Citat:
Ursprungligen postat av
Virgil.I.Grissom
Du vet också varför media tjatar på moderaterna och SD att det ska redovisa sina sponsorer.
Samma anledning här du är endast ute efter personerna bakom dessa pengar.
I en demokrati hade dessa uppgifter inte varit värda något.
I den demokratur vi lever i just nu så är det hot och straff som väntar den som har sponsrat GS
Erik från GS fick den här frågan, tyckte det var ganska intressant!
Citat:
Hej Erik! Jag lyssanar mycket på dina samtal, tycker de är väldigt intressanta! Jag är lite av en person som älskar sanning, men som vill ta genvägar till den. Jag skulle inte själv orka följa upp allt, leta efter källor, värdera dessa etc. Men känner en otrolig respekt och tacksamhet för er som lägger ner tiden!
För mig började intresset lite med att jag råkade se några intervjuer med Putin. Han tillhör ju de ”onda” har jag fått lära mig via MSM. Och jag förväntade mig att se despotiskt uppträdande, ett stort ego, inskränkthet etc. Istället såg jag en person som pratade nyanserat och sakligt.
Alltså det fanns markörer för ”sanning” som jag är så förtjust i. Jag funderade på hur en ”ond” person kunde vara så ”off guard”, nästan lite avslappnad och humoristisk. Och som pratar på ett sätt som inbjuder till resonemang och argumentation. Varför positionerar han sig inte tänkte jag. Som ledare i väst gör.
Jag kan inget om politik, men att se några intervjuer med, Putin, Assad, Gadaffi gav mig insikten att bilden väst ger åtminstone måste problematiseras eller nyanseras. Komplexiteten är fashinerande, känns som att det ”goda” och ”onda” upphör, eller byter plats.
Hursomhelst. eftersom jag gillar dina ringningar och blogginlägg tänkte jag fråga om en sak. Såklart är du partisk, men får ändå känslan att du ger ett intressant svar:
Du pratar ibland om kärnfamiljen som viktigaste värdet, vikten av att känna tillhörighet till sitt land, kultur och traditioner. Detta är lite av en larmklocka för mig, och klingar SD-retorik för mig. Jag är en person som tycker att normer inte ska vara ett ok för människor som känner att deras liv är ämnat för annat än familj och traditionellt liv.
Ogillar konformism. Älskar sanning, tydlighet, resonemang, transparens, frihet. Skulle jag gräva djupt så skulle jag vara en väldigt tillförlitlig person, då jag absolut inte har någon agenda. Jag är så opolitisk man kan bli. Jag kan tänka mig vilka förändringar som helst, så länge de sker långsamt, inte skapar friktion och verkligen leder till något bättre sett till totalnyttan/totallyckan.
Det som maximerar välmåendet för massan är min ideologi, oavsett om det innebär konservatism, nationalism, globalism, eller liberalism. Nu låter det som att jag är uppe i det blå, men du förstår essensen vad jag menar och kan översätta det till något realistiskt.
Min fråga till dig är om du tror att du påverkas av dina ”tradionella” ideer/föreställningar om vad ett bra samhälle är? Eller om du upplever att du går dit sanningen tar dig, även om det skulle attackera dina givna föreställningar och ge kredibilitet till typiska globalistiska argument? (Vilket jag iofs tror är osannolikt, givet det lilla jag själv lärt mig)
Erik svarade att han följer sanningen även om den leder bort från de värderingar, föreställningar och värdegrund han har.
Om han så behöver knacka på helvetets portar så följer hann sanningen dit!
Svaret finns i sin helhet på bloggen, tyckte det var imponerande ändå, gjorde liksom intryck, GS siktar högt!
Och Erik är
INTE SD