2017-02-23, 15:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnessfirst
går ej nå avanza från utlandet sedan 2 dagar? varken mobilt eller via internet på dator.

Hej,

Vi har inte fått in fler rapporter angående inloggningsproblem. Vilket land är du i? Ring oss gärna på 08-562 250 00 så kan vi gräva lite mer i problemet!

/Florence, Avanza
Citera
2017-02-23, 17:29
Medlem
JustZlatans avatar
Har Avanza en demoversion där man köpa och sälja med låtsaspengar?
Citera
2017-02-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har Avanza en demoversion där man köpa och sälja med låtsaspengar?
Nej.
Citera
2017-02-24, 11:10
Medlem
JustZlatans avatar
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/grafe-203.png

Den gråa stapeln är det köp eller sälj?
Citera
2017-02-24, 11:27
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/grafe-203.png

Den gråa stapeln är det köp eller sälj?

Hej!

Den gråa stapeln visar volymen, alltså både köp och sälj. Om du är intresserad av att se de avslut som har gjorts under dagen kan du kika på "Senaste avslut" till höger om grafen.

/Florence, Avanza
Citera
2017-02-24, 11:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Den gråa stapeln visar volymen, alltså både köp och sälj. Om du är intresserad av att se de avslut som har gjorts under dagen kan du kika på "Senaste avslut" till höger om grafen.

/Florence, Avanza

Ja, det förstår. Det står köpare AVA och säljare MST vid dom avsluten.
Citera
2017-02-24, 15:16
Medlem
shogun-rs avatar
Har börjat bli en del innehav nu och funderar på om det finns något sätt man kan få det lite mer överskådligt. Har aktier i flera länder (Sverige, USA, Kanada), och även några tillgångsslag (börshandlad fond USA, preferensaktier).

Speciellt det att preferensaktierna ligger blandade bland aktierna stör mig. Skulle det finnas något sätt att kunna avgränsa mer och dela upp eller om det skulle vara möjligt att komma med någon uppdatering i framtiden som gör detta.
Citera
2017-02-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Har börjat bli en del innehav nu och funderar på om det finns något sätt man kan få det lite mer överskådligt. Har aktier i flera länder (Sverige, USA, Kanada), och även några tillgångsslag (börshandlad fond USA, preferensaktier).

Speciellt det att preferensaktierna ligger blandade bland aktierna stör mig. Skulle det finnas något sätt att kunna avgränsa mer och dela upp eller om det skulle vara möjligt att komma med någon uppdatering i framtiden som gör detta.

En addering till detta.

Jag skulle vilja ha en funktion där man kan sortera i egna kategorier. Jag tänker mig en vy likt den i "värdepapper"-vyn där man ser alla innehav på alla konton, men att man i en egen flik kan gå in och göra egna grupperingar. Man kan skapa kategorierna själva och sedan klicka på ett värdepapper och dra den till en viss kategori och släppa. Sedan kan man bara dra bort den från den kategorin och dra den till en annan om man skulle önska. Och kategorierna ska kunna döpas om och kunna adderas/ta bort enkelt. På så vis kan man exempelvis gruppera innehaven efter geografi, branscher, risknivå, tidshorisont o.s.v.

Det skulle isåfall bli 3 flikar totalt:

Konton - Samma som nu, överblick över alla kontotyper och kontonummer

Värdepapper - Samma som nu, värdepapper uppdelade enligt er uppdelning

Mitt förslag - En form av sandlåde-verktyg där man alltså kan skapa egna grupperingar/kategorier och strukturera innehaven på sitt eget sätt.
Citera
2017-02-24, 20:11
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Har börjat bli en del innehav nu och funderar på om det finns något sätt man kan få det lite mer överskådligt.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
En addering till detta.

Jag skulle vilja ha en funktion där man kan sortera i egna kategorier.

Jag skrev ett s.k. userscript till Chrome för att separera mina svenska och amerikanska innehav så de visades i en varsin tabell. Tyvärr så är det scriptet rejält skräddarsytt för just det ändamålet, och att skriva någonting mer generellt skulle ta mer tid än jag har just nu. Det är dessutom någonting som bör vara inbyggt i plattformen till att börja med.
Citera
2017-02-28, 12:09
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
En addering till detta.

Jag skulle vilja ha en funktion där man kan sortera i egna kategorier. Jag tänker mig en vy likt den i "värdepapper"-vyn där man ser alla innehav på alla konton, men att man i en egen flik kan gå in och göra egna grupperingar. Man kan skapa kategorierna själva och sedan klicka på ett värdepapper och dra den till en viss kategori och släppa. Sedan kan man bara dra bort den från den kategorin och dra den till en annan om man skulle önska. Och kategorierna ska kunna döpas om och kunna adderas/ta bort enkelt. På så vis kan man exempelvis gruppera innehaven efter geografi, branscher, risknivå, tidshorisont o.s.v.

Det skulle isåfall bli 3 flikar totalt:

Konton - Samma som nu, överblick över alla kontotyper och kontonummer

Värdepapper - Samma som nu, värdepapper uppdelade enligt er uppdelning

Mitt förslag - En form av sandlåde-verktyg där man alltså kan skapa egna grupperingar/kategorier och strukturera innehaven på sitt eget sätt.

Hej,

Tack för era förslag. För närvarande finns det inget sätt att kunna sortera sina egna aktier, annat än att öppna ett eget konto för dessa och flytta över aktierna till det kontot. Under fliken Kontoöversikt > Värdepapper hamnar dina aktier i en egen grupp och fonder i en annan - samma gäller börshandlade fonder, warranter, certifikat etc. Jag tycker däremot att era idéer är bra och ser till att skicka dem vidare till våra utvecklare. Förhoppningsvis kanske vi kan få fram ett verktyg för att bättre kunna sortera ens värdepapper.

/Florence, Avanza
Citera
2017-02-28, 16:17
Medlem
Allmän fråga om grundtaktik för aktier...

Nu har t.ex Doro legat 300kr i minus för mig ett bra tag, men nu senaste månaden har dom skjutit i hödjen och jag ligger på plus 166kr,

Vore det smart att sälja nu, eller ska jag hålla kvar på det? Vad är det för event som indikerar på att sälja? När jag behöver pengar?

Är det någon bra strategi att gå in på Dagens förlorare och kolla runt och köpa sådana som har åkt i botten, och hålla på dom tills dom går upp igen?
Citera
2017-02-28, 16:53
Medlem
Svejsares avatar
Några förslag som jag tycker hade gjort siten lite smidigare att använda.
Att man kan förstora grafen, så som den är nu så behöver man ju nästan förstoringsglas.
Sen om ens inställningar som man gör i grafen hade kunnat sparats så man slipper att klicka i tillexempel "mina transaktioner" eller trendlinjen varje gång man öppnar en aktie.

Sen så att man kan låsa så att det endast går att logga in via mobilt bank-id om man vill. Känns lite halvt osäkert att någon kan logga in på ens konto genom bara ett lösenord. Även om man bara kan föra över pengar till sig själv i annan bank så hade det känts säkrare om det bara gick att logga in via bank-id.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in