2017-02-25, 21:56
Medlem
Harbards avatar
Undercut kallas mera för arab-frisyr här i mina kretsar. Nästan alla araber klipper sig så, även vissa vänstervridna drängar.
Otroligt fult. Sett en del barn med den frissan också, man får ju lust att nita föräldrarna som så frön i deras barn om att det är OK att se ut som en idiot
Citera
2017-02-25, 23:13
Medlem
cerns avatar
Går den hem hos damerna kanske?
Citera
2017-02-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Även damerna borde tröttna någon gång? Eller kommer alla män se ut som Forrest Gump för all framtid?
Senast redigerad av TheHaven 2017-02-25 kl. 23:27.
Citera
2017-02-26, 02:02
Medlem
Harbards avatar
Damer som har arabfrissa? Låter som ni beskriver feminister eller lesbianer.
Citera
2017-02-26, 02:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
När ska Forrest-Gump-frisyren eller undercut som den också heter gå ur mode? Den har varit inne i 15 år nu. När ska folk tröttna på den?
Den slog väl inte riktigt igenom förrän Michael Pitt var med i Boardwalk Empire 2010?
Citera
2017-02-26, 02:30
Medlem
evropasfrihetskrigs avatar
Arabfrisyr låter ju inte så roligt. Waffen SS frisyr däremot. De kunde bära den med stil.
Citera
2017-02-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Den slog väl inte riktigt igenom förrän Michael Pitt var med i Boardwalk Empire 2010?
Det är 7 år sedan! När ska den dö ut?
Citera
2017-02-26, 14:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalleusMaleficarum
Jag har alltid uppfattat det som att han har en armé-frilla, och den är absolut tidlös.

Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Nja, folk skrattade åt den frisyren när den kom och den symboliserade hans handikapp. Sedan blev den inne för mkt länge sedan och nu tycks folk fortfarande bära den på fullaste allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av evropasfrihetskrig
Arabfrisyr låter ju inte så roligt. Waffen SS frisyr däremot. De kunde bära den med stil.

Jag har uppfattat det som en frisyr från Andra världskriget. Om det är amerikanska eller tyska trupper låter jag vara osvuret även om jag kopplar den mest till amerikanska. Hår på toppen av skallen som stötdämpning för hjälmen och sedan så lite hår som möjligt för att minska risk för löss och något för fienden att dra i.

https://www.google.se/search?q=haircut+american+troops+WW2&client=safari &rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKE wit-fal7K3SAhUBlSwKHST1AroQsAQIGw&biw=1240&bih=647
Citera
2017-02-26, 15:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har uppfattat det som en frisyr från Andra världskriget. Om det är amerikanska eller tyska trupper låter jag vara osvuret även om jag kopplar den mest till amerikanska. Hår på toppen av skallen som stötdämpning för hjälmen och sedan så lite hår som möjligt för att minska risk för löss och något för fienden att dra i.

https://www.google.se/search?q=haircut+american+troops+WW2&client=safari &rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKE wit-fal7K3SAhUBlSwKHST1AroQsAQIGw&biw=1240&bih=647

Jag har uppfattat den som att man hade så pga att det skulle se propert ut när man bar hatt samtidigt som det skulle se propert ut när man tog av sig den... (på den tiden var en slickad längre frisyr snyggt samtidigt som snaggat var bara kufar och skumma typer som hade)
Citera
2017-02-26, 15:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har uppfattat den som att man hade så pga att det skulle se propert ut när man bar hatt samtidigt som det skulle se propert ut när man tog av sig den... (på den tiden var en slickad längre frisyr snyggt samtidigt som snaggat var bara kufar och skumma typer som hade)

Långhårigt har ju under 1900-talet inte varit acceptabelt innan 60-70-talet. Den skarpa kanten mellan det snaggade och det långa är ju inte propert men kanske praktiskt. Backslick, vilket var vanligt förr hade ju en gradvis övergång av kort längs öron och nacke till det längre på hjässan. Det propra var ju inte fullt så snaggat och det långa inte fullt så voluminöst. Kevin Costner i filmerna 13 days och JFK tycker jag väl illustrerar den propra stilen på 60-talet.

https://www.google.se/search?q=kevin+costner+13+days&client=safari&rls=e n&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWqO79_63SA hVmCZoKHeZUApgQ_AUICCgB&biw=1240&bih=647

https://www.google.se/search?q=kevin+costner+13+days&client=safari&rls=e n&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWqO79_63SA hVmCZoKHeZUApgQ_AUICCgB&biw=1240&bih=647#tbm=isch& q=kevin+costner+jfk&*
Citera
2017-02-26, 17:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Nej absolut inte! Avtändande afghanfrilla.
Citera
2017-02-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Nu var ju andra världskriget ett tag sedan, det kanske var snyggt då men idag? Speciellt med tanke på att den har användts flitigt de senaste 15 åren, är man inte trött på den snart? Man kan ha kort/snaggat hår men den där kanten står jag inte ut med.
Senast redigerad av TheHaven 2017-02-26 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in