2017-03-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
nej verkar inte så, han kanske aldrig ville ha barn. Han verkar inte direkt ha varit hemmakvällstypen om man säger så.
Tror nog mer att det lutar mot en ofrivillig barnlöshet
Källa: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article10810508.ab/promo
Citera
2017-03-02, 20:35
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det har ju spekulerats här i tråden om självmord. Jag är tveksam till det eftersom han försvann efter middagen - är det vanligt att man först äter en måltid och sedan går iväg för att avsluta sitt liv? Jag vet inte men tycker det låter märkligt. Tror mer på olyckshändelse.

Hört talas om Mick Jaggers gamla flamma L'Wren Scott? Hon bjöd sina närmaste vänner på middag i sitt hem. Några timmar senare hängde hon sig. I sitt hem.

Så åtminstone EN annan människa har ätit en festlig middag och sedan skridit till dödsverket så att säga.
Citera
2017-03-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Hört talas om Mick Jaggers gamla flamma L'Wren Scott? Hon bjöd sina närmaste vänner på middag i sitt hem. Några timmar senare hängde hon sig. I sitt hem.

Så åtminstone EN annan människa har ätit en festlig middag och sedan skridit till dödsverket så att säga.

Är någon redan lite nere och mycket skör så kan självklart några ord eller blickar på en middag räcka för att tippa vederbörande över gränsen till självmord utan att någon har en aning om det.
Därmed inte sagt att det är så i detta fallet. Tror att det är en olycka.
Citera
2017-03-02, 20:48
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelle49
Deppig för att inte få upp den längre?

Usel och stenkorkad skitkommentar. Tala är silver, och tiga ännu bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ursäkta men... hahahahahahaha haha för ditt inlägg. Du har så jäkla fel. En människa i detta vädret hinner inte ruttna efter 2 -3 dagar.
Så jo även nyligen döda flyter utan att dom har blivit ruttna. Sen beror det ju på om det är grunt eller inte på stället.

Men jo folk som har badat på sommaren och är nyligen döda kan faktiskt flyta också utan mycket gas i kroppen. Så läs på lite om om döda kroppar och vatten innan du börjar säga att man måste vara rutten för att flyta.

Gällande Noppe så tror jag att det förr eller senare kan framkommer en artikel om detta var en olycka och man tror att han halkat. Så vi får väl se när proven är tillbaka från rättskemi.

Du gör verkligen skäl för din signatur. Ett övergripande misslyckande. Jag vågar påstå att jag har en mer långtgående kunskap om avlidna människor än många andra. Det är du som säger att kroppen måste vara rutten för att flyta. Inte jag.

Jag säger att kroppen måste gasa för att ligga kvar i ytläge, om vi inte pratar om ett väldigt salt vatten. Eller att kroppen har kläder som gör att flytkraften ökar. Sedan hur lång tid detta tar, är som jag skrev, helt oberoende en mängd olika parametrar.

Lägg inte orden i munnen på dina medmänniskor bara för att få ynnesten att förolämpa andra. Med hänsyn till trådens ämne, väljer jag att inte fortsätta pennfajtas med dig härinne. Jag vet inte hur och under vilka omständigheter Noppe hittades. Vi får helt enkelt se när rättsmedicin och polisens tekniker har sagt sitt.
Citera
2017-03-02, 20:53
Medlem
Geggamojas avatar
Har de närstående alibi under kvällen?
Fanns en livförsäkring på Noppe? Tecknad hos If? Kanske de ännu en gång kan utföra polisens jobb?
Citera
2017-03-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Har de närstående alibi under kvällen?
Fanns en livförsäkring på Noppe? Tecknad hos If? Kanske de ännu en gång kan utföra polisens jobb?

Arbogakvinna wannabe?
Citera
2017-03-02, 20:56
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Haha. Kungen kan fara åt helvete,och noppe med.
Ja får se var de hamnar. Här är ju orsaken till drunkningen intressant. Inte om nån kung skulle bli ledsen.
Citera
2017-03-02, 20:57
Medlem
Solglittrets avatar
Om vi nu vilt ska spekulera.
Krogsvängen i åratal bland folk med god ekonomi - knark inblandat?
Greps och dömdes ju nyligen två herrar på Östermalm som just riktat in sig på att leverera till företagare. Sekretess på namnen på kunderna, dock inte på säljarna.

Kan Nop*e varit inblandad i något sådant? Som utlösande faktor?

Tyvärr låter suicid inte alltför långsökt.
Dels att anhöriga anmäler honom försvunnen efter en middag - gick han bara ut en vanlig promenad skulle ju ingen anmälla - samma kväll fortfarande på tisdag..I vart fall brukar väl 24 timmars regel gälla för en vuxen person som inte dyker upp?
Nu verkar man ju anmält redan på tisdag kväll att han var försvunnen efter middagen. Han skulle ju kunnat gått hem till en kompis, tagit ett glas på krogen el dyl - kan ju inte vara helt främmande för en social person som känner många.

Han återfinns 3,4 km från sin bostad. Hur har han tagit sig dit - gått?
Åkt bil - berusad efter middagen? Fanns det någon parkerad bil tillhörande honom i närheten? Med suicidbrev? Tomma flaskor?

Polisen går nästan omedelbart ut med att brott inte misstänks. Hur vet man det utan att ens ta av honom kläderna och titta efter skotthål? Utan att obducera??

Har inte polisen fått lite lärdomsvibbar efter drunkningen utanför Arboga aug-15 där offret tom fick grävas upp nyligen då man misstänker mord. Vågar polisen uttala sig så kategoriskt direkt?

Det låter nästan som anhöriga vittnat om hans livsleda, personliga problem och kanske också ett återfunnet självmordsbrev någonstans.
Citera
2017-03-02, 20:57
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Usel och stenkorkad skitkommentar. Tala är silver, och tiga ännu bättre.

Du gör verkligen skäl för din signatur. Ett övergripande misslyckande. Jag vågar påstå att jag har en mer långtgående kunskap om avlidna människor än många andra. Det är du som säger att kroppen måste vara rutten för att flyta. Inte jag.

Jag säger att kroppen måste gasa för att ligga kvar i ytläge, om vi inte pratar om ett väldigt salt vatten. Eller att kroppen har kläder som gör att flytkraften ökar. Sedan hur lång tid detta tar, är som jag skrev, helt oberoende en mängd olika parametrar.

Lägg inte orden i munnen på dina medmänniskor bara för att få ynnesten att förolämpa andra. Med hänsyn till trådens ämne, väljer jag att inte fortsätta pennfajtas med dig härinne. Jag vet inte hur och under vilka omständigheter Noppe hittades. Vi får helt enkelt se när rättsmedicin och polisens tekniker har sagt sitt.

Och på dig låter det som att han skulle vara rutten för att han skulle ha legat länge, så då kanske du borde istället lära dig att uttrycka dig bättre. Och ja jag har också erfarenhet av att jobba med avlidna sedan ett bra tag. Så vart vill du komma?
Citera
2017-03-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Nja, han satt och gapade o skrek under damstafetten idag. Såg tämligen oberörd ut.

Jag tror du har helt rätt i det. Noppe har ju ansetts vara kungens bästa vän, men jag tror av någon anledning att de har glidit ifrån varandra. Kungens kommentar visar detta tydligt, han sa "han var en god kamrat". Detta visar på distans. Hade de fortfarande varit bästa vänner så hade han sagt "Han var en nära vän". Kanske fanns det någon konflikt mellan dem eller så hade de bara glidit ifrån varandra.
Citera
2017-03-02, 21:04
Medlem
Nu var det hans tur att röjas undan.Han tog hand om kungens fiende men hade ingen aning om att han skulle komma att få samma behandling.Alltför stor risk ifall han skulle avslöja allt.
Citera
2017-03-02, 21:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Nu var det hans tur att röjas undan.Han tog hand om kungens fiende men hade ingen aning om att han skulle komma att få samma behandling.Alltför stor risk ifall han skulle avslöja allt.

?

Kan du specificera lite mer vad du tänker på?
Skulle han röjts ur vägen för att han visste för mycket om något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in