2017-02-27, 23:57
  #54121
Medlem
Opinionssiffermässigt så anser jag att det inte finns några historiska skäl att anta att Sentio har mätt specifikt SDs andel vidare fel.
Man bör nog anta att partiets andel av väljarsympatierna redan i skrivande stund överstiger 25 procent.Således torde det ligga inom möjlighetens ram att SD kan klara 30 procent vid riksdagsvalet 2018,vilket i sådant fall innebär att partiet lyckats mer än femdubbla sitt röstetal under en åttaårsperiod av parlamentarisk representation.

Detta torde väl i sådant fall vara oöverträffat i svensk politisk historia?
2017-02-28, 00:59
  #54122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
SD får 33% i Skåne, enligt Sifo (skojjarinstitutet).
https://tns-sifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-februari-2017

33% trots Malmö, Lund, Båstad, Lomma, Vellinge, Höganäs alltså.

Hur högt är isåfall inte stödet i Kristianstad, Hässleholm, Bromölla, Sjöbo, Hörby, Östra Göinge?
__________________
Senast redigerad av Grunkz 2017-02-28 kl. 01:01.
2017-02-28, 01:21
  #54123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
SD får 33% i Skåne, enligt Sifo (skojjarinstitutet).
https://tns-sifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-februari-2017
Och det är en Sifomätning så man kan nog lägga på 5-10 pe.
2017-02-28, 08:27
  #54124
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
SD lär ju inte behöva bedriva något kampanjarbete alls inför valet 2018... Det fixar sig själv som som detta landet har utvecklats.
2017-02-28, 09:35
  #54125
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
SD får 33% i Skåne, enligt Sifo (skojjarinstitutet).
https://tns-sifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-februari-2017

Verkar vara exklusive Malmö Stad vilket drar upp procenten en aning, men ändå, 33% i en mätning från SIFO som gav SD 16,5% i hela riket måste motsvara ~40% i verkligheten och egen majoritet på sina håll.

Det är ju onekligen intressant att SD får så extremt höga siffror i den mest babbe-täta regionen i hela Sverige. Någon som har ett hum om hur stor andel utrikes födda som utgör Skånes befolkning?( Minus Malmö stad).

Utan att ha siffrorna på bordet kan man konstatera att S gamla strategi att importera valboskap från Mellanöstern verkar totalt ha misslyckats, SD tycks vara den stora vinnaren i alla samhällsgrupper.
2017-02-28, 09:56
  #54126
Medlem
33 procent i Skåne...tänk om Stockholm kunde uppvisa liknande siffror.
2017-02-28, 10:11
  #54127
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
SD lär ju inte behöva bedriva något kampanjarbete alls inför valet 2018... Det fixar sig själv som som detta landet har utvecklats.

Varje nyhetsmorgon är ett enda stort kampanjarbete för SD, ett självspelande piano.

Det räcker med att lägga ner 100k på Östermalmstorg med lite affischer som Vänstern kan riva ner så skriver media så det räcker för hela Sverige. Inte ens samerna missar den nyheten.

Trump lär hjälpa till den här gången också. Hans Twitter är gratis och lär inte gynna etablisemanget på ett enda sätt. Förr var man rasist, nu är det Sverigebilden man svärtar.

Det är dags att börja spekulera hur det kommer bli efter 2018, där SD säkert kommer att få egen majoritet på vissa ställen.

De etablerade partierna har inte ens kommit längre än att de än idag diskuterar om hur de ska förhålla sig till SD, om de ens ska prata med varandra.


Opinionen är med andra ord extremt gynnsam för SD, och det är 1,5 år kvar till valet.

Även om de andra partierna, framförallt S och M, för sin politik mot SD och kallar den för "sin" så finns det gott om plats och tid för SD att bara flytta sina positioner vidare.
2017-02-28, 12:04
  #54128
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Varje nyhetsmorgon är ett enda stort kampanjarbete för SD, ett självspelande piano.

Även om de andra partierna, framförallt S och M, för sin politik mot SD och kallar den för "sin" så finns det gott om plats och tid för SD att bara flytta sina positioner vidare.


Kommande OU bör rimligtvis och förhoppningsvis verifiera den bilden!

2017-02-28, 13:44
  #54129
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Utan att ha siffrorna på bordet kan man konstatera att S gamla strategi att importera valboskap från Mellanöstern verkar totalt ha misslyckats, SD tycks vara den stora vinnaren i alla samhällsgrupper.
Negrer & araber röstar oftast inte & allt fler av de juggar som kom hit för att jobba på 70-talet röstar nu på SD.
2017-02-28, 14:20
  #54130
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Negrer & araber röstar oftast inte & allt fler av de juggar som kom hit för att jobba på 70-talet röstar nu på SD.

Jo, valdeltagandet är ju ruggigt lågt i Rinkeby och liknande kaoz-förorter men man tycker ändå att andra, tredje,fjärde generationens MENA-invandrare borde vara tillräckligt insatta i samhället för att rösta.

Jag kan iaf. tänka mig att minst 50% av kristna mena-invandrare röstar SD, de hatar Islam mer än helvetet själv och inte helt sällan har de migrerat/flytt till just Sverige för att slippa skiten. SD är som bekant det enda "islamofoba" partiet.

Att muslimer har lågt valdeltagande är nog det bästa som hänt det här landet någonsin, det kan tom vara vår enda räddning.
2017-02-28, 18:39
  #54131
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite märkligt att tråden köper tugget om att SD står still och att det är "märkligt" att negativa händelser för SD höjer stödet. Vad som sker är att SD växer kontinuerligt, men att stödet normalt sett inte börjar synas över hela linjen tills valåret börjar närmar sig.
2015 var ett exceptionellt år, vilket bryter trenden och visade på en massiv tillväxt under en kort tid.

Ser man på telefoninstituten så är det uppenbart att de ligger 4-5 % för lågt kontra vad de borde vikta upp SD till. Givetvis har det en stor betydelse medialt och i debatten om SD stabilt ligger på 20-22 % eller låtsas ha 17 %. Ett SD som växt med nära 10 % sedan valet ger en klar indikation att missnöjet ökat och att blockpolitiken är omöjlig som den ser ut.
Nu ligger det varken i 7 klöverns eller msm´s intresse att redovisa detta för svenska folket. Den agendasättande journalistiken och makthavarnas intresse är att SD skall framstå som ett mindre lyckat försöka ändra samhällets utformning och vart vi är på väg.

Vi kommer se hur SD helt plötsligt börjar klättra hos även fuskinstituten och den sedvanliga spurten sätts in 2018, de dolda sympatisörerna plockas fram ur institutens fickor.
2017-02-28, 18:45
  #54132
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Negrer & araber röstar oftast inte & allt fler av de juggar som kom hit för att jobba på 70-talet röstar nu på SD.

Det stämmer med min erfarenhet också. Man har tack vare detta fått en extra varm känsla för detta modiga sverigevänliga gäng. Dessa lirare vet vad Sverige är, de känner till vår inre själ. De gillar det och har därför blivit riktiga svenskar.

Denna grupp får för lite cred, de står mer på barrikaderna än vad vi fega inhemska gör. Detta gäller polacker och andra också.


Man kanske kan säga att det är alla mot islam/MENA i valet 2018.
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-02-28 kl. 18:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in