. Mvh jobbar på skolan

Tror mer på scenario nr2, att det är två flickor från samma skola som slagits. Låter iaf lite som det enligt denna artikel, men kan ju ha fel.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/misstankta-flickan-utsatt-for-hot

Fridens liljer!
Senast redigerad av Ankan007 2017-03-03 kl. 00:56.
Citera
2017-03-03, 01:22
Medlem
Gaspedalas avatar
Sätter mina pengar på Gottsundaskolan.
Citera
2017-03-03, 01:23
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Väldigt massa spekulationer ang att det ej finns någon info om denna "misshandel".
Anledningen till det är för att det inte var någon stor händelse. Flickan det handlar om mår bra, låg endast inne på sjukhus för observation. Förövarna det handlar om var två st och kom från en annan skola. Det hela togs hand om och media har skrivit om detta och gjort det till en mycket större och allvarligare händelse än vad det var.
Citat:
Det är ju ganska sjukt att du relativiserar en misshandel när du jobbar på skolan. Jag hoppas för allas skull att du inte är lärare på skolan, utan att du serverar mat eller är vaktmästare.
Citera
2017-03-03, 02:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du missade (minst) två, Montessori, och Waldorf, men du kanske är utbildad i dessa flumskolor, vilket skulle förklara saken

Seriöst, vaccinationsmotsåndare, antroposofer, självlärande grupper, hur är det inte flummigt?

De vägrar att lämna ut betygsstatistik också:
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/elever-i-friskolorna-far-basta-betygen-1842289.aspx

"Gluntens Montessori, F, lämnade inte ut siffran."

Det är alltså inte bara misshandel som tystas ned på denna skola...
Senast redigerad av borskungen 2017-03-03 kl. 02:16.
Citera
2017-03-03, 06:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
De vägrar att lämna ut betygsstatistik också:
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/elever-i-friskolorna-far-basta-betygen-1842289.aspx

"Gluntens Montessori, F, lämnade inte ut siffran."

Det är alltså inte bara misshandel som tystas ned på denna skola...
Ja denna skola borde få sitt tillstånd indraget! En misshandel av den här graden kan inte hanteras på,detta sätt. Vad är det för muppar som driver skolan?
Citera
2017-03-03, 06:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vilka är GM?
Troligtvis några kaozblattar i tonåren.
Citera
2017-03-03, 08:44
Medlem
Är det inte en del av Montessoripedagogiken att barnen själva ska lösa konflikter och att de vuxna inte ska ingripa? Dessa barn misslyckades en aning men det har säkert ett pedagogiskt värde.
Citera
2017-03-03, 09:05
Medlem
snedtrippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är det inte en del av Montessoripedagogiken att barnen själva ska lösa konflikter och att de vuxna inte ska ingripa? Dessa barn misslyckades en aning men det har säkert ett pedagogiskt värde.

Men betyder det att polis/soc mfl inte ska ingripa när en 13-åring blir misshandlad? Bara för att skolans pedagogik påstår att de själva ska lösa sin konflikt så betyder inte det att soc eller polis mfl per automatik ska backa undan, är det samma sorts föräldrar som tycker så som låter ungarna bestämma allt och aldrig säger nej eller? Larvigt.

Samt så vägrar ju tydligen skolan att lämna ut betygsstatistik, rektorn mörkar osv.. nä det ser inte så bra ut.
Citera
2017-03-03, 09:16
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspedala
Sätter mina pengar på Gottsundaskolan.
Har du ens läst tråden? Glunten är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto