2017-03-02, 01:29
Medlem
Vart lägger man inlägg och rekomendationer (UTAN sexuella tjänster) gällande ex. Thai, Vietnamesisk eller Kambodjansk massage?
Citera
2017-03-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och vad menar du med det påståendet? Kan det vara att nästan alla tror att dom är prostituerade direktimporter och tittar snett på dom? På vad sätt skulle det vara diskriminerande mot alla de thailändska tjejer och kvinnor som faktiskt säljer massage och sexuella extratjänster på salongerna? En ren uppskattning ger vid att mellan 40% till 90% av kvinnorna på thaisalongerna kan tänkas sälja sexuella extratjänster om dom får cash rakt i handen och det är en rent förskräckande siffra. Överför detta på helt vanliga kvinnor av annan nationalitet i helt andra branscher, du kommer inte att komma i närheten av såna här siffror. Frågan som infinner sig är följande: Är thailändskor extra benägna att sälja sexuella extratjänster?

Och jag kan inte komma på någon direkt anledning till varför dessa thailändskor skulle ha rätt att utestänga potentiella kunder på salongerna från exempelvis Afrika eller arabvärlden, om dom gör det så är det olaga diskriminering.

"det fetade"
Det är pga att de har & blir bestulna av vissa av dessa män.
Citera
2017-03-02, 06:36
Medlem
Citat:
Och vad menar du med det påståendet? Kan det vara att nästan alla tror att dom är prostituerade direktimporter och tittar snett på dom? På vad sätt skulle det vara diskriminerande mot alla de thailändska tjejer och kvinnor som faktiskt säljer massage och sexuella extratjänster på salongerna? En ren uppskattning ger vid att mellan 40% till 90% av kvinnorna på thaisalongerna kan tänkas sälja sexuella extratjänster om dom får cash rakt i handen och det är en rent förskräckande siffra. Överför detta på helt vanliga kvinnor av annan nationalitet i helt andra branscher, du kommer inte att komma i närheten av såna här siffror. Frågan som infinner sig är följande: Är thailändskor extra benägna att sälja sexuella extratjänster?

Och jag kan inte komma på någon direkt anledning till varför dessa thailändskor skulle ha rätt att utestänga potentiella kunder på salongerna från exempelvis Afrika eller arabvärlden, om dom gör det så är det olaga diskriminering.

Du dömmer alla Tailändskor....På samma sätt som massöserna dömmer Araber mfl....är det inte lustigt att du har liknande tankar/värderingar som prostituerade damer i källarsalonger ...för att använda ditt sätt att beskriva massöser...jag är lättad..för din skull. Iibland har du ju mänskliga reaktioner....har en tid varit övertygad om att ditt hem finns på en annan planet...
Du är fri att gå till vilken krog du vill..och hävda din rätt...men hur många kommer du in på....
Citera
2017-03-02, 09:17
Medlem
Salong i Göteborg har dold kamera.

Vad gäller för regler?
Har för mig det är ganska straffbart om det saknas märkning om videoövervakning
Citera
2017-03-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drutten-69

Vad gäller för regler?

Från Datainspektionens hemsida.

Behöver man ha tillstånd för att kameraövervaka i sin butik?
Fråga:

Behöver man ha tillstånd för att kameraövervaka kundytan i en butik?
Svar:

Nej, det räcker med att göra en anmälan och skicka in den till länsstyrelsen. Det finns dock villkor, exempelvis att övervakningen endast får ske för att förebygga, avslöja och utreda brott.
Citera
2017-03-02, 13:10
Medlem
Citat:

Vad gäller för regler?

Många salonger har det i anslutning till kassan. Med förhoppningen att de anställda inte ska norpa pengar. Av dem jag känner till är de flesta inte igång ens.
Citera
2017-03-02, 14:31
Medlem
Snorkings avatar
Regler som gäller

Citat:
Ursprungligen postat av Biggus-Diccus66
Från Datainspektionens hemsida.

Behöver man ha tillstånd för att kameraövervaka i sin butik?
Fråga:

Behöver man ha tillstånd för att kameraövervaka kundytan i en butik?
Svar:

Nej, det räcker med att göra en anmälan och skicka in den till länsstyrelsen. Det finns dock villkor, exempelvis att övervakningen endast får ske för att förebygga, avslöja och utreda brott.

Men det måste märkas upp att kameralvervakning finns, eller?

http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/kameraovervakning/

Det är ok för en salong att sätta upp kamera men det skall finns skriftlig överenskommelse med skyddsombud, bilder får sparas i högst två månader och det är förbjudet att delge bilder till utomstående personer. Brott mot detta ger skadestånd, böter och ev fängelse.
Salongen saknar ALL märkning om att det finns övervakning vilket också strider mot reglerna. Idioten som handhar systemet har delgett information och bilder till utomstående.

Almänheten varnas.
Senast redigerad av Snorking 2017-03-02 kl. 14:54. Anledning: Referens
Citera
2017-03-02, 15:52
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorking
Men det måste märkas upp att kameralvervakning finns, eller?

http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/kameraovervakning/

Det är ok för en salong att sätta upp kamera men det skall finns skriftlig överenskommelse med skyddsombud, bilder får sparas i högst två månader och det är förbjudet att delge bilder till utomstående personer. Brott mot detta ger skadestånd, böter och ev fängelse.
Salongen saknar ALL märkning om att det finns övervakning vilket också strider mot reglerna. Idioten som handhar systemet har delgett information och bilder till utomstående.
Almänheten varnas.
Vad säger skyddsombudet i fråga? :-)
Skämt åsido, detta är upprörande, i synnerhet om bilder sprids. Detta oavsett ev extratjänster.
Citera
2017-03-02, 15:55
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
.......Prostitution är en av (kanske den största?) huvudanledningarna till att många män besöker thaisalonger, om inte det har gått in i skallen på vissa skribenter så är det nog lika synd om dessa herrar som det är om kvinnorna som säljer extra.
Skribenterna här har nog läst forumdelens rubrik, så det har nog gått in i skallen, så dina bekymmer om "dessa herrar" är nog dessvärre förgäves.
Citera
2017-03-02, 17:21
Medlem
Citat:

Vad gäller för regler?

Väldigt många salonger har video . Och dom skiter totalt i regler om märkning.

https://m.facebook.com/groups/475840852443692
Den gruppen läggs bilder upp flitigt. Dock på påstådda tjuvar , inte vanliga kunder.
Citera
2017-03-03, 08:09
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Och ändå har vi en massa skribenter som med näbbar och klor förvarar salongerna med att dom tycks bedriva några sorts undergörande medicinska behandlingar i godhetens tecken trots att det mesta pekar på att dom istället säljer sexuella extratjänster?

Kan vi inte enas om att många thaisalonger tycks vara så involverade i prostitutionsrelaterad verksamhet så att gamla tiders bordellmammor hade lagt av ett brett leende?
Det ena utesluter ju inte det andra. Jag tror faktiskt många (de flesta?) av herrarna på denna delen av forumet önskar både massage och extra och inte er massagen bara som en transportsträcka.

Då jag saknar dina insikter om gamla tiders bordellmammor, så kan jag inte kommentera den delen, men du har säkert rätt, så insatt du verkar vara.
Citera
2017-03-03, 09:22
Medlem
Citat:
Väldigt många thaimassöser verkar inte ha nåt emot att sälja sexuella tjänster men det är ingen som ens påstått att ALLA säljer extra. För att summera: Ingen har dömt ut alla thailändskor som arbetar på källarsalongerna som prostituerade men det stora flertalet av dessa kvinnorna som säljer sig borde definitivt tänka efter vad det är för signaler dom skickar ut till omvärlden. Vill man ha respekt så får man också förtjäna denna respekt.

Prostitution är en av (kanske den största?) huvudanledningarna till att många män besöker thaisalonger, om inte det har gått in i skallen på vissa skribenter så är det nog lika synd om dessa herrar som det är om kvinnorna som säljer extra.

Varför överhuvudtaget döma dessa tjejer? De kanske tillbringar ett par månader utomlands. Under den tiden så är det viktigare att tjäna pengar än att förtjäna respekt.

Liknande detta resonemang angående om det finns kamera eller video i lokalerna. Varför skall man bry sig! Jag ser ingen orsak. Gillar jag inte deras arrangemang, behöver jag inte gå dit.
De som bryr sig kanske är rädda för att deras vackra kroppar skall förevigas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in