Gamla nyheter om JM?
Det mesta i dagens artikel känner vi igen från (det som inte var maskat) i p7-protokollet från 2016-10-11.
Expressen skriver inte att dom träffat Mikael von Grothusen. Han skulle knappast ställa upp för en intervju om en patient som han träffat. Dom har troligen bara läst protokollet från p7 igen, men vill ge läsaren intrycket att dom träffat och intervjuat Mikael von Grothusen.
Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Några uppgifter som kanske inte är nya, men som jag inte minns att jag sett där:
"I en utredning berättar hon själv att hon alltid föraktat män och
varit beräknande i sina förhållanden."
I p7 står det att JM har ett
"uttalat förakt för män". Att hon
"varit beräknande i sina förhållanden" är kanske en slutsats man kan dra, men jag kan inte se att Mikael von G har skrivit så (i den maskade versionen). Kanske har Expressen fått läsa mer än vi?
I rubriken på artikeln
Arbogakvinnans förakt mot männen
kallas nu JM
"Arbogakvinnan". Hon är född och uppvuxen i Eskilstuna. Hon bodde när hon greps i Eskilstuna. Hon är nästan säkert skyldig till två mord och ett mordförsök i eller vid sina föräldrars sommarstuga vid Hjälmaren, i Arboga kommun. Alternativt har hon anstiftar brotten. Jag skull ha kallat henne Eskilstunakvinnan. Vad tycker ni?
I artikeln skrivs Mohamm*d Raj*bis och *ki Paasil*s (*=a) fulla namn ut. MR har erkänt och AP är ett offer. Jag kan inte minnas att tidningarna skrivit ut namnen på JMs pappa GM ännu. Varför AP men inte GM?
–