2010-11-14, 15:50
Medlem
fredrikdenstores avatar
Hoppas att fanstyget avgår nu.
Citera
2010-11-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Alla vi som "sitter" utanför , ja vi som inte är i Patrtiet, och inte bor i Fjollträsk!
Ja vi undrar ju fortfarande hur i helvete det gick till när NI valde MÅNA!
Jag försöker förklara för "di gammle" men hur fan ska man göra?
Sluta med det där "Fjöllträsk" tramset.
Det skapar bara en myt om att alla Norrlänningar är avundsjuka för att alla pigga,snygga Norrlänskor flyttar ner til KGL Huvudstaden och lämnar er andra att spendera era siata a-kasse pengar på att importera en Thailänska (Mot sin vilja) att gifta sig med.....Och det är ju ochså bara en myt..
Tillbaka till topic..Jag känner ingen Stockholmare som röstar på Måna...
Citera
2010-11-14, 16:40
Medlem
Lord.Baltimores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Har Mona en sportslig chans att bli återvald? Hon får dolkstötar i ryggen från SSU och höga Partitoppar var och varannan vecka.

Mona måste vara rökt, jag ser det inte som realistiskt att hon blir återvald. Frågan är vem som blir hennes efterträdare; det finns (för oss utomstående) ingen given kandidat. En lösning skulle vara att dela på partiodförandeskapet ā la MP med en person i riksdagen (Sven-Erik Österberg är tippad) och en ny kraft utifrån.

Oavsett hur det blir måste det till en person som kan slå näven i bordet och få ordning på de inre stridigheterna. Blir också intressant att se vilka i partistyrelsen som får förnyat förtroende. Klarar sig Monas vapendragare Tomas Östros, Ylva Johansson m. fl.?
Citera
2010-11-14, 16:57
Medlem
fredrikdenstores avatar
"Jag kommer fortsätta leda partiet fram till kongressen i mars, säger Sahlin."
Sedan tar någon annan över
Citera
2010-11-14, 17:07
Medlem
Lord.Baltimores avatar
Nu meddelade Mona på radion att hon inte ställer upp för omval.
Citera
2010-11-14, 17:10
Medlem
ÄNTLIGEN!!
Citera
2010-11-14, 17:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Baltimore
Nu meddelade Mona på radion att hon inte ställer upp för omval.

Hon vill nog bli "övertalad".
Citera
2010-11-14, 17:45
Medlem
Sumpings avatar
Tur att sossarna har bra "backup" i form av Nalin Pekgul och Marita Ulfskog.

Har hört rykten om att man gjort förfrågningar hos Bosse Ringholm och Anna-Greta Lejon.

Citera
2010-11-14, 18:15
Bannlyst
Nu blir "Kafir" glad

Rykterna pratar om att avgången också beror på andra orsaker förutom valförlusten...
Citera
2010-11-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Bara sisådär 1,65 miljoner.

Sjukt att vi har så många mörkhårade invandrare.
Citera
2010-11-14, 19:27
Moderator
Schlesiens avatar
Hon får återgå till sina bilbesiktningar och P-böter.

Frågan är vad skattebetalarna och framför allt LO-medlemmarna kommer att betala ut i pension.
Citera
2010-11-14, 19:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Vem som blir ny sosseledare? Jag tror inte att det är en tillfällighet att sosseledningen passar på att ge sig själv sparken, nu när skandalboken om Knugen kommit ut. La Camilla Henemark var inte sen med att "ge sin bild" av förhållandet, och hon passade ju på att framhålla att hon sedan länge är en troende socialdemokrat.

Jag är övertygad om att det här är en kupp att dels sätta en folklig, hårt arbetande, oerhört populär, och inte minst trygg ledare som sosseledare, och senare naturligtvis statsminister. Maktern cementeras i Sverige genom den oheliga alliansen mellan socialdemokraterna och hovet. Jokern parkeras i Nybroviken, La Camilla gifter sig med Knugen och blir ny drottning, och Alliansen stämplas som osvenskt och avvecklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in