Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Från artikeln: "En bild som den misstänkta flickans pappa bekräftar.
– De har slagits, och det är så klart allvarligt, men nu måste vi lösa den här situationen med hjälp av skolan och kuratorer."
Han var alltså på plats när det hände?
Känns inte som att pappan borde låtas föregå utredningen..
Nej, precis. Det är inte bra och man kan lätt tro att han försöker förminska händelsen.
En förälder till BO gick ju ut och sa, att flickan har varit mobbad i ett par år före detta.
Vem ska man tro på?
Jag för min del lutar åt den senare, mest beroende på att UNT har rykte om sig att vare en seriös och sansad tidning som månar om pressetik etc. Och eftersom de släppte nyheten om "gruppmisshandeln" först ett dygn efter händelsen kan man tycka att de borde ha koll på fakta.
Annars är det väl ungar från medel- eller övre medelklassen som går på Montessoriskolor? Det är ju rätt dyrt att ha sina tättingar där. Eller åtminstone var det så förut. Kanske har de också en överrepresentation av barn med anpassningsproblem (av olika skäl) till den vanliga skolan. Åtminstone är det min bild av Montessoriskolor.
Enligt hemsidan har skolan ifråga en sträng uppförandekod. Man ska komma i tid, ta ansvar för skolans material, ställa skorna prydligt i sina ställ och inte springa i korridorerna utan röra sig lugnt i lokalerna m.m.
Skolan är också föräldradriven. Kanske går det ännu hetare till på styrelsemötena?
Hur som helst skönt att flickan inte verkar vara allvarligt skadad!