Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Har tidigare påtalat att det måste vara ett misstag av Åkesson så starkt fixera sig på M.
Har också sagt det kommer bli stor rörlighet inom alliansen, och det är långt ifrån säkert M 2018 blir största borgerliga parti.
Det har historiskt sett inom de borgerliga partierna varit mycket stor rörlighet, och en karismatisk partiledare har ofta gjort skillnad mellan succé och fiasko.
För partier med en utpräglad ideologi, som t.ex. SD:s antiglobalism har partiledaren dock aldrig samma betydelse.
Om Åkesson fortsätter med sitt kryperi mot moderater, är det mycket troligt SD kommer följa M ned i träsket!

Har inte tänkt på det innan nu, men det ligger nåt i det. Jag hade ju mycket hellre gått på date med Annie Lööf än Anna Kinberg Batra. Annas citat om Stockholmare och lantisar är det många som fortfarande drar spontant eller i glirningar.
Hon från KD som ingen vet namnet på tror jag inte så mycket på.
Moderaterna är just nu en katastrof. Som tidigare Moderat väljare (jag ska aldrig byta parti...) så har jag ingen aning om vad de står för? Vill de höja eller sänka skatterna? Öppna gränser eller stängda? Helt omöjligt att säga.
Pratade med en vän i Norrland om läget. Han sa att alla röstar officiellt på S, men i valbåset blir det nog med tillägget D.