2017-02-25, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
man får inte alls kläcka ur sig precis vad som helst av skit om en offentlig eller icke offentlig människa.

Vi har lagar som reglerar detta..hatbrott, hets mot folkgrupp, hot och förtals-lagar ex.

Sen vidare har vi en moralkod som vi lär barn på dagis att nej.....man kallar inte andra för "fläskbomb" eller "ett glåmigt fläskpaket" etc etc. detta tillhör dagisnivå, när tänkandet och empati inte är tillräckligt utvecklat.

Svårt? kanske bör vissa helt enkelt gå om dagis.

Men ditt infantila spärrmongo.
Det är varken hat, hets eller hot att skriva; "Jag tycker hon är blekfet och jag tycker att det är motbjudande". Till exempel. Sen kan olika människor formulera sig på olika sätt.

Vi har lagar mot barnmisshandel också men dom används sällan när man serverar barnet broccolipudding istället för Happy Meal.

Din moralkod kan du stoppa upp i arslet. Jag hade säkert hållit med dig för 20 år sen men nu har just sånt avskräde som du holkat ur och sabbat alla koder och oskrivna regler så nu ska du och de dina också få smaka frukten. Och ni lär få smaka.

Är det något som bekräftar att tänkandet både är utvecklat och dessutom ett steg längre än massan så är det att man kritiserar såna här jävla degenereringstendenser.
Citera
2017-02-25, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
TS är en helt vanlig, patetiskt ynklig och feg liten mobbare, precis som de alltid är,

Är du ärligt helt säker på det där? Är det inte bara inprogrammerade åsikter om män som ploppar ut nu? Ganska otrevlig anklagelse.

TS med flera har gjort det klart att hon INTE är ful, utan att det är övervikten och de osunda vanorna det gäller. Har du missat det?

Skulle du blunda lika skenheligt om det gällde din egen dotter?
Kan det vara så att bara män klarar av att göra det rätta när det tar emot och någon kanske blir lite ledsen i ögat på vägen?
Citera
2017-02-25, 08:00
Medlem
anma0739s avatar
Nämen, en tråd där en man vill diskutera hur en kvinna bör se ut och vad hon får göra med sina egna sociala medier konton under devisen att allt kvinnor gör är till för män Så modernt, så 2017!

Bi-diskussionen om hur kvinnor "faktiskt ser ut" baserad på anekdotiska fakta från män är också väldigt spännande! Extra spännande när flera alltså nekar till att kvinnor ser ut som Kobranhuggertill gör på bilderna. De kan alltså inte ens förstå det när de ser det på bild.

Till ts - Egentligen hoppas jag att du ska börja respektera kvinnor, men det känns ju inte så troligt! Därför hoppas jag istället att du får hemorojder som aldrig går bort och att du trampar på legobitar barfota varje dag, take care!
Citera
2017-02-25, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anma0739
Nämen, en tråd där en man vill diskutera hur en kvinna bör se ut och vad hon får göra med sina egna sociala medier konton under devisen att allt kvinnor gör är till för män Så modernt, så 2017!
Nämen, ytterligare en fåne som tanklöst använder The Current Year Fallacy som vore det ett verkligt argument för dennes ståndpunkt?
http://knowyourmeme.com/memes/come-on-its-2015-current-year

Citat:
Bi-diskussionen om hur kvinnor "faktiskt ser ut" baserad på anekdotiska fakta från män är också väldigt spännande! Extra spännande när flera alltså nekar till att kvinnor ser ut som Kobranhuggertill gör på bilderna. De kan alltså inte ens förstå det när de ser det på bild.
Nå, jag kan mycket väl tänka mig att just DU ser ut som Kajsa. Chipsfetma, hårig och sunkigt klädd och med tydliga hudbristningar som vittnar om att ditt förfall började för ganska många år sedan.

Kvinnor som resonerar som du brukar nämligen se ut på det viset.

Citat:
Till ts - Egentligen hoppas jag att du ska börja respektera kvinnor, men det känns ju inte så troligt! Därför hoppas jag istället att du får hemorojder som aldrig går bort och att du trampar på legobitar barfota varje dag, take care!
Nämen, så modernt och så classy... Eftersom du inser att jag inte delar dina åsikter hoppar du direkt till att önska mig lidande och olycka.

Jag slår vad om att du betraktar dig själv som tolerant, eller hur? Men så långt som till att tolerera åsikter som inte stämmer överens med dina egna sträcker sig inte din tolerans.
Senast redigerad av Arkhamist 2017-02-25 kl. 08:19.
Citera
2017-02-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Hon är en taskig förebild. Punkt.

Vi bygger inga goda samhällen på såna människor.

men det gör vi kring sånna mobbande idioter som TS eller?

Så? vad tycker du vi ska göra med alla bleka och överviktiga kvinnor som inte är tillräckligt snygga? Ska de låsas in eller avlivas eller? De kan ju riskera bli förebilder för sina barn ex.
Hemska tanke! Tänk om en en liten flicka börjar fatta att hon faktiskt finns till för sig själv? och duger alldeles utmärkt som hon är och inte behöver lägga ner massor av energi på att se ut som ett porrdocka?
Citera
2017-02-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men det gör vi kring sånna mobbande idioter som TS eller?

Så? vad tycker du vi ska göra med alla bleka och överviktiga kvinnor som inte är tillräckligt snygga? Ska de låsas in eller avlivas eller? De kan ju riskera bli förebilder för sina barn ex.
Hemska tanke! Tänk om en en liten flicka börjar fatta att hon faktiskt finns till för sig själv? och duger alldeles utmärkt som hon är och inte behöver lägga ner massor av energi på att se ut som ett porrdocka?

Framförallt ska de ju tystas direkt och aldrig mer få för sig att framföra någon åsikt som inte godkänts av TS. Fast det gäller i och för sig alla kvinnor. Tysta eller tacksamma ska de vara! Allt annat är ett jättehot för män som dessa.

Det måste ha med mamsen att göra på något sätt. Kanske: Om hon är missnöjd riskerar man ju att bli lämnad! Ren och skär dödsångest för en liten knodd. Så lösningen när ovanligt kortnästa män tänker, är att se till att hon aldrig ska uttala något annat än tacksamhet, för då slipper de känna så där hemskt.
Citera
2017-02-25, 11:13
Medlem
Citat:
Framförallt ska de ju tystas direkt och aldrig mer få för sig att framföra någon åsikt som inte godkänts av TS. Fast det gäller i och för sig alla kvinnor. Tysta eller tacksamma ska de vara! Allt annat är ett jättehot för män som dessa.

Det måste ha med mamsen att göra på något sätt. Kanske: Om hon är missnöjd riskerar man ju att bli lämnad! Ren och skär dödsångest för en liten knodd. Så lösningen när ovanligt kortnästa män tänker, är att se till att hon aldrig ska uttala något annat än tacksamhet, för då slipper de känna så där hemskt.

Förbud för kvinnor över vissa åldrar/ kg/ hårighetsgrad/ poängsystem/ politisk åsikt/ ägande av hudbristningar att inneha instagram konto alltså.
Samma för att vistas utomhus och/ eller inneha offentligt uppdrag/ arbete etc. antar jag?
Jo men det låter ju förnuftigt.
Vi kan ju inte ha en värld där människor (oops förlåt kvinnor!) ska tillåtas se ut, yttra sig, synas, tycka vad de vill. Helt korrekt. Världen är ju enkom till för män av TS sort. Och är ju hans åsikter om kvinnor som ska avgöra detta. Hudbristningar och övervikt vid graviditet är hädanefter förbjudet!
Citera
2017-02-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Har väl ingenting med det att göra? Man måste väl få ha en åsikt? Har man en öppen blogg där man lägger ut bilder och texter till allmän beskådan MÅSTE man räkna med, och kunna tåla just ÅSIKTER.

Varför är det hat, hot och mobbing när man är av den åsikten att bilderna/texterna stinker och helt legitima åsikter när man berömmer dem?

Alla, man som kvinna har rätt att säga vad man tycker om just offentligt material och vet du vad? Man får säga det offentligt. Sluta med din patetiska feministiska shametaktik.

Klarar man inte kritik, gör inte din grej publik. Nu har trådämnet stängt sin blogg, då ska man ge fan i den om man inte är inbjuden. När den var öppen och hon uttalade sig i media, då bjuder hon in dig, mig och alla andra här i tråden att se, tycka och uttala sig öppet. Det kanske inte är marshmallows med vispgrädde, men det är inte livet heller.

Ja du. Varför är det mobbing bara när man är elak mot någon men inte när man är snäll? Det är ju jättekonstigt! Och har du tänkt på en annan sak: Varför blir det is på sjön när det är kallt men inte annars? Alla dessa svåra frågor som ingen hittar svaret på.

Kritik är en sak, och den här illvilliga och gemena tråden är något helt annat. Har ni inga föräldrar som lärt er sånt?
Citera
2017-02-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är du ärligt helt säker på det där? Är det inte bara inprogrammerade åsikter om män som ploppar ut nu? Ganska otrevlig anklagelse.

TS med flera har gjort det klart att hon INTE är ful, utan att det är övervikten och de osunda vanorna det gäller. Har du missat det?

Skulle du blunda lika skenheligt om det gällde din egen dotter?
Kan det vara så att bara män klarar av att göra det rätta när det tar emot och någon kanske blir lite ledsen i ögat på vägen?

Ja, det syns tydligt i inlägget att han är en mobbare som vill tjejen illa. Om inte du var så programmerad att tro på och hålla med om allt män skriver skulle du också kunna se det. Och tycker du att det är en ganska otrevlig anklagelse kan du inte ha läst den här tråden. Det jag skriver är för fan en västanfläkt i jämförelse.

Vem har störst motivation att vara snäll mot sig själv och vilja ta hand om sig på alla möjliga vis? Någon som tycker om och uppskattar sig själv, eller någon som avskyr och föraktar sig själv? Vem är det som super ihjäl sig på parkbänkar, han som stortrivs med sig själv eller han som skiter fullständigt i hur det går med honom? Vem sitter och skär sig blodig, hon som tycker att hon är rätt OK eller hon som helst skulle vilja vara någon helt annan?

Slå du ner din dotter i skoskaften gång på gång och se till att hon verkligen fattar hur jävla usel hon är på alla vis. Mina barn ska i alla fall få med sig i livet att just för att de är det värdefullaste som finns, ska de ta hand om sig och se till att de mår bra till både kropp och själ.
Citera
2017-02-25, 12:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
' Vem är det som super ihjäl sig på parkbänkar, han som stortrivs med sig själv eller han som skiter fullständigt i hur det går med honom?

Den glade alkoholisten är otroligt välkänd fenomen, han tror att livet leker tills en dag (vilket egentligen var många år sedan) den inte gör det längre. Alkohol liksom socker och fett är ju kortsiktligt ångestdämpande, men långsiktigt förödande.

Att en alkoholist ska sitta och propagera för alkoholens fröjder genom instagram och dricker hembränt i soffan (när denne dessutom har bebis), att sitta och hata nykteristhetsen ser jag som idiotiskt. Samhället kan acceptera alkoholistens existens, men alkoholism liksom fetma kan aldrig bli någon alternativ ideal.
Citera
2017-02-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Den glade alkoholisten är otroligt välkänd fenomen, han tror att livet leker tills en dag (vilket egentligen var många år sedan) den inte gör det längre. Alkohol liksom socker och fett är ju kortsiktligt ångestdämpande, men långsiktigt förödande.

Att en alkoholist ska sitta och propagera för alkoholens fröjder genom instagram och dricker hembränt i soffan (när denne dessutom har bebis), att sitta och hata nykteristhetsen ser jag som idiotiskt. Samhället kan acceptera alkoholistens existens, men alkoholism liksom fetma kan aldrig bli någon alternativ ideal.
fast nu kryllar Instagram med "PR för alkohol". Glada krogbilder, festbilder, folk som super i skärgården, kräftskivan, fotbollsVM, fina middagen etc etc.
Och ingen jävel som sitter på FB och lägger upp trådar som handlar om hur vidrigt äcklig, ful Carl Svensson är som har en bild med sig själv glatt flinande med en ölflaska i näven spritt språngandes på midsommarbryggan. Eller hur äckligt det är med denna bild i kombination med Carls Svenssons politiska åsikter som liberal, jävla folkpartist!

Eller hur?

Så alkohol är knappast en bra liknelse till det scenario som denna TS ger.
Citera
2017-02-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

What, what, WHAT? Vad snackar du om? Har jag skrivit att alkoholister ska sitta på instagram och propagera för alkoholens fröjder samt hata nykteristhetsen?

Jag måste uttrycka mig synnerligen otydligt men här är vad jag menar i alla fall, i ännu ett försök att förklara: Anledningen till att människor inte talar om för andra hur värdelösa de är på vilket vis det nu än må vara, är att om man verkligen vill hjälpa dem att förändras och ta bättre hand om sig själva så måste det börja med att de faktiskt tycker att de är värda det. Dvs att de inte hatar sin kropp t.ex. utan kan se den som det fantastiska en kropp faktiskt är - även när den är fet pga ångestdämpningsförsök eller alkoholförgiftad pga ångestdämpningsförsök.

För tycker de inte att de är värda att må bra, varför ska de då ens försöka förändra någonting? De mår ju bra när de dricker, som du säger, och de mår ju bra när de äter. Det funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in