2017-03-02, 19:33
Medlem
Kanske skulke träffa en kaffeflicka men det var en setup och han blev rånmördad.
Citera
2017-03-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det är snarare du som är dum. En väluppfostrad man i hans generation (inte i yngre generationer heller, för den delen) ställer sig inte på stranden och pissar rätt ut i vattnet. Man går bakom någon buske och gör sådant. Det spelar ingen roll om man är ensam på platsen, redan möjligheten att man kan bli iakttagen gör att man pissar diskret. Sådant är självklart för den som har något litet mått av uppfostran.

De drunkningsfall där den öppna gylfen lämnar sitt vittnesbörd brukar avse folk som ramlat i sjön från en mindre båt när nöden blivit för stor. I småbåtar brukar det enda alternativet till att pissa ut i vattnet vara att pissa i durken, och vid en sådan avvägning vinner oftast bekvämligheten över etiketten.

Sannolikheten för att Noppe ställde sig uppe på klippan för att pissa ut i vattnet bedömer jag som i det närmaste noll. Därmed inte sagt att han kan ha stått på klippan av något annat skäl och så halkat i vattnet. Eller blivit knuffad i vattnet. Eller medvetet dränkt sig.

Där tror jag du har fel. Av egen erfarenhet skulle jag tvärtom säga att en väluppfostrad man i sin ensamhet njuter av friheten att pinka en båge rakt ut i sjön.
Citera
2017-03-02, 19:52
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonBeck
Hur "tar man ifrån skattebetalarna"? Man skapar kapital, som sen staten tar, eller har makroekonomins tidigare grunder, helt förnyats?

Men vad roligt, du kan skriva ett ord du inte förstår, grattis. Kanske kan du berätta mer om dina makroekonominska tankar för mig som inte förstår något? Eller är det något du gör på puben? Noppe lyckade alltså arbeta sig till sitt kapital, och det tycker naturligtvis någon som du, som kanske har en sparad flaska vodka i frysen som otroligt befrämjande att noppe lyckats, du verkar fortfarande vara en idiot. Grattis till det, men tänk positivt nu är ju noppe död och du har en person mindre att kasta bajs på.
Citera
2017-03-02, 19:56
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
han har ju levt gott på skattebetalarnas pengar, så ja, klart han hade ett bra liv, det kan man konstatera.
På vilket sätt då??
Han hade nog betydligt mindre bidrag än du din loser
Citera
2017-03-02, 20:00
Medlem
mercys avatar
Det har ju spekulerats här i tråden om självmord. Jag är tveksam till det eftersom han försvann efter middagen - är det vanligt att man först äter en måltid och sedan går iväg för att avsluta sitt liv? Jag vet inte men tycker det låter märkligt. Tror mer på olyckshändelse.
Citera
2017-03-02, 20:03
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Han kanske hade sex med någon kaffeflicka mot ett träd, fick problem med hjärtat och ramlade baklänges ned i sjön?
Det skulle isåfall vara en hädanfärd värd att avundas.

Min teori: Stroke, blivit förvirrad, ramlat i vattnet. Drunknat.

Garderar med självmord pga att han fårt någon jobbig diagnos. Alzheimer eller liknande, och inte velat tyna bort som ett kolli.
Citera
2017-03-02, 20:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobsnazist
Kanske skulke träffa en kaffeflicka men det var en setup och han blev rånmördad.
Han var gift med en teflicka lol
Synd om Noppe, han var tydligen en kul kille att bli bjuden på fest hos... RIP
Citera
2017-03-02, 20:11
Medlem
Noppe Lewenhaupt har varit gift med med Katarina Svanstein 1978-1982, Grynet Molvig 1983-1996, Susanne Johansson-Ekman 1997-2001 och från 2004 med Lee Haeng-Wha.
Efterlämnar Noppe inga barn (arvingar) efter att ha varit gift med så många kvinnor?
Citera
2017-03-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Noppe Lewenhaupt har varit gift med med Katarina Svanstein 1978-1982, Grynet Molvig 1983-1996, Susanne Johansson-Ekman 1997-2001 och från 2004 med Lee Haeng-Wha.
Efterlämnar Noppe inga barn (arvingar) efter att ha varit gift med så många kvinnor?

nej verkar inte så, han kanske aldrig ville ha barn. Han verkar inte direkt ha varit hemmakvällstypen om man säger så.
Citera
2017-03-02, 20:28
Medlem
Citat:

Mängden kvinnor skulle kunna tyda på att han ville mycket och trodde att felet låg på spinnsidan och inte i svärdet.
Citera
2017-03-02, 20:31
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tycker vi skall sända våra tankar till Kungen som har mist en nära vän och som nog är mycket ledsen i dag.

Nja, han satt och gapade o skrek under damstafetten idag. Såg tämligen oberörd ut.
Citera
2017-03-02, 20:34
Medlem
Citat:
Kan ha haft påssjuka efter puberteten och blivit steril. För övrigt tror jag att det är självmord då han försvann redan på tisdagskvällen efter en privat middag. Kan vara frun som vill skiljas, kan vara en sjukdomsdiagnos, eller en depression ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in