2017-02-19, 20:35
Medlem
Inte så oväntat med tanke på servicegraden, prispressen i allmänhet, klientelet mm. Kommer inte sörja MM. Varje gång man besökte butiken gick man därifrån utan köp, påstridiga säljare som kör sitt snack triggar inte min köpreflex.
Citera
2017-02-19, 20:40
Medlem
flashbackdasens avatar
Kommer vi få se någon stor utförsäljning av produkter till billiga priser?
Citera
2017-02-19, 20:45
Medlem
ihopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [url
http://www.allabolag.se/5564714474/elgiganten-aktiebolag[/url]

Hur kan Elgiganten överleva? Bara en tidsfråga innan dom lägger ner tror jag

Fick förklarat för mig från en som har god insyn på Elköp (norska företaget som driver Elgiganten) att det är det Elköp drar in på norska marknaden som gör att Elgiganten klarar sig kvar i Sverige. Svindyrt med elektronik i Norge 😣
Citera
2017-02-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Inte så oväntat med tanke på servicegraden, prispressen i allmänhet, klientelet mm. Kommer inte sörja MM. Varje gång man besökte butiken gick man därifrån utan köp, påstridiga säljare som kör sitt snack triggar inte min köpreflex.

Nej, precis. Jag har också svårt att förstå det där. Andas ju desperation lång väg. Men antar att de gjort en kalkyl att man lockar fler än man stöter bort? Eller så vill branschen överlag bli av med sina butiker för att helt gå över till näthandel.

Kommer att försvinna massor med jobb i Sverige de närmaste åren och de kommer inte att ersättas med nya i samma takt. Har själv slutat gå till apotek, bokhandel, datorbutiker med mera. Som konsument är det ju mycket mer fördelaktigt att kunna sitta i lugn och ro framför datorn och jämföra priser. Är väl mest om man är i akut behov av något som det är bra med en butik.
Citera
2017-02-19, 20:54
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Det ända jag undrar är om det blir någon uber-rea i samband med avvecklingen..?

Bra tänkt, nu kryssar vi fingrarna och ber till mammon
Citera
2017-02-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihopa
Fick förklarat för mig från en som har god insyn på Elköp (norska företaget som driver Elgiganten) att det är det Elköp drar in på norska marknaden som gör att Elgiganten klarar sig kvar i Sverige. Svindyrt med elektronik i Norge 😣

Jasså?

Det säger du...
Märkligt, jag bor i Norge och köpte en ny tv förra året, en Samsung 55", led, suhd, med wifi, kommer inte ihåg modellbeteckning (sitter i ams för tillfället), och den var 1800:- billigare på Elköp i Norge än på någon kedja i Sverige.

Ja, jag justerade för kronkursen...

Min erfarenhet är att just elektronik ofta är billigare i Norge än Sverige, även datorer.
Problemet med datorer är att de vägrar (kan inte?) leverera dem med svenskt tangentbord.
Citera
2017-02-19, 21:00
Medlem
trenbiffs avatar
Jag har varit i MMs affärer några gånger men jag kan såhär på rak arm inte minnas att jag någonsin har handlat någonting där.
Citera
2017-02-19, 21:01
Medlem
gör jag knappast över tyskarnas reträtt .Första gången jag var inne i tyskbutiken höll jag ut en kvart.Hur fasiken kunde man bygga butiker med den extremt dåliga ljuddämpningen som man gjorde? Det förvånar mig än idag.Stackars personal.Sen förstod jag inte varför dom skulle ha femtioelva olika vattenkokare.
Citera
2017-02-19, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Tvärtom. Siba skapade och äger fortfarande netonet
dom skapade inte netonnet, dom köpte upp det.
Citera
2017-02-19, 21:08
Bannlyst
Roligt att dom har 5 års garanti nu på sina vitvaror
Citera
2017-02-19, 21:30
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Väntat.
Citera
2017-02-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nu är ju skillnaden i kronkursen i Norge och Sverige sedan länge högst marginell.
Idag får du för 1 NOK 1,06 SEK.

Möjligt det var en lokal kampanj?

Personligen har jag ingen aning men du får nog jämföra samma varor, många varor, under en lång tid, för att göra den jämförelsen.

Har bott i Norge sedan 2010.....

Samma sak hela tiden vad det gäller elektronik...
Duger 7års jämförande av priser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in