2017-03-02, 17:03
Medlem
mercys avatar
Han försvann ju efter middagen på tisdagskvällen, det var då anhöriga började sakna honom.. Han kan ju ha promenerat/åkt till Djurgården på tisdagskvällen och där behövt "lätta på trycket" och ramlat i vattnet. Behöver inte vara mer dramatiskt än så, tyvärr
Citera
2017-03-02, 17:07
Medlem
vespens avatar
Hjärtinfarkt ?
Citera
2017-03-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Han försvann ju efter middagen på tisdagskvällen, det var då anhöriga började sakna honom.. Han kan ju ha promenerat/åkt till Djurgården på tisdagskvällen och där behövt "lätta på trycket" och ramlat i vattnet. Behöver inte vara mer dramatiskt än så, tyvärr

Det känns långsökt. Noppa var alldeles för väluppfostrad för att ställa sig och kissa helt öppet där på klippan. Om han behövt lätta på trycket hade han gjort det bakom någon gran i skogen där bakom.
Citera
2017-03-02, 17:09
Medlem
Sluta att spekulera om olycka.

Hade det varit en olycka så hade polisen inte omedelbart uteslutit brott. Hittar man bara en död person i vattnet så kan det till exempel vara någon som har knuffat i honom. Vi vet att ingen såg när han hamnade i vattnet eftersom någon som var ute med hunden hittade honom.

Hade det funnits någon anledning att tro att det var en olycka så hade tidningarna skrivit det. När de bara skriver att han dog, så kan man praktiskt taget vara helt säker på att det var suicid.
Citera
2017-03-02, 17:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vespen
Hjärtinfarkt ?
Njaa, inte omöjligt men skulle han få det precis när han står vid vattenbrynet då?
Citera
2017-03-02, 17:12
Avslutad
Citat:
Njaa, inte omöjligt men skulle han få det precis när han står vid vattenbrynet då?

Det finns många som drunknar helt oförklarligt, även unga friska personer.

För övrigt vill jag inte spekulera i detta fall.
Citera
2017-03-02, 17:13
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Det känns långsökt. Noppa var alldeles för väluppfostrad för att ställa sig och kissa helt öppet där på klippan. Om han behövt lätta på trycket hade han gjort det bakom någon gran i skogen där bakom.
Nu råkade ju detta vara på kvällen som han försvann och eftersom han hittades först vid lunchtid dagen efter av en hundägare kan man nog utgå från att han relativt ostört kunde ta sig en piss i vattnet. Hur fin och väluppfostrad han än var.
Citera
2017-03-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Haha dummaste jag läst.
Tecken på en ociviliserad person: pissa från klippan
Tecken på en civiliserad person: pissa bakom granen
Citera
2017-03-02, 17:17
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det finns många som drunknar helt oförklarligt, även unga friska personer.

För övrigt vill jag inte spekulera i detta fall.
Ehh?? Nu var det ju vespens teori jag besvarde
Citera
2017-03-02, 17:17
Medlem
Citat:
Nu råkade ju detta vara på kvällen som han försvann och eftersom han hittades först vid lunchtid dagen efter av en hundägare kan man nog utgå från att han relativt ostört kunde ta sig en piss i vattnet. Hur fin och väluppfostrad han än var.

Men snälla du. Om man bara hittar en person död i vattnet, hur kan man vara säker på att det inte är ett brott? Man kan inte se direkt på en person om den till exempel har drattat i vattnet, fått en hjärtinfarkt eller blivit dränkt av en annan person.

Trots detta så säger polisen direkt att det inte föreligger något brott och tidningarna har inte spekulerat alls. Vad tyder det på?
Citera
2017-03-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Instämmer, det är någonting som inte stämmer här. Frågan är vad han skulle göra där ute på en tisdagskväll i mörker?

Ta livet av sig?
Citera
2017-03-02, 17:19
Avslutad
Citat:
Ehh?? Nu var det ju vespens teori jag besvarde

Ööh, jag tog mig friheten att besvara ditt inlägg.

Excusez moi, madame
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in