2017-03-02, 15:28
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det är tveksamt om han ens förtjänar att vara med på en topp 10-lista.

Så lät det inte förra säsongen.
Citera
2017-03-02, 15:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti

Han var ju bättre förra säsongen?

Eller ska en lista/bedömning av en spelare göras vid ett tillfälle i karriären och sen för evigt användas som bedömning av spelaren?
Citera
2017-03-02, 15:30
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Vad då "så lät det inte"? Jag är inte Real-supporter och har inte skrivit något om förra säsongen. Min poäng är denna: Real är ett av världens bästa lag och bör då ha en av världens bästa målvakter. Det har man inte nu. Navas har de senaste månaderna gjort alldeles för enkla misstag alldeles för ofta.
Citera
2017-03-02, 15:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Barcelonas ledning, inkompetent som den är, kommer garanterat gå efter Eusebio eller Valverde snarare än Sarri eller Sampaoli som borde vara de rimliga och bästa valen.
Med tanke på hur det gick när man tog nån "utifrån" (Tata) jämfört med egna (Guardiola, Lucho... men även Tito) så känns det troligt att de väljer nån tidigare spelare för klubben
Citera
2017-03-02, 15:42
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Han var ju bättre förra säsongen?

Eller ska en lista/bedömning av en spelare göras vid ett tillfälle i karriären och sen för evigt användas som bedömning av spelaren?

Realfansen precis som Arsenalfansen har en tendens att upphaussa sina spelare. Förra året var Navas världens bästa målvakt och nu vill de kasta ut honom, det vänder snabbt. Detta året är Casemiro världens bästa CDM och Carvajal världens bästa högerback. Vi får se vad de säger när dessa spelare ha en svacka.
Citera
2017-03-02, 18:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Realfansen precis som Arsenalfansen har en tendens att upphaussa sina spelare. Förra året var Navas världens bästa målvakt och nu vill de kasta ut honom, det vänder snabbt. Detta året är Casemiro världens bästa CDM och Carvajal världens bästa högerback. Vi får se vad de säger när dessa spelare ha en svacka.

Det är knappast bara Realfans och Arsenalfans som upphaussar sina spelare.
Citera
2017-03-02, 19:10
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Barcelonas ledning, inkompetent som den är, kommer garanterat gå efter Eusebio eller Valverde snarare än Sarri eller Sampaoli som borde vara de rimliga och bästa valen.

Tycker du det är ett inkompetent val att välja te.x Valverde? Motivera gärna. Jag tycker han har gjort ett helt ok jobb med Bilbao trots bristfälliga resurser. Han har ju trots allt besegrat Barcelona (4-0, 3-1 för att nämna resultat) och verkar ju veta hur man pressar högt, något som präglat Barcelonas spelstil de senaste åren.
Senast redigerad av paras0nic 2017-03-02 kl. 19:13.
Citera
2017-03-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hoppas Barca plockar in mancini 😉

Själv hoppas jag på Ranieri, tror nog att både Mancini och Ranieri hade fått bukt på tabbarna i och omkring egen box men att Ranieri funkar bättre i ett offensivt lag.
Citera
2017-03-02, 19:20
Medlem
foool13s avatar
En liten dark horse är ju Sacristan som har gjort Sociedad till ett väldigt spelande lag, 4:e mest bollinnehav i ligan, och dessutom gjort väldigt bra resultat.. hade legat på CL-plats nu om man inte hade släppt in målet på 30 sekunder kvar av övertiden häromdagen..
Gammal Barca-spelare och en av ass coacherna under Rijkaard.
Var väl 4 år i B-laget i Barca senast, gick väl kanske inte så bra där som för Pep b.l.a. dock..
Citat:
"He led them to the third position in his third year; however, following a string of poor results, on 9 February 2015 he was relieved of his duties and was replaced by youth coach Jordi Vinyals."
Svårt att se om Barca kan svälja stoltheten där och ta tillbaka honom.

Valverdes fotboll är tveksamt om det hade räckt i Barca..
Citera
2017-03-02, 19:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Tycker du det är ett inkompetent val att välja te.x Valverde? Motivera gärna. Jag tycker han har gjort ett helt ok jobb med Bilbao trots bristfälliga resurser. Han har ju trots allt besegrat Barcelona (4-0, 3-1 för att nämna resultat) och verkar ju veta hur man pressar högt, något som präglat Barcelonas spelstil de senaste åren.

Nej, men Barcelona har möjligheten att plocka vilken tränare som helst.

Att då inte plocka Sampaoli eller Sarri som är från en högre hylla känns bara korkat.

Valverde kan man plocka vid ett senare tillfälle om man så vill.
Citera
2017-03-02, 19:55
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Nej, men Barcelona har möjligheten att plocka vilken tränare som helst.

Att då inte plocka Sampaoli eller Sarri som är från en högre hylla känns bara korkat.

Valverde kan man plocka vid ett senare tillfälle om man så vill.

Jag tycker att Barcelona bör försöka värva Sampaoli, hans meriter samt kunskap går inte att förneka. Sen har han den där glöden som saknas på Camp Nou och vet definitivt hur han ska få ut det mesta av sina spelare. Sen verkar det även vara honom som majoriteten av Barcelona-fans vill ska träna laget nästa säsong.

RENT truppmässigt dock så är ju även Valverde även otestad med spelarmaterial som är av högsta klass, jag skulle iallafall hålla honom i samma taktiska hylla som Sarri.
Citera
2017-03-02, 20:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag tycker att Barcelona bör försöka värva Sampaoli, hans meriter samt kunskap går inte att förneka. Sen har han den där glöden som saknas på Camp Nou och vet definitivt hur han ska få ut det mesta av sina spelare. Sen verkar det även vara honom som majoriteten av Barcelona-fans vill ska träna laget nästa säsong.

RENT truppmässigt dock så är ju även Valverde även otestad med spelarmaterial som är av högsta klass, jag skulle iallafall hålla honom i samma taktiska hylla som Sarri.

Möjligt. Tror dock Sarris spelfilosofi hade passat perfekt i Barcelona.

Sett Bilbao mindre under Valverde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in