2014-09-22, 11:59
Medlem
fizzles avatar
Finns flera väldigt bra låtar, har bara gjort en genomlyssning av albumet men ska hinna med 1-2 gånger bara idag
Som vanligt kommer man väl sitta om några månader och lyssna igen och märka att "faan det där hörde jag aldrig första gången!".

XMAS_ETEV10 reeeddit bra
Citera
2014-09-22, 13:57
Medlem
akerippers avatar
syro är en trevlig återkomst som kommer ta ett tag att smälta
Citera
2014-09-22, 14:21
Bannlyst
De lirade ett spår från Aphex Twins nya på P2 Elektroniskt.
Soundet var ytterst bekant och det var som om tiden stått still.
Själva spåret (som vanligt med obegriplig titel) påminde en hel del om
https://www.youtube.com/watch?v=uIeA2ct5Sew&feature=player_detailpage#t=12 8

Problemet precis som den låten är allt bakgrundshoppande och knastrande. Gillar mer de lyssningsbara elektroniska delarna. Richard D James borde skära bort lite och köra på det mer musikaliska stråket som många av hans gamla låtar var.
Citera
2014-09-28, 20:37
Medlem
M5Chrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
XMAS_EVET10 reeeddit bra
Richard på sin topp hittills ju! Inslag från SAW2, RDJA, drukQs och Analord i en nyblandad, himmelsk smältdegel. Glädjetårar!
Citera
2014-09-30, 12:33
Medlem
SundbornPunschs avatar
Startat upp albumet på Spotify nu. Detta ska bli jävligt spännande.
Citera
2014-12-07, 23:00
Medlem
Måste bara säga att XMAS_EVET10 är årets låt för mig. Ett riktigt monster som fortsätter att växa efter närmare femtio genomlyssningar.

Hur ser ni på Syro nu ett par månader efter släppet?
Citera
2014-12-26, 20:52
Medlem
Oj, vad kul att ett nytt album finns att plöja igenom. Har han släppt något nytt under The Tuss?
Citera
2015-01-29, 22:33
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascendi
Måste bara säga att XMAS_EVET10 är årets låt för mig. Ett riktigt monster som fortsätter att växa efter närmare femtio genomlyssningar.

Hur ser ni på Syro nu ett par månader efter släppet?

Personligen älskar jag skivan.
Hur han bara leker med elektroniskt och stereo. Kungligt.
Vissa låtar mer än andra. Men i helhet är det en jävligt bra skiva. Tycker iallafall jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Oj, vad kul att ett nytt album finns att plöja igenom. Har han släppt något nytt under The Tuss?

Indeed. Spännande just nu för aphex twin fans.
Nje, inget under the tuss.

Men han har ju släppt lite på soundcloud som sen togs bort.
SYROBONKERS. (intervjun.) Men såklart folk tog backups.

Synthacon1, låten är väl den som liknar the tuss mest...
Sjukt kul att han släpper saker på soundcloud iallafall.

Han har ju släppt ny EP också. Computer controlled acoustic instruments pt2.
Coolt att han använder robotar och akustiska intrument. Det är ballt. Men lite ambivalent över just den EP'n. Blir begränsat när man använder det mediumet, och när det blir fysiskt. Gillar 1-2 spår kanske.

Föredrar självklart LP'n Syro över det. Han är ju kung över just det tekniska och musik genom digital produktion, och synthesizer, etc etc.
Citera
2015-08-15, 14:04
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Fukk yeah!!

Ingen som har uppmärksammat att Warp Records annonserat nytt skivsläpp 21 Augusti? Om drygt en vecka alltså!

Citat:
AFX · ´ORPHANED DEEJAY SELEK 2006–2008´ to be released 21 Augusti
Citera
2016-10-30, 21:31
Medlem
spknoises avatar
Bump!

Har börjat lyssna på Aphex Twin sedan några månader tillbaka. Shit! Mannen är ett geni! Kan inte säga något annat Började med Digeridoo och sen har jag gått in mer på hans andra album.

Citat:
I wanted to do gigs where you've just got mirrors on the stage, and then you light the crowd so they look at the stage and all they can see is themselves. It's just like, "There you go, it's you, you cunts."

Citera
2017-03-01, 00:23
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Bump!

Har börjat lyssna på Aphex Twin sedan några månader tillbaka. Shit! Mannen är ett geni! Kan inte säga något annat Började med Digeridoo och sen har jag gått in mer på hans andra album.

Yeah, Aphex Twin är inget mindre än en hero för de som vet vad det betyder. Hans enda svaga album är 26 mixes for cash men det kan jag förlåta honom för pga hans historia.
Citera
2017-03-01, 20:11
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Yeah, Aphex Twin är inget mindre än en hero för de som vet vad det betyder. Hans enda svaga album är 26 mixes for cash men det kan jag förlåta honom för pga hans historia.

Har inte lyssnat genom albumet riktigt än. Men jag gillar hans mix av Curve's låt Falling Free. Han har ju gjort sjukt mycket sidoprojekt som är grymma.

Aphex Twin verkar gå hem hos många olika musiktyper. Tror till och med Meshuggah är influerade av honom och även The Dillinger Escape Plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in