Citat:
Ursprungligen postat av
Zoqiet
En ultras-gruppering när det passar med andra ord.
EDIT: Nej, men helt ärligt talat.
Klart att det finns dom som föredrar att producera tifon framför att slåss, och tvärt om. Det gör det i alla ultras-grupperingar, men bara för det kan man ju inte hävda att man inte är en ultras-gruppering, och dessutom använda det som försvar när man torskar sin banderoll.
Tror inte dom försvarar det direkt, snarare jag. Men jag är inte med i GT. Poängen är att jag flertalet gånger hört att GT inte kallar sig som grupp för ultras och att då komma i överlägsna nummer och nita gruppen GT för att ta deras banderoll är bara fegt, fånigt och tar bort hela charmen med den stulna banderollen. Om det åtminstone hade varit något så när lika nummer så visst, hade jag väl till någon del kunnat köpa.
Jag själv tycker är det är kul med banderollstölder men tillvägagångssättet som stockholmslagen använder är ju inte speciellt imponerande. Låt grupperingar som vill in i leken leka men lämna dom som inte vill utanför, typ så.
Edit: med det sagt ska jag ju heller inte tala för GT, dom kanske mycket väl är med i leken vad vet jag.