2017-02-18, 17:18
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
”Jag vill stå upp för den lilla människan”
https://www.medievarlden.se/mediefolk/eva-burman/

Nu vill vi se Eva göra en lika omfattande artikelserie om alla tusentals rån och bedrägerier begångna av romer/zigenare mot äldre människor i Sverige.

Varsågod, Eva! Stå upp för den lilla människan!
Citera
2017-02-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Du har rätt. I det här fallet är det inte belagt att det är ryssarna som finansierar. Men öppenhet skulle få slut på sådana spekulationer. Du har väl inte glömt putilov-affären?

När det gäller Putilov, etablissemanget och MSM finns här en tänkvärd artikel av säkerhetsforskaren Jan Kallberg:

De farliga inflytelseagenterna är de som påverkar åsiktsklimatet
https://unvis.it/vlt.se/opinion/debatt/de-farliga-inflytelseagenterna-ar-de-som-paverkar-asiktsklimatet

Citat:
Desinformation och subversivt informationskrig eftersträvar primärt inte att nyttja perifiera frilansare som Egor Putilov. Det är inte värt besväret om personen ifråga inte kan leverera en informationsmiljö som gör att samhället som är måltavla för operationen slutar agera rationellt eller tar beslut som går isär med egenintresset men i stället gynnar främmande makt.

Den person som värvas som inflytelseagent måste ha reellt inflytande på utvecklingen. Man söker i stället aktörer som har auktoritet och kan med sken av äkthet placera ett budskap. Människor som är trovärdiga och har inflytande i ett samhälles mest kritiska moment.

Sverige hade ett unikt tillfälle att efter Berlinmurens fall i november 1989 komma över unikt Stasimaterial över de svenska inflytelseagenterna. Men man valde aktivt att inte agera utan lät det hela rinna ut i sanden.

Antagligen hade en större undersökning under det tidigare 1990-talet exponerat inflytelseagenter som nått långt in i samhällskroppen – riksdagsmän, generaldirektörer, folkrörelseledare, krönikörer i rikspressen och andra med ett direkt inflytande på rikets åsiktsklimat och riktning.

[...] Jag som säkerhetsforskare reagerar betydligt mer på att ledande företrädare för Advokatsamfundet, driver ett rabiat budskap som är nära lierat med vad man kan anta är Putin-regimens informationskrigsstrategi mot Sverige, där syftet från rysk sida är att skapa splittring och ledningshaveri genom att generera en ohanterbar ström av asylsökande.

[...]

En person som 1978 rekryterades av KGB som 26-åring är i dag 64 år. Eftersom KGB, numera FSB, kan utpressa dessa eller har deras medverkan kan dessa aktiveras 2016. Det gör att jag som säkerhetsforskare skulle vara särskilt observant för etablerade opinionsmakare som gör hätska utfall som faller i linje med den linje som vi kan anta är Putin-regimens desinformationsstrategi. I de lugnaste vatten simmar de största fiskarna.

Det är precis sådant här som MSM underblåser och GS och andra kritiska granskare kan dra fram i ljuset.
Senast redigerad av Polu 2017-02-18 kl. 17:27.
Citera
2017-02-18, 17:23
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Du vet också varför media tjatar på moderaterna och SD att det ska redovisa sina sponsorer.

Samma anledning här du är endast ute efter personerna bakom dessa pengar.

I en demokrati hade dessa uppgifter inte varit värda något.

I den demokratur vi lever i just nu så är det hot och straff som väntar den som har sponsrat GS

Erik från GS fick den här frågan, tyckte det var ganska intressant!

Citat:
Hej Erik! Jag lyssanar mycket på dina samtal, tycker de är väldigt intressanta! Jag är lite av en person som älskar sanning, men som vill ta genvägar till den. Jag skulle inte själv orka följa upp allt, leta efter källor, värdera dessa etc. Men känner en otrolig respekt och tacksamhet för er som lägger ner tiden!

För mig började intresset lite med att jag råkade se några intervjuer med Putin. Han tillhör ju de ”onda” har jag fått lära mig via MSM. Och jag förväntade mig att se despotiskt uppträdande, ett stort ego, inskränkthet etc. Istället såg jag en person som pratade nyanserat och sakligt.

Alltså det fanns markörer för ”sanning” som jag är så förtjust i. Jag funderade på hur en ”ond” person kunde vara så ”off guard”, nästan lite avslappnad och humoristisk. Och som pratar på ett sätt som inbjuder till resonemang och argumentation. Varför positionerar han sig inte tänkte jag. Som ledare i väst gör.

Jag kan inget om politik, men att se några intervjuer med, Putin, Assad, Gadaffi gav mig insikten att bilden väst ger åtminstone måste problematiseras eller nyanseras. Komplexiteten är fashinerande, känns som att det ”goda” och ”onda” upphör, eller byter plats.

Hursomhelst. eftersom jag gillar dina ringningar och blogginlägg tänkte jag fråga om en sak. Såklart är du partisk, men får ändå känslan att du ger ett intressant svar:

Du pratar ibland om kärnfamiljen som viktigaste värdet, vikten av att känna tillhörighet till sitt land, kultur och traditioner. Detta är lite av en larmklocka för mig, och klingar SD-retorik för mig. Jag är en person som tycker att normer inte ska vara ett ok för människor som känner att deras liv är ämnat för annat än familj och traditionellt liv.

Ogillar konformism. Älskar sanning, tydlighet, resonemang, transparens, frihet. Skulle jag gräva djupt så skulle jag vara en väldigt tillförlitlig person, då jag absolut inte har någon agenda. Jag är så opolitisk man kan bli. Jag kan tänka mig vilka förändringar som helst, så länge de sker långsamt, inte skapar friktion och verkligen leder till något bättre sett till totalnyttan/totallyckan.

Det som maximerar välmåendet för massan är min ideologi, oavsett om det innebär konservatism, nationalism, globalism, eller liberalism. Nu låter det som att jag är uppe i det blå, men du förstår essensen vad jag menar och kan översätta det till något realistiskt.

Min fråga till dig är om du tror att du påverkas av dina ”tradionella” ideer/föreställningar om vad ett bra samhälle är? Eller om du upplever att du går dit sanningen tar dig, även om det skulle attackera dina givna föreställningar och ge kredibilitet till typiska globalistiska argument? (Vilket jag iofs tror är osannolikt, givet det lilla jag själv lärt mig)

Erik svarade att han följer sanningen även om den leder bort från de värderingar, föreställningar och värdegrund han har.

Om han så behöver knacka på helvetets portar så följer hann sanningen dit!

Svaret finns i sin helhet på bloggen, tyckte det var imponerande ändå, gjorde liksom intryck, GS siktar högt!

Och Erik är INTE SD
Citera
2017-02-18, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
När det gäller Putilov, etablissemanget och MSM finns här en tänkvärd artikel av säkerhetsforskaren Jan Kallberg:

De farliga inflytelseagenterna är de som påverkar åsiktsklimatet
https://unvis.it/vlt.se/opinion/debatt/de-farliga-inflytelseagenterna-ar-de-som-paverkar-asiktsklimatet

Det är precis sådant här som MSM underblåser och GS och andra kritiska granskare kan dra fram i ljuset.

Förövrigt så förstördes dessa diarieförda papper. Vet i tusan om det är tillåtet ens att förstöra dessa dokument. Men nu är det gjort! I alla fall så vi kommer aldrig få reda på vilka dessa kommunist agenter var.
Citera
2017-02-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Du har kontaktuppgifter till GS här:
https://www.youtube.com/channel/UCaZN7MS2Wv7ZR5fwxu-gh0g/about

Skriv ett mejl till dem och fråga.

Det var väl så Eskilstunakuriren gjorde, frågade men fick inte svar vare sig på finansiering eller de anonyma personernas offentliga uppdrag.
Därför tvingas vi i tråden spekulera. Har du några svar?
Citera
2017-02-18, 17:28
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee-Bay
Hur förvirrat kan det bli? Om GS ger 1000 kr i "uppstartsbonus" så har GS m a o pengar och resten av påståendena nedan är också falska.

Var kommer pengarna ifrån? Utomlands (öster ut) ifrån? Varför kan inte det redovisas? Stackars nyttiga GS-idioter som jobbar hårt för annat land.

Nu vet jag ingenting om din privatekonomiska situation men för oss vanliga människor är 1000 kronor inga pengar. Och definitivt ingenting som det behövs en utländsk stat för att finansiera. Det kan Johan, Erik eller valfri lyssnare som vill donera hiva upp direkt ur fickan. Lägg då till att ingen hittills har nappat; EK vill få det att framstå som att GS har en svärm med personer som får betalt för att ringa men verkligheten är att det är väldigt få personer som är involverade i projektet.
Citera
2017-02-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Om du inte förstår att man inte kan lägga ut sponsorsuppgifter till mediadissedenter i åsiktsdiktaturen sverige, så måste man ju undra om du inte fattar ett enda något?

Nej jag fattar inte varför man inte kan redovisa det öppet. Det luktar ju skumrask.
Citera
2017-02-18, 17:29
Bannlyst
Citat:
Det var väl så Eskilstunakuriren gjorde, frågade men fick inte svar vare sig på finansiering eller de anonyma personernas offentliga uppdrag.
Därför tvingas vi i tråden spekulera. Har du några svar?

Nej har inga svar och skiter i princip i vem som betalar så länge resultatet är där.

Skulle det uppstå funderingar i vem så betalar för att sanningen ska fram så tar jag det när det blir viktigt och ställer frågan då.

Nu frågar du ju inte utan du påstår att ryssen betalar och då hamnar saken i ett annat läge. Det åligger dig att bevisa ditt påstående.
Citera
2017-02-18, 17:30
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Du har rätt. I det här fallet är det inte belagt att det är ryssarna som finansierar. Men öppenhet skulle få slut på sådana spekulationer. Du har väl inte glömt putilov-affären?

Finansierar vad? Vilka utgifter har GS?
Citera
2017-02-18, 17:33
Bannlyst
Citat:
Nej jag fattar inte varför man inte kan redovisa det öppet. Det luktar ju skumrask.

Du förstår precis varför ingen vill redovisa att man betalar andra för deras demokratiska arbete i en demokratur.

Om du inte förstår det så är du ovanligt naiv. Hot, straff, hembesök, telefonsamtal till chefen på jobbet om att du borde bli avskedad.

Lite sånt. Bland annat därför vi har valhemlighet. Det är för att ingen ska kunna hota dig att rösta på mitt parti.
Citera
2017-02-18, 17:45
Medlem
Granskning Sveriges hemsida
http://www.granskningsverige.se/

Visitors today : 3,214
Total visitors : 23,636

Mer än 10 % av sidans besökare har alltså kommit idag. Snacka om bra reklam då sidan funnits i flera år.

Ni som är kritiska till Granskning Sverige kan anmäla videoklippen till Granskningsnämnden.
Granskningsnämndensverige@gmail.com
Bara att skicka ett mejl och se hur er anmälan behandlas.
Citera
2017-02-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Finansierar vad? Vilka utgifter har GS?

Initialt behövs knappast någon finansiering, men senare finns risken att det att blir som vanligt med höga löner, bonusar, konferenser, taxi & limousiner, statliga bidrag etc.
Senast redigerad av Externalist 2017-02-18 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in