2017-02-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Så Gais Tifo är bara en ultras-gruppering när det passar?

Var jag otydlig i det jag skrev? Det finns definitivt folk inom GT som man kan kalla ultras men också folk som inte är det.
Citera
2017-02-20, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burk3n
Var jag otydlig i det jag skrev? Det finns definitivt folk inom GT som man kan kalla ultras men också folk som inte är det.

En ultras-gruppering när det passar med andra ord.

EDIT: Nej, men helt ärligt talat.

Klart att det finns dom som föredrar att producera tifon framför att slåss, och tvärt om. Det gör det i alla ultras-grupperingar, men bara för det kan man ju inte hävda att man inte är en ultras-gruppering, och dessutom använda det som försvar när man torskar sin banderoll.
Senast redigerad av Zoqiet 2017-02-20 kl. 22:27.
Citera
2017-02-21, 01:03
Medlem
Citat:

Klart att det finns dom som föredrar att producera tifon framför att slåss, och tvärt om. Det gör det i alla ultras-grupperingar, men bara för det kan man ju inte hävda att man inte är en ultras-gruppering, och dessutom använda det som försvar när man torskar sin banderoll.

Tror inte dom försvarar det direkt, snarare jag. Men jag är inte med i GT. Poängen är att jag flertalet gånger hört att GT inte kallar sig som grupp för ultras och att då komma i överlägsna nummer och nita gruppen GT för att ta deras banderoll är bara fegt, fånigt och tar bort hela charmen med den stulna banderollen. Om det åtminstone hade varit något så när lika nummer så visst, hade jag väl till någon del kunnat köpa.

Jag själv tycker är det är kul med banderollstölder men tillvägagångssättet som stockholmslagen använder är ju inte speciellt imponerande. Låt grupperingar som vill in i leken leka men lämna dom som inte vill utanför, typ så.

Edit: med det sagt ska jag ju heller inte tala för GT, dom kanske mycket väl är med i leken vad vet jag.
Senast redigerad av Burk3n 2017-02-21 kl. 01:06.
Citera
2017-02-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burk3n
Tror inte dom försvarar det direkt, snarare jag. Men jag är inte med i GT. Poängen är att jag flertalet gånger hört att GT inte kallar sig som grupp för ultras och att då komma i överlägsna nummer och nita gruppen GT för att ta deras banderoll är bara fegt, fånigt och tar bort hela charmen med den stulna banderollen. Om det åtminstone hade varit något så när lika nummer så visst, hade jag väl till någon del kunnat köpa.

Jag själv tycker är det är kul med banderollstölder men tillvägagångssättet som stockholmslagen använder är ju inte speciellt imponerande. Låt grupperingar som vill in i leken leka men lämna dom som inte vill utanför, typ så.

Edit: med det sagt ska jag ju heller inte tala för GT, dom kanske mycket väl är med i leken vad vet jag.
Fast flera i GT har ju involverat sig själva i "Ultras manér" genom åren, att vissa medlemmar inte delar filosofin absolut men då är detta en diskussion de skulle ha tagit för läääääänge sen.
Är man med i leken får man leken tåla.
Citera
2017-02-21, 04:20
Medlem
FiffelMonas avatar
Nån som vet vart man kan sälja nya casualkläder(/märkeskläder öht)? Inte blocket eller tradera. Förut kunde man ju göra det på ultraskanalen men de verkar ha lagt ned..

Är alltså inget jag har nu utan bara undrar i största allmänhet
Citera
2017-02-21, 14:58
Medlem
Fite4Todays avatar
110% Anti AIK
Citera
2017-02-21, 15:31
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Nån som vet vart man kan sälja nya casualkläder(/märkeskläder öht)? Inte blocket eller tradera. Förut kunde man ju göra det på ultraskanalen men de verkar ha lagt ned..

Tyvärr, vet bara vart man kan sälja begagnade.
Citera
2017-02-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmovik
Måste vara en upplevelse att vara släkt med en UN-medlem när det är dags för julklappsutdelning.
Hahaha onekligen!
Citera
2017-02-21, 23:06
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:

Nu är det väl inte riktigt ultras-grupper som står för den största delen av våldet utan firmorna. (Med undantag på vissa ställen) men jag håller med dig, fruktansvärt lamt att knycka något när man är 20 fler. Gäller ombytta roller är det något att komma med.

Nu mins jag inte året men någon MFFare har säkert koll. På den tiden behrn arena hette eyravallen smög vi helt sonika in under gamla bortaträ läktaren och ryckte banderollen för sen hiva den över stängslet och sedan jogga därifrån. Året efter (har jag för mig) svarade ni med "bragden' att storma en pub med julgranar. Det är enligt mig en banderollstöld!
Citera
2017-02-21, 23:10
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fite4Today
110% Anti AIK
Tack Kungen!
Citera
2017-02-22, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Nu är det väl inte riktigt ultras-grupper som står för den största delen av våldet utan firmorna. (Med undantag på vissa ställen) men jag håller med dig, fruktansvärt lamt att knycka något när man är 20 fler. Gäller ombytta roller är det något att komma med.

Nu mins jag inte året men någon MFFare har säkert koll. På den tiden behrn arena hette eyravallen smög vi helt sonika in under gamla bortaträ läktaren och ryckte banderollen för sen hiva den över stängslet och sedan jogga därifrån. Året efter (har jag för mig) svarade ni med "bragden' att storma en pub med julgranar. Det är enligt mig en banderollstöld!

Jag håller på Blåvitt.
Citera
2017-02-22, 08:35
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Tyvärr, vet bara vart man kan sälja begagnade.
Vart kan man göra det? Tips uppskattas

Till er andra, jag söker alltså en sida där jag kan sälja nya casualkläder, men kan vara på en sida för beg. också såklart. Tipsa inte om blocket/tradera....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in