2017-03-02, 21:15
Medlem
Tydligen hade han en god relation med sina föräldrar

Hur kommer det sig att du kallas för Noppe?
- Det är en otroligt fånig historia som tyvärr är sann. Min mamma hade en hund som hette Noppe och det var en dag under min barndom som hon tittade ner på mig i barnvagnen och sa till min far att "herre gud han ser ut precis Noppe", så nu har jag kallats för Noppe sedan jag var ett år gammal.

Källa: http://finest.se/magazine/noppe-lewenhaupt/
Citera
2017-03-02, 21:16
Medlem
Brutes avatar
Det vore ju trevligt att få veta var middagen avhölls och i vilket sällskap.

Var bodde han?

//Brute
Citera
2017-03-02, 21:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Det vore ju trevligt att få veta var middagen avhölls och i vilket sällskap.

Var bodde han?

//Brute

Bodde i en bostadsrättslägenhet på Karlavägen 84, 1 tr, ett stenkast från Karlaplan.
Bodde tillsammans med sin 12 år yngre hustru. Ägare till en Jaguar från 2005.
Oklart var middagen hölls som sagt.
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-02 kl. 21:33.
Citera
2017-03-02, 21:30
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
?? Vad vill du med detta? Gamla ointressanta uppgifter som du kopierat från valfri tidning. Vafan, trodde du att du tillförde nåt?
Loser
Denna uppgift om Frej Hotell sexskandal noppejippot 1985 händelsen står inte att läsa i någon tidning. Är du utsänd från hovet Fame fake news.? Att La Camilla sägs ha pippat kungen är en sak men kopplingen till säpo/hovet mörkningen var,när en annan . ISÅFALL VILKEN BLASKA ÅSYFTAR DU ?
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-03-02 kl. 21:43.
Citera
2017-03-02, 21:33
Medlem
Solglittrets avatar
En supersocial person som känner "alla" och plötsligt hittas död i Östersjön. Tillsynes frisk och glad på sista bilderna.
Någon måste veta mer?
Varför? Vad har hänt?
Citera
2017-03-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror du har helt rätt i det. Noppe har ju ansetts vara kungens bästa vän, men jag tror av någon anledning att de har glidit ifrån varandra. Kungens kommentar visar detta tydligt, han sa "han var en god kamrat". Detta visar på distans. Hade de fortfarande varit bästa vänner så hade han sagt "Han var en nära vän". Kanske fanns det någon konflikt mellan dem eller så hade de bara glidit ifrån varandra.

På kungens karakteristiska sätt hade han både "trevligt och roligt" med Noppe. Därutöver fick de "många skratt" tillsammans. Undrar om de två rent av hade haft "kul" ihop? ..

Den som kanske inte tyckte att det hela var riktigt lika roligt var nog Silvia som väntade utanför Noppes restaurang för att se till att kungen inte fortsatte på diverse kaffebjudningar..

Jag tror att avståndstagandet blev till i och med att kungens eskapader avslöjades. Alla "otroligt lojala vänner" till kungen förvandlades plötsligt till "otroligt illojala vänner" till Silvia..
Citera
2017-03-02, 21:42
Medlem
Nu är jag ute och fiskar, men gripandena av nätpedofilerna för några veckor sedan hade en adelskoppling. Ingen av de gripna hade heller barn har jag för mig.
Citera
2017-03-02, 21:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
På kungens karakteristiska sätt hade han både "trevligt och roligt" med Noppe. Därutöver fick de "många skratt" tillsammans. Undrar om de två rent av hade haft "kul" ihop? ..

Den som kanske inte tyckte att det hela var riktigt lika roligt var nog Silvia som väntade utanför Noppes restaurang för att se till att kungen inte fortsatte på diverse kaffebjudningar..

Jag tror att avståndstagandet blev till i och med att kungens eskapader avslöjades. Alla "otroligt lojala vänner" till kungen förvandlades plötsligt till "otroligt illojala vänner" till Silvia..

Kan vara som du säger.. Inte optimala lekkamrater enl S kanske.
Dock kan ju kungens något avmätta kommenterare bero på att N råkat i trångmål av någon orsak.
Man kanske behövde lägga ett symboliskt avstånd till trångmålet?

Ekonomi? Oegentligheter? Narkotika??
Citera
2017-03-02, 21:45
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Påminner om den högt uppsatta militär mannen som hittades i vattnet under mystiska förhållande någon som minns vem?

Du menar förre KSI-chefen Lars Ericsson som gick och drunknade i en vattenpöl?
Citera
2017-03-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
En supersocial person som känner "alla" och plötsligt hittas död i Östersjön. Tillsynes frisk och glad på sista bilderna.
Någon måste veta mer?
Varför? Vad har hänt?

Frugan har tröttnat på att vänta på arvet?

Det blev ju klart när kungens berömda strippklubbsbilder var på tapeten att sociéten rör sig i samma kretsar som undre världen. De kanske delar på vissa kvinnor? Och helt uppenbart festar de i samma lokaler.

En vän erbjöd sig att "förhandla" med gangsters angående priset på bilderna och en annan presenterades som den som snabbt kunde ta fram cash..

Om man sen tänker på att säkert en stor del av "inre kretsen" gömmer sina pengar utomlands då har de ju ännu mer gemensamt med de grovt kriminella som inte heller kan redovisa sina inkomster.
Citera
2017-03-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nu är jag ute och fiskar, men gripandena av nätpedofilerna för några veckor sedan hade en adelskoppling. Ingen av de gripna hade heller barn har jag för mig.
Intressant teori. SvD och Aftonbladet hade ju ett reportage för några veckor sedan där en psykolog som sysslar med peddosar sa att det inte var ovanligt med självmord när de riskerade att bli påkomna
Citera
2017-03-02, 21:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Se där - samma grundlösa(?) fiskande som mitt narkotika-metande.

Men det är ju det vi gör här.

Någon utlösande faktor borde ju rimligen ha funnits. 69 år är inte en typisk ålder för existentiella grubblerier av den typ som kan leda yngre till suicid. Gift företagare, bostadsrätt, massor av vänner, känd som glad spjuver. Skulle fira sin 70-års dag i augusti - sannolikt med pompa och ståt.Stabilt äktenskap och tillvaro sedan något decennium.

Precis ALLT antagligen förlorat om han var med på din lista!
Senast redigerad av Solglittret 2017-03-02 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in