Jag har läst hela tråden.
Jag tycker att du ska tagga ner lite, det börjar bli jobbigt att läsa dina "teorier" baserade på totalt NOLL kunskap om hur missbrukare lever och beter sig. Är du en helt nybakad soctant kanske? Brukar bara vara dom som har en så total okunskap om vad de jobbar/håller på med
Jag tror absolut att det gått till precis så som MGM beskriver det. Möjligen att han utelämnat att han kanske tagit med sig ett lite större parti röka som han kanske tänkte sälja, eller bjuda på, det står ju i tråden att han "inte drog sig för en stor holk". Det står även i tråden att MGM inte gillade sprit, han drack nästan bara öl. Så det var nog därför som han reagerade snabbt med att framtvinga kräkning.
Och att inte ringa till sjukvården gör nästan inga missbrukare idag, för då kan alla inblandade få enorma problem med sochaggorna, förlora umgänge med sina barn, förlora jobb och körkort, och tvingas till skiljsmässa om de har barn.
Sedan kanske MGM hade rökt på innan, vilket kanske egentligen räddade honom, kanske det fungerade som bromseffekt för just detta gift, vem vet.
Varför tror så många att de typ dog direkt? Att de var döda redan när MGM och JH kom på eftermiddagen? De kanske låg och snarkade/andades högljutt, mumlade till vid mild knuff?
Både Ari och Tapio hade varit utomlands, ja precis kommit hem faktiskt, Tapio från Mexico och Ari från Baltikum. Jag är i alla fall helt övertygad om att någon av dem hade flaskan med sig hem från utlandet.
Jag gissar på Tapio/Mexico, något hemtillverkat med "extra kryddning" som han köpt där. Växt eller svamgift.......eller grodgift, det där som indianer i Sydamerika använder på sina pilar......Hade flaskan varit rysk hade vi nog redan läst i media om andra offer.