2017-02-28, 10:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Nu missförstår du väl ändå med flit? Liknelsen att med radikal islamism är gångbar. Även liknelse till en snubbe som lägger upp bilder på sina tatueringar, vapen och specifika våldshandlingar skulle fungera väl. Tanken är ju inte att det bevisar något men statistiskt finns det en högre chans att en sådan person är kopplad till brott relaterat till det den instagrammar eller facebookar etc. om. Det är ju bland annat sådant underrättelsetjänst tittar på när de ska bedöma hotbild.

Nu var det ju min liknelse från första början - just för att visa att joakim-bausser's posthistorik här i forumet antagligen gör honom till en lättarer måltavla för vissa beskyllningar än oss andra.
Så nä, jag tror inte jag missförstod vad jag skrev...
Citera
2017-03-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu var det ju min liknelse från första början - just för att visa att joakim-bausser's posthistorik här i forumet antagligen gör honom till en lättarer måltavla för vissa beskyllningar än oss andra.
Så nä, jag tror inte jag missförstod vad jag skrev...

Anledningen att jag ställer denna fråga är för att du inte verka veta om hur vissa brottslingar ingår i viss kretsar och har en annorlunda livsstil jämfört med hederliga medborgare.

Jag undrar om du är smart nog att svara på denna fråga:

Är det större sannolikhet att en människa (miss)brukar droger om denna person ständigt lägger upp drog glorifierande bilder på t.ex. instagram jämfört med en person som inte lägger upp sådana bilder?

Vad tror du? (och spela inte dum nu utan var ärlig)
Citera
2017-03-01, 19:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Anledningen att jag ställer denna fråga är för att du inte verka veta om hur vissa brottslingar ingår i viss kretsar och har en annorlunda livsstil jämfört med hederliga medborgare.

Jag undrar om du är smart nog att svara på denna fråga:

Är det större sannolikhet att en människa (miss)brukar droger om denna person ständigt lägger upp drog glorifierande bilder på t.ex. instagram jämfört med en person som inte lägger upp sådana bilder?

Vad tror du? (och spela inte dum nu utan var ärlig)

Gärna - men jag tror du "glömde" svara på frågan jag ställde dig först...
(FB) Wikileaks avslöjanden om, och blottläggningen av "världseliten" (Pizzagate /mod)

Förstår du varför det är mer sannolikt att DU skulle kunna bli misstänkt för drogmissbruk och grova våldsbrott utifrån din egen posthistorik här på flashback, än någon som aldrig postat sådant? Förstår du att du ber mig svara på samma frågor som jag ställde dig?

(Men visst, ja det är förstås mer sannolikt - precis som det är mer sannolikt att Alefantis är gay och pizzaägare om man tittar på hans bilder. Några direkt pedofila bilder finns dock inte där.)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-03-01 kl. 19:10.
Citera
2017-03-01, 20:48
Medlem
Citat:
(Men visst, ja det är förstås mer sannolikt - precis som det är mer sannolikt att Alefantis är gay och pizzaägare om man tittar på hans bilder. Några direkt pedofila bilder finns dock inte där.)

Inte direkt för så dum är inte Alefantis inte. Men ser man till sammanhanget.

Bara genom att Alefantis är homosexuell innebär enligt statistiken att han är mer benägen att begå pedofil brott jämfört med en heterosexuell människa.

Men i din lilla värld är alla änglar och det skulle vara heeelt otänkbart att en stackars pizzabagare är pedofil.
Citera
2017-03-01, 20:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Känner du honom eller hur vet du hur intelligent han är?
Och vad är sammanhanget - att en massa idioter på nätet fått för sig att han skulle vara pedofil?

Citat:
Bara genom att Alefantis är homosexuell innebär enligt statistiken att han är mer benägen att begå pedofil brott jämfört med en heterosexuell människa.
Men det saknas fortfarande minsta bevis för saken - Alefantis är fortfarande bara en kille som hamnade i skottgluggen för folk som började nysta i feltolkningar av ordet pizza - det här diskuterade du och jag för inte alls många inlägg sedan...

Citat:
Men i din lilla värld är alla änglar och det skulle vara heeelt otänkbart att en stackars pizzabagare är pedofil.
Inte alls otänkbart att en pizzabagare är pedofil. Problemet är bara att det är precis lika stor risk att det är din egen kvarterspizzabagare som är pedofil som att Alefantis är det - bevisen lyser än så länge fullständigt med sin frånvaro. (Eller jag känner ju inte till din kvarterspizzeria, men i Alefantis fall finns det endast trams..)
Citera
2017-03-01, 23:08
Medlem
Citat:

Vad jag vet säger statistiken ingenting om sannolikheten för pedofili givet sannolikheten för homosexualitet. Har du några källor?
Citera
2017-03-02, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Vad jag vet säger statistiken ingenting om sannolikheten för pedofili givet sannolikheten för homosexualitet. Har du några källor?

http://www.gluefox.com/kontr/pedokalk.shtm
Citera
2017-03-02, 14:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
(svar till joakim-bausser, min kommentar)

Citat:
Gärna - men jag tror du "glömde" svara på frågan jag ställde dig först...

Förstår du varför det är mer sannolikt att DU skulle kunna bli misstänkt för drogmissbruk och grova våldsbrott utifrån din egen posthistorik här på flashback, än någon som aldrig postat sådant? Förstår du att du ber mig svara på samma frågor som jag ställde dig?

And round and round we go... Frågor återanvänds från alla håll och närmare sanningen kommer vi aldrig. Vi bara cirkulerar, som månar runt en döende planet. Pizzagate är dött och uttömt. Inget kommer hända.
Citat:
http://www.gluefox.com/kontr/pedokalk.shtm
En privatpersons blogg. En ultrakristen privatpersons blogg. Hur fan bevisar det något?
Citera
2017-03-03, 12:25
Medlem
Är det någon som grävt i om detta existerar i Sverige?
Har hittat en del kändisar med stort inflytande på Svensk populärkultur som gillar både pizza och pedofilskämt...
Citera
2017-03-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrutruT
Är det någon som grävt i om detta existerar i Sverige?
Har hittat en del kändisar med stort inflytande på Svensk populärkultur som gillar både pizza och pedofilskämt...

Stieg Larsson men blev väl eliminerad.
Citera
2017-03-03, 14:25
Moderator
Läs moderatormeddelandet!
Länkpost raderad.

/Moderator
Citera
2017-03-03, 15:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En privatpersons blogg. En ultrakristen privatpersons blogg. Hur fan bevisar det något?

Det bevisar att kristendomen fortfarande har organiserade barnsexnätverk och att man fortfarande lägger all energi man har för att få pedo-jägarna att fokusera på allt annat än systematiska barnövergrepp inom kyrkans samtliga samhällsvårdande institutioner.

Varför jaga pedopräster när man kan jaga pizzabagre, liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in