2017-03-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Hon ska ha blivit mobbad en längre tid. När det gäller barn i den åldern behöver det inte vara relaterat till hedersvåld, att hon skulle vara funktionsnedsatt eller ha tjallat. Isåfall lutar det väl mer åt någon form av hedersvåld än de två sistnämnda, men mobbing är sällan grundat i något förutom att barn är barn. Hoppas hon klarar sig utan bestående skador.

Hur vet du att hon ska ha blivit mobbad under en längre tid? Vart har man kunna läsa det?
Citera
2017-03-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns nog inget som gör mig så upprörd och fly förbannad som mobbning. Det är så jävla lågt med många fega kräk mot ett stackars offer. Detta sker också i vuxenvärlden och på arbetsplatser och är lika avskyvärt där. Förlåt om jag gick lite off nu.
Jag kan bara hålla med dig. Det sker ofta i det fördolda och förstör människor för livet. Många självmord härrör från mobbning och det får bara fortsätta, inget krafttag mot det
Citera
2017-03-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Hur vet du att hon ska ha blivit mobbad under en längre tid? Vart har man kunna läsa det?

Här.. http://unt.se/nyheter/uppsala/13-aring-svart-misshandlad-pa-skola-4566210.aspx

Blir intressant att se vad rektorn har vidtagit för åtgärder för att komma till rätta med den mobbing som pågått.
Antagligen har varken lärare eller rektor gjort ett skvatt, i vanlig ordning.
Citera
2017-03-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag kan bara hålla med dig. Det sker ofta i det fördolda och förstör människor för livet. Många självmord härrör från mobbning och det får bara fortsätta, inget krafttag mot det

Därför ska ni uppmana era barn och försvara sig själva, med våld, vid minsta antydan till mobbning. Jag blev själv jävligt utsatt som liten, men fick lära mig att "gå därifrån", "vända andra kinden till" och massa annat larv. Jag önskar varje dag att jag gick lös på dom jävlarna istället, då hade det antagligen inte skett lika mycket och lika länge. Alternativt att man fått byta skola. Så lär era barn och slåss. NU.
Citera
2017-03-02, 15:39
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Enligt UNT så säger föräldrarna att hon blivit mobbad en längre tid. Hatar verkligen mobbare den lägst stående avarten av människor.
Citera
2017-03-02, 15:50
Medlem
Fan va mycke skitsnack det blir i alla trådar.
Det är alltså montisori-skolan Glunten och det är en mobbing som pågått en tid som har urartat.
Det är ALLT vi vet. Skolans namn är det enda som inte stod i msm.
Vad som är av intresse är att få veta mer om de inblandade men man behöver kämpa sig igenom tonvis med skitsnack för att hitta något av intresse. Kan ni inte diskutera sånt i I&I eller PI?
Citera
2017-03-02, 15:52
Medlem
Tamborinos avatar
Att så lite fakta kommit fram i tråden är lite konstigt tycker jag.
Börjar undra om alla inblandade är invandrare, bara en känsla jag får.
Citera
2017-03-02, 15:53
Medlem
Mina vänner, vi kanske kan enas om en sak: Att offret icke är en nysvensk/har utländska rötter. Då skulle nämligen skit-pressen har gått ut med det bums. Nä, offret är en helsvensk flicka och inte lika mycket värd som ovannämnd dito
Citera
2017-03-02, 15:54
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
http://mobil.unt.se/nyheter/uppsala/13-aring-svart-misshandlad-pa-skola-4566210.aspx

Någon som vet vilken skola det inträffat på?

Luktar islamohyra lång väg det här !

En flock muslimer ger sig på en etnisk svensk tjej !
Citera
2017-03-02, 16:11
Medlem
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/rektorns-brev-efter-misshandeln-4566551.aspx

Unt ger lite referat från rektorns brev till föräldrarna:

Citat:
"Vi vet i dag inte upprinnelsen till det inträffade men vi vet att ungdomarna chattar med varandra på kvällar och nätter, det förekommer hot och förolämpningar mellan ungdomarna", skriver rektorn.

Rektorn skriver också att "det här tyvärr inte är ovanligt" men att man på just deras skola "varit förskonade".

Rektorn betonar att andra barn inte behöver känna sig otrygga på skolan och att de ungdomar och föräldrar som behöver stöd får det via polis och socialtjänst. Rektorn avslutar brevet med en uppmaning:

"Vår rekommendation är att ni föräldrar säkerställer att era barn kan hantera sociala medier på ett bra sätt".
Citera
2017-03-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Därför ska ni uppmana era barn och försvara sig själva, med våld, vid minsta antydan till mobbning. Jag blev själv jävligt utsatt som liten, men fick lära mig att "gå därifrån", "vända andra kinden till" och massa annat larv. Jag önskar varje dag att jag gick lös på dom jävlarna istället, då hade det antagligen inte skett lika mycket och lika länge. Alternativt att man fått byta skola. Så lär era barn och slåss. NU.

Så enkelt är det inte. Den som är offer för mobbning är oftast så utsatt, ensam och utlämnad att dennes enda räddning är att någon eller några kamrater i omgivningen sätter stopp för eländet.
Senast redigerad av Reda 2017-03-02 kl. 16:21.
Citera
2017-03-02, 16:17
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nalleboen
Gluntens värdegrund
Varje människa är unik och alla är lika mycket värda.
Därför ska du vara mot andra så som du vill att andra ska vara mot dig.
Det betyder att du
visar hänsyn ...

... genom att respektera andras sätt, vanor och åsikter även om de inte är som dina egna, och genom att inte störa dem som försöker arbeta koncentrerat och att samtala lågmält.

är ärlig ...
... genom att säga sanningen och våga stå för det du tycker och gör.

är vänlig ...
... genom att hjälpa kamrater om de behöver hjälp, vara trevlig mot alla och tänka på vad du säger och gör, så att ingen känner sig utanför.

lyssnar på den som har ordet ...
... om du lyssnar på den som har ordet får du andra att lyssna på dig.

tar väl hand om skolmiljön ...
... genom att plocka undan efter dig och vara rädd om allt skolmaterial.

använder arbetstiden väl ...
... genom att komma i tid till skolan, arbeta koncentrerat, ta paus om du behöver, men inte störa andra under pausen.

Känns som om arbetet med skolans värdegrund har vissa brister...

Det är väl inte fel på värdegrunden för det?! Är en lag felaktig bara för att någon väljer att bryta den?

Du vet ju inte ens ifall de som misshandlade ens är elever på skolan, eller vet vi det än? Och isåfall återigen, bara för skolan har en väredgrund som pelare, betyder det att ingen elev kan bryta den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in