Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Svenskarna kör bara en dag vardera i Otepää. Lite trist, men förstår det samtidigt. I alla fall för Nilsson och sådana som tänkt köra mycket på VM.

http://www.langd.se/vm-aakare-till-otepaa.5962620-86106.html
Genomtänkt. Läste att Pärmen även kör sprinten i Otepää "för att hon ligger bra till i totala världscupen" och för att hennes VM börjar senare när hon inte åker VM-sprinten. Inte lika genomtänkt där. Pärmen skall inte tänka på någon totalcup i detta läge tycker jag.
2017-02-16, 19:40
Medlem
Samtidigt säger Calle till DN att han kan tänka sig tävla båda dagarna, då han inte tycker att han tävlat så mycket som några andra. Men det kan ju vara Calle som är Calle med sina egna idéer, stämmer inte alltid med överens verkligheten.
2017-02-16, 20:35
Medlem
Längre intervju med Pizza-Stina

http://www.dn.se/sport/stina-nilsson-jag-tavlar-valdigt-bra-pa-pizza/

SR P3 Dokumentär ska sända en dokumentär om dopingskandalen i Lahtis 2001 på söndag 18:03. Man kan dock lyssna på den på hemsidan. Den var väldigt bra och på många sätt skrämmande. Jag vet inte om den har hänvisats till i dopingtråden, men där tenderar diskussionen ofta sluta med osaklighet och påhopp.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/849306?programid=2519
2017-02-16, 21:54
Medlem
Kul med intervjuer men jag blir inte riktigt klok på någon av dom. En massa frågor om himmel och helvete men knappt en enda om målsättningar inför VM, prioriteringar av distanser, potentiella sträckor i stafetten och sånt som faktiskt har med VM-tävlingarna att göra. Det andra kan man väl ta i sommarreportagen när det inte finns en tävling så långt ögat kan nå.
2017-02-16, 23:42
Medlem
KamratBlomquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kul med intervjuer men jag blir inte riktigt klok på någon av dom. En massa frågor om himmel och helvete men knappt en enda om målsättningar inför VM, prioriteringar av distanser, potentiella sträckor i stafetten och sånt som faktiskt har med VM-tävlingarna att göra. Det andra kan man väl ta i sommarreportagen när det inte finns en tävling så långt ögat kan nå.

När det gäller Stina så kommer det knappast som en nyhet att hon inte vill prata om tävlingar längre fram. Att de inte ställer frågan (eller väljer att ta med den i texten) lär väl komma ifrån att de helt enkelt inte kommer att få ett intressant svar på frågan. Läser eller ser man på tidigare intervjuer med just Stina så är det väldigt tydligt med vad för typ av frågor man kommer och kommer inte att få svar på. Jag tror att de som gör reportagen är väldigt medvetna om det.

Jag tycker att det har blivit mer och mer så för varje år, att åkarna inte direkt avslöjar sina egna förväntningar och förhoppningar inför tävlingar och Stina är nog mest extrem med det. Det är väl en del av deras mediaträning som helt enkelt är obligatorisk om du är en offentlig person i världen nuförtiden. Självklart är det tråkigt för oss som konsumenter, och ivriga påhejare, men det är väl en stor del i att försöka hålla undan "trycket" utifrån att prestera. Det faktum om att typ, 60-70%(?) svarade på SVT Sport att Stina Nilsson kommer bli skiddrottning i Lahti säger en del av vilka förväntningar och förhoppningar svenska folket har.
2017-02-17, 06:35
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Ryssar till Otepää, via GT

kvinnor:
1. Belorukova Julia (Komi Republic)
2. Vedenina Daria (Tyumen region)
3. Kovalev Polina (Moskva / Krasnoyarsk territorium)
4. Natalia Matveeva (Moskva / Ryazan region)
5. Nepryaeva Natalia (Moskva / Tver-regionen)
6. Elena Soboleva (Novosibirsk Region / YaNAO)
män:
1. Anton Gafarov (Khanty-Ugra)
2. Nikita Kryukov (Moskva / Republiken Sakha (Yakutia))
3. Panzhinsky Alexander (Moskva)
4. Andrei Parfyonov (Tyumen region)
5. nitiska Gleb (Tyumen region)
6. Sergey Ustyugov (Khanty-Ugra)
Individuell tävling den klassiska stilen på 10 km och 15 km.
kvinnor:
1. Gushina Maria (Khanty-Ugra) Belorukova Julia (Komi Republic)
2. Zhambalova Alice (republiken Burjatien)
3. Kalsina Polina (Khanty-Ugra)
4. Medvedev Anna (Sverdlovsk-regionen)
5. Anastasia Sedova (Nizhny Novgorod Region / Republic of Mordovia)
6. Chekaleva Julia (Vologda-regionen)
Män (preliminärt):
1. odödliga Alexander (Moskva / Kemerovo region)
2. Stanislav Stanislav Volzhentsev (Komi Republic)
3. Stall Andrew (Republic of Tatarstan)
4. Andrey Melnichenko (Krasnoyarsk territorium)
5. Turishev Sergei (Khanty-Ugra)
6. Sergey Ustyugov (Khanty-Ugra) Petr Sedov (Moskva / Nizhny Novgorod-regionen).
2017-02-17, 09:52
Medlem
Alkibiadess avatar
[quote=R.O.S.H|59926366]Ryssar till Otepää, via GT

Om översätter med Google Translate från ryska tycker jag faktiskt att man kan bemöda sig att korrigera felöversättningarna och korrigera stavningen av namnen. Dessutom två förändringar av truppen som man kunde tydliggjort.
2017-02-18, 14:34
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Ni undrar ju hur programmet ser ut i Kanadatouren. Och det kan jag nästan avslöja.

Dag 2 är det 10/15 klassisk masstart och dag 3 är det lika långt i fristil. Frågan är då vilken teknik sprinten avgörs i? Tittar man i kalendern står det fristil.
https://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=40848&cal_suchsector=CC

Men läser man pdf:en för u23-cupen (och andra pdf:er) står det klassiskt.
http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/CC/2756/2017CC2756WCU23.pdf

Fristil är nog en förutsättning för att Sundling ska ta tillbaka u23-tröjan av Lampic.
I nationscupen är vi nu 337 poäng före Finlands damer. Men det kan behövas, mycket klassiskt väntar.
2017-02-19, 18:06
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Andersson vann touren ett par sekunder före Thorn. Lagesson trea strax före Svanebo som var klart snabbast idag
2017-02-19, 18:19
Medlem
Idag säkrade Sundby segern i distanscupen.
2017-02-21, 13:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Julia Svan meddelade idag att hon lägger av med skidåkningen. En i raden av allt för många talanger som tvingats lägga av. Så synd.
2017-02-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Julia Svan meddelade idag att hon lägger av med skidåkningen. En i raden av allt för många talanger som tvingats lägga av. Så synd.

Hon måste ha haft det jobbigt med tanke på vem hon har som pappa.

Tänk om Gunde haft en ryska istället för Marie. Vilka gener Julia haft då och då hade hon inte varit sjuk så ofta.

Tycker att vi bör skicka alla svenska herrar till Norge och se till att gifta sig med norska skidåkare så vi får grymma gener nästa generation

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in