Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Kul med intervjuer men jag blir inte riktigt klok på någon av dom. En massa frågor om himmel och helvete men knappt en enda om målsättningar inför VM, prioriteringar av distanser, potentiella sträckor i stafetten och sånt som faktiskt har med VM-tävlingarna att göra. Det andra kan man väl ta i sommarreportagen när det inte finns en tävling så långt ögat kan nå.
När det gäller Stina så kommer det knappast som en nyhet att hon inte vill prata om tävlingar längre fram. Att de inte ställer frågan (eller väljer att ta med den i texten) lär väl komma ifrån att de helt enkelt inte kommer att få ett intressant svar på frågan. Läser eller ser man på tidigare intervjuer med just Stina så är det väldigt tydligt med vad för typ av frågor man kommer och kommer inte att få svar på. Jag tror att de som gör reportagen är väldigt medvetna om det.
Jag tycker att det har blivit mer och mer så för varje år, att åkarna inte direkt avslöjar sina egna förväntningar och förhoppningar inför tävlingar och Stina är nog mest extrem med det. Det är väl en del av deras mediaträning som helt enkelt är obligatorisk om du är en offentlig person i världen nuförtiden. Självklart är det tråkigt för oss som konsumenter, och ivriga påhejare, men det är väl en stor del i att försöka hålla undan "trycket" utifrån att prestera. Det faktum om att typ, 60-70%(?) svarade på SVT Sport att Stina Nilsson kommer bli skiddrottning i Lahti säger en del av vilka förväntningar och förhoppningar svenska folket har.