2017-02-24, 09:34
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Har med din självuppskattning att göra när du placerar in "gud" att vara en del av ditt ego, det är vad förlängt ego handlar om, inom den teistiska hypotesen ; min själ

Saknar bäring
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-24 kl. 09:42.
Citera
2017-02-24, 09:39
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Tanke utan kvalitet kan knappast defineras som bärande tanke i rättssamhällen.. om du nu fattar vad bärande tanke-element kan vara... är osäker efter de insiktslösa uttalanden du gjort hittills.

Kan om jag får säga det spontant, enbart vara dålig självkännedom och avsaknad av intuition, som får dig att resonera så paradoxt som du gör ; dels trivialisera det banalt självklara, dels försöka dig på en överarbetad slags teistisk intellektualism, som faller platt till marken oavsett eftersom det du försöker beröra har med självkännedom att göra - krävs ingen sökning mot något externt maktcentrum för godkännande som behövs alls. Du är rätt rolig , på kuppen.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-02-24 kl. 09:54.
Citera
2017-02-24, 11:50
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Har med din självuppskattning att göra när du placerar in "gud" att vara en del av ditt ego, det är vad förlängt ego handlar om, inom den teistiska hypotesen ; min själ
Saknar bäring
Mitt ego och min själ är väsenskilt som hos alla som inte velat se sig som djur utan hellre kunnat tro på ett högre förnuft i sitt ursprungliga väsen och samtidigt få identiskt lika känsla bekräftad av levande omgivning som verkliga medmänniskor kallar Gud.
Citera
2017-02-24, 17:53
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VBIED
Om jag säger att Gud finns så finns Gud för mig.
Absolut. Mållgan finns för Alfons Åberg också. Det kan säkert kännas bra med en hemlig kompis lite då och då
Citera
2017-02-25, 00:05
Medlem
Albtraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Efterso Gud Skapat allt, då är Han ingen del av universum, kan du då fastställa en ort.

Du ser väl att om bevisbördan ligger på oss människor är just orten den enda särskiljande faktorn?
Citera
2017-02-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albtraum
Du ser väl att om bevisbördan ligger på oss människor är just orten den enda särskiljande faktorn?

Bevis?

Har inte Gud יהוה gett os bibeln.
Citera
2017-02-25, 11:57
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Bevis?

Oss, stavas med två s .

OSS

inte OS (OS betyder olympiska spelen)

------------

Ingen har mer än sin egen röst att påstås vara densamma som guds vilja, men som vanligt kan din hjärna inte förstå vad jag ville ha sagt med det.

Oss.. betyder inte all inclusive.

Vad du sa här, var ett prov på din selektiva icketolkbara , icke-självvalda floskel. Som går hem i den värld som isolerat sig ifrån förmågan att se djupare, tänka högre och därför förstå bättre.

Men ska ju finnas nåt för alla, du får ha sagoboken att snutta med, när den nu känns så "sann" FÖR DIG.

Finns inget "oss" och du vet ju själv hur smort skitsnackandet går i din community, om "dom där"
Citera
2017-02-25, 12:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bibeln är påståendet, inte beviset.
Citera
2017-02-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Bibeln är påståendet, inte beviset.

Klart att du inte vill ha bevis på att bibeln är Guds ord till oss.
Citera
2017-02-25, 12:51
Medlem
Citat:
Bevis?

Nä, det har han nog inte. Och om han har det, så är det bara ett bevis på att han inte är alltigenom god och rättvis, som det ofta påstås.
Citera
2017-02-25, 12:52
Medlem
Citat:
Klart att du inte vill ha bevis på att bibeln är Guds ord till oss.
Jo, det skulle smaka fint. Tänk på att det ska vara riktiga bevis, ungefär som om en muslim skulle övertyga dig om att koranen är från Gud. För du är väl mottaglig för bevis, oavsett vilken gud det gäller?
Citera
2017-02-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä, det har han nog inte. Och om han har det, så är det bara ett bevis på att han inte är alltigenom god och rättvis, som det ofta påstås.

När var Han inte rättvis och god?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in