Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
Har börjat bli en del innehav nu och funderar på om det finns något sätt man kan få det lite mer överskådligt. Har aktier i flera länder (Sverige, USA, Kanada), och även några tillgångsslag (börshandlad fond USA, preferensaktier).
Speciellt det att preferensaktierna ligger blandade bland aktierna stör mig. Skulle det finnas något sätt att kunna avgränsa mer och dela upp eller om det skulle vara möjligt att komma med någon uppdatering i framtiden som gör detta.
En addering till detta.
Jag skulle vilja ha en funktion där man kan sortera i egna kategorier. Jag tänker mig en vy likt den i "värdepapper"-vyn där man ser alla innehav på alla konton, men att man i en egen flik kan gå in och göra egna grupperingar. Man kan skapa kategorierna själva och sedan klicka på ett värdepapper och dra den till en viss kategori och släppa. Sedan kan man bara dra bort den från den kategorin och dra den till en annan om man skulle önska. Och kategorierna ska kunna döpas om och kunna adderas/ta bort enkelt. På så vis kan man exempelvis gruppera innehaven efter geografi, branscher, risknivå, tidshorisont o.s.v.
Det skulle isåfall bli 3 flikar totalt:
Konton - Samma som nu, överblick över alla kontotyper och kontonummer
Värdepapper - Samma som nu, värdepapper uppdelade enligt er uppdelning
Mitt förslag - En form av sandlåde-verktyg där man alltså kan skapa egna grupperingar/kategorier och strukturera innehaven på sitt eget sätt.