2017-02-20, 19:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Åter igen denna Claes Borgström, vad har han för hållhake som gör att han alltid dyker upp i uppdrag av den här typen?
Citera
2017-02-20, 19:22
Medlem
Smegmas avatar
MEN VARFÖR SÅGAS INTE DEN KNULLKÅTA SKATTEFÖRSKINGRANDE SLYNAN I MEDIA???

Fy fan säger jag bara. Fram med Groggnäsan nu Löfven och ordbajsa lite!
Citera
2017-02-20, 19:50
Medlem
thaimans avatar
Detta är en tvättäkta " gåslevermarxist" själv är jag rätt bäst.
Jag är minsann ett stadsministerämne av hög klass.
Hon är inget annat än en falsk jävla sossekörring som tror att om man bara är såsse, ja då kan man bet'e sig hur fan som helst.
En kåt medelålders puderhäxa är va fan hon är.
Citera
2017-02-20, 22:14
Medlem
Citat:
Mejl avslöjar Sahlins kamp för sin livvakt

Mona Sahlin erbjöd sig att gå ner i lön som nationell samordnare bara hon fick anställa sin före detta Säpolivvakt Hernando Labbé Solinas, 47.
Det visar tidigare okända mejl mellan Mona Sahlin och regeringskansliet.
Nu erkänner både Mona Sahlin och Hernando Labbé Solinas sig skyldiga till brott i skandalen med de falska löneintygen.
– Han är beredd att underkasta sig ansvaret och ska skriva på ett strafföreläggande, säger Labbé Solinas advokat Johan Eriksson.

http://www.expressen.se/nyheter/mejl-avslojar-sahlins-kamp-for-sin-livvakt/
Citera
2017-02-20, 22:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

...

Varför ska hon ha 80 000 i månaden av våra skattepengar? HAR HON INTE TAGIT TILLRÄCKLIGT?

Skyll inte på mig. Jag röstade borgerligt.
Citera
2017-02-20, 22:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Hur kan ett Strafföreläggande vara aktuellt när det handlar om grovt osanna intygande som vid fällande dom leder till 0.6-2 års fängelse? Och inte bara ett intyg som Sahlin var misstänkt för utan tre till och med.

Strafföreläggande såvitt jag vet används bara vid små brott som snatteri m.m. Ända gångerna jag kan tänka mig Strafföreläggande vid brott där dom leder till fängelsestraff är ifall det finns brist på bevis, vilket det inte är i detta brottsfallet.

Nej detta visar än en gång hur 'korruptionen' får flöda fritt och att sossarna har köpta marionettdockor i alla positioner inom samhällets hörn.

Nej, det var väntat. Visserligen finns det mycket annat smått och gott som hon gjort, ny just det här gällde bara intyget. Och den brottsligheten är verkligen inte så. Att livvakten skulle kunna köpa en villa han senare inte skulle kunna betala i alla fall.
Citera
2017-02-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Skyll inte på mig. Jag röstade borgerligt.

Det var borgarna som utnämnde henne till nationell samordnare för att värna demokratin ...
Citera
2017-02-20, 22:40
Medlem
Hon är gonners nu, aldrig mer fifflaren Sahlin 😀😀😀
Citera
2017-02-20, 22:56
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Hon är gonners nu, aldrig mer fifflaren Sahlin 😀😀😀

Som optimisten sade: man vet aldrig, man vet aldrig. Med den aktuella regeringen är allt möjligt...
Citera
2017-02-20, 22:56
Medlem
-TheRiddle-s avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/prestigeprojektet-som-slutade-i-fiasko/

Citat:
Jag tror att du kommer att uträtta stordåd på den här posten, sa Liberalernas Birgitta Ohlsson när hon presenterade Sahlin som den första Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
När fröken Ohlsson framför dylika spådomar om Sahlin är det som att Stalin berömmer Hitler för gott statsmannaskap; kärringen är av exakt samma skrot och korn som Sahlin.

Ja, rabiatfeministen Birgitta Olsson är en kopia av skatan Sahlin fast på borgarsidan. Inte ett dugg bättre. Fyfan vad jag avskyr båda två, jag kräks...
Citera
2017-02-20, 23:16
Medlem
-TheRiddle-s avatar
OK, ska vi försöka oss på en liten snabb sammanfattning av några få karameller ur Månas yrkesliv.

Måna har:

* Stulit pengar från sin arbetsgivare, tagit "förskott pålönen, tagit med familj och släkt på dyra lyxsemestrar (bl a mauritius) . Allt på skattebetalarnas bekostnad.

* Misskött sina uppdrag under lång tid, missar möten, kommer för sent och oförberedd. Hon lyfter rejäla löner men utför en undermålig prestation.

* Skitit i att betala sina skatter, besiktiga bilen, hon har kört med olagliga bilar, skiter i parkeringsböter. Förskingrar skattemedel och allt detta samtidigt som hon n säger sig tycka att " Det är häftigt att betala skatt" och driver högre och högre skatter för svensk folket. Fyfan vilken falsk jävel.

* Blir kär i en gift man på gamla dar och gör allt för att anställa honom hos sig, lovar en hög lön och speciella förmåner, skriver falska intyg så att hennes gigolo kan köpa lyxvilla och en audi för en mille.
Huruvida de gökat på hennes kontor under arbetstid är dock ej undersökt eller bevisat, men jag har ju mina aningar

Detta är inte allt, bara ett litet axplock snabbt ur minnet. Det finns säkert mycket mer som (S)katan gjort sig skyldig till som aldrig blev upptäckt eller uppmärksammat, så brukar det ju vara, det är jag helt säker på.
Citera
2017-02-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
OK, ska vi försöka oss på en liten snabb sammanfattning av några få karameller ur Månas yrkesliv.

Måna har:

* Stulit pengar från sin arbetsgivare, tagit "förskott pålönen, tagit med familj och släkt på dyra lyxsemestrar (bl a mauritius) . Allt på skattebetalarnas bekostnad.

* Misskött sina uppdrag under lång tid, missar möten, kommer för sent och oförberedd. Hon lyfter rejäla löner men utför en undermålig prestation.

* Skitit i att betala sina skatter, besiktiga bilen, hon har kört med olagliga bilar, skiter i parkeringsböter. Förskingrar skattemedel och allt detta samtidigt som hon n säger sig tycka att " Det är häftigt att betala skatt" och driver högre och högre skatter för svensk folket. Fyfan vilken falsk jävel.

* Blir kär i en gift man på gamla dar och gör allt för att anställa honom hos sig, lovar en hög lön och speciella förmåner, skriver falska intyg så att hennes gigolo kan köpa lyxvilla och en audi för en mille.
Huruvida de gökat på hennes kontor under arbetstid är dock ej undersökt eller bevisat, men jag har ju mina aningar

Detta är inte allt, bara ett litet axplock snabbt ur minnet. Det finns säkert mycket mer som (S)katan gjort sig skyldig till som aldrig blev upptäckt eller uppmärksammat, så brukar det ju vara, det är jag helt säker på.

Ser fram mot hennes memoarer. I de positioner hon innehaft går det inte att undgå skvaller, gissningsvis känner hon till ett antal statshemligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in