2017-02-14, 23:13
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Folk kan väl lugna sig lite? man har inte vunnit CL för att man spelat ut ett uselt Barcelona

Precis. Så som Barcelona spelade idag är det fler lag än PSG som hade slagit dem av de som finns kvar i CL.
Citera
2017-02-14, 23:16
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Med Zlatan hade PSG aldrig haft detta övertag.
Det är tydligt att Zlatan stannar upp spelet i Europa, och agerar bromskloss. Eller kräver att allt i anfallsväg ska gå via honom.

Fast då hade PSG presterat bättre när Zlatan var skadad eller vilade, så jag köper inte den teorin. Dom är klart sämre i ligan utan honom nu också. Och att han kräver att allt går via honom? Snarare är det svårt att undvika med en spelare som har/hade hans kvalité.

Snarare mötte dom väl ett sämre Barca än tidigare plus att dom har en del bra nya spelare i Meunier och Draxler exempelvis. Sen Di Maria har inte varit bra den här säsongen men ikväll stämde allting plötsligt. Jag tror att det bara var en sån där kväll helt enkelt där ett lag underpresterade rejält och det andra tvärtom.
Citera
2017-02-15, 22:52
Medlem
trenbiffs avatar
Arsenal har alltid otur i lotten. Tycker alltid de knoppas av tidigt i CL. Fullständigt pulveriserade precis av Bayern M.
Citera
2017-02-15, 23:00
Medlem
Gud vad returmötena blir förstörda en efter en, enbart Dortmund - Benfica lever av dom fyra spelade änsålänge enligt mig, känns som detta kan bli en säsong då Europa League kan bli roligare att följa.
Citera
2017-02-15, 23:07
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Arsenal har alltid otur i lotten. Tycker alltid de knoppas av tidigt i CL. Fullständigt pulveriserade precis av Bayern M.
Så som Arsenal oftast spelar i den här typen av matcher hade de inte vunnit mot många andra lag på bortaplan. Det är ovärdigt en så anrik (okej, inte i Europa) klubb att fullständigt förfalla och skämma ut sig på det här sättet säsong efter säsong.
Senast redigerad av hoboken 2017-02-15 kl. 23:12.
Citera
2017-02-15, 23:11
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Så som Arsenal oftast spelar i den här typen av matcher hade de inte vunnit mot många andra lag på bortaplan. Det är ovärdigt en så anrik (okej, inte i Europa) klubb fullständigt förfalla och skämma ut sig på det här sättet säsong efter säsong.
Hade samma tanke ikväll. Det är illa när det är så vanligt att bli utklassade att ingen längre bryr sig.
Citera
2017-02-15, 23:12
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Så som Arsenal oftast spelar i den här typen av matcher hade de inte vunnit mot många andra lag på bortaplan. Det är ovärdigt en så anrik (okej, inte i Europa) klubb att fullständigt förfalla och skämma ut sig på det här sättet säsong efter säsong.
Dags för Wenger att lämna in, de behöver förnyelse på alla plan.
Citera
2017-02-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Fast då hade PSG presterat bättre när Zlatan var skadad eller vilade, så jag köper inte den teorin. Dom är klart sämre i ligan utan honom nu också. Och att han kräver att allt går via honom? Snarare är det svårt att undvika med en spelare som har/hade hans kvalité.

Snarare mötte dom väl ett sämre Barca än tidigare plus att dom har en del bra nya spelare i Meunier och Draxler exempelvis. Sen Di Maria har inte varit bra den här säsongen men ikväll stämde allting plötsligt. Jag tror att det bara var en sån där kväll helt enkelt där ett lag underpresterade rejält och det andra tvärtom.

Man kan säga ett och annat om Barca från den matchen, men det är fortfarande FC Barcelona som vi pratar om. Ett lag som kan göra 5 mål mot vilket lag som helst i världen. De blev överraskade av PSGs presspel och lyckades inte riktigt hämta sig från det.

Barcelona hade mer bollinnehav än PSG. De hade 7 skott, varav 4 skedde inne i deras straffområdet medan bara 1 hamnade faktiskt på mål. Barca hade bättre % av passningarna med deras 56% av bollinnehavet, så man kan ej vifta bort det. Visserligen så var Rakitic inte med, men Barca var knappast såpass jävla uselt likt ett bottenlag i Ligue 1. Många av deras spelare håller mycket hög tekniskt nivå, men att man inte använde dessa lika väl som PSGs spelare gjorde den kvällen.

Angående det understrykna, så är det var ju nämligen intressant att höra för skulle gärna vilja veta vad du egentligen baserar på den uppfattningen. Förra året var nog det sämsta på väldigt länge när PSG tog hem ligatiteln, annars så har PSGs poängskörd egentligen sett ut ungefär detsamma efter 25 spelade matcher under de föregående ligasäsongerna. Att PSG ligger 3:a beror knappast enbart på tappet av David Luiz och Zlatan utan snarare på en rad andra faktorer också. Som exempelvis Monaco och Nice som gör riktigt bra säsonger, att PSG har fått ändra spelsystem, bytt tränarstab etc.

[quote=Concubine|59906334]Gillar Cavani, verkar vara en sympatisk person också. Följer typ bara PL, superettan och till viss mån allsvenskan, har det ryktats någon gång om flytt till premier league så man får se mer? Han trivs väl iofs rätt bra i PSG har jag fått intryck av?/QUOTE]

Jag följer egentligen inte heller PSGs matcher under denna säsong utan följt sporadiskt i samband med CL-matcher samt toppmatcher i Ligue 1, så jag ska nog inte riktigt uttala mig om hur han egentligen är i själva spelet mer än att hans förmåga till spel utan boll är något extraordinärt. Men statistiskt sätt, så har han ersatt Zlatan på ett föredömligt vis. Han är skyttekung i VM-kvalet i Sydamerica och i Ligue 1 denna säsong samt ligger 2:a i skytteligan efter Messi. Cavani har fått spela rollen som 9:a efter att han under några år tvingats spela som ytter p.g.a. Zlatan. Kan tyvärr inte riktigt ser anledningen till varför Cavani skulle vilja röra på sig.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-02-19 kl. 15:49.
Citera
2017-02-21, 21:05
Medlem
Nu gäller inte detta årets säsong.
Men visst blir man fundersam när pengarna säger att fler länder ska få flera lag i CL.
Själv saknar jag lag likt Steua Bukarest.
Men titta på hur det ser ut o jag tar då mitt egna Arsenal.
Pga reglerna vid lottning så kan de snart sluta lotta. Vi får BM oavsett
Sedan är hur fotbollen är till gagn när lag som ska vara bra får pisk med 5-1. Finns inget värde i detta. Vore faktiskt bättre att dra ner på antal lag ur de stora ligorna för att bredda forbollen.

Jo, jag vet att pengarna styr. Men förr eller senare tröttnar man. Själv skiter jag i CL nu för tiden. Jag vet ändå att mitt lag får torsk så fort som slutspelet börjar.
Som jämförelse såg jag Sutton-Arsenal i går i FA-cup. Visst, en skitmatch med reservlaget. Men för Sutton en av de största händelserna i klubbens historia. Här breddades verkligen fotbollen.
Citera
2017-02-21, 21:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Som jämförelse såg jag Sutton-Arsenal i går i FA-cup. Visst, en skitmatch med reservlaget. Men för Sutton en av de största händelserna i klubbens historia. Här breddades verkligen fotbollen.
Om du orkade släpa dina slöa ben från TV:n så kan du se "äkta fotboll" och dramatik i din egen stad/by. Hört talas om svensk fotboll, allsvenska eller superettan?
Citera
2017-02-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Om du orkade släpa dina slöa ben från TV:n så kan du se "äkta fotboll" och dramatik i din egen stad/by. Hört talas om svensk fotboll, allsvenska eller superettan?
Jo, jag har även sett svensk fotboll. Så därför väljer jag att åka till London för att se live. Varför ska jag se på skit?
Men nu tror jag inte att tråden handlade om ligor med vinteruppehåll.
Citera
2017-02-21, 22:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Jo, jag har även sett svensk fotboll. Så därför väljer jag att åka till London för att se live. Varför ska jag se på skit?
Men nu tror jag inte att tråden handlade om ligor med vinteruppehåll.
Champions League har vinteruppehåll. Vill du runka till sunklag i England gör det framför din TV med en köttfärspaj i munnen.

Och förresten det går inget vidare för PL-lagen i CL trots att de har miljarder mer än alla andra länders ligalag. Ingen äkta åker till London för att se på fotboll, man går ner på gräsplanen bredvid för sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in