2017-02-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Jag hävdar fortfarande att det stör den fastställda ordningen att MSM lämnar politikerna ifred och politikerna betalar presstöd som ersättning för MSM lojalitet.

Alternativ media stör den rådande ordningen och upplevs som ett hot.

Det är bland annat därför som archelberg får bedriva privat underrättelsetjänst (researchgruppen) Det torde vara olagligt i Sverige att kartlägga medborgare men archlet har frikort.

Tidningen Fokus var nära att publicera ett reportage om researchgruppen. Samma vecka som publiceringen skulle ske så meddelades det att Fokus inte alls ska publicera reportaget.

Tja det borde granskas men som sagt vad inget för MSM.

Men det händer inget mer med detta än att maktensmän blir lite svettiga. Ett par lagar snabbutreds och plötsligt blir det olagligt att åsikter som inte överensstämmer med makten.

Arma Sverige

Det gjordes ett reportage om Researchgruppen i tidningen Dagens Samhälle istället för det som Fokus stoppade:
Granskare som inte tål en granskning
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461

Citat:
Ur tidningen nr 11, 2015. Den omtalade Researchgruppen har byggt upp ett åsiktsregister över medborgare som medverkar på internetforum. Expressen och Aftonbladet har i samarbete med gruppen avslöjat namn, adress och rasistiska kommentarer från lokalpolitiker och privatpersoner. Men vilka kretsar tillhör Researchgruppen själv? Här är reportaget som Fokus stoppade.

[...]

Sajten Flashback har uppåt en miljon användare. Nästan alla som skriver är anonyma. Rätten till anonymitet är inskriven i sajtens regler och den som avslöjar en användares identitet blir avstängd. Men forumets databas med uppgifter om tusentals användare läckte ut.

[...]

Researchgruppen har på kort tid blivit en maktfaktor i media genom sina avancerade bearbetningar av användarkonton, e-postregister och databaser. Men vilka är de?

Intressant läsning kan man tycka.

OT: En av grundarna, Martin Fredriksson med bakgrund inom AFA, har skrivit en besynnerlig debattartikel i SVT Opinion om att det mest är svenska namn i våldtäktsmål, ”Högerextrema våldtäktsmyter faller på eget grepp”:
https://unvis.it/svt.se/opinion/hogerextrema-valdtaktsmyter-faller-pa-eget-grepp
http://www.svt.se/opinion/hogerextrema-valdtaktsmyter-faller-pa-eget-grepp
Citera
2017-02-18, 16:35
Medlem
Häng ut asen på Granskning Sverige! Vilka anonyma kycklingar är det som hatar Sverige så innerligt?
Citera
2017-02-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightFlashbackToU
Häng ut asen på Granskning Sverige! Vilka anonyma kycklingar är det som hatar Sverige så innerligt?

Du gör dig bara löjlig, det är ingen som bryr sig om ditt trams.
Citera
2017-02-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Åter igen varför skulle ryssarna hjälpa svenska medborgare och avslöja makthavarna som korrupta.

Ryssen borde vara mer intresserad av att förstöra landet ännu mer. Genom att avslöja GS och få dom att sluta störa förstörelsen av landet.

Det värsta som kan hända är att GS aktioner får makthavare att sluta låta landet ta in ännu fler afrikaner.

Men hur vinner ryssarna på detta?

Ja inte fan vet jag hur ryssarna resonerar.
Men visst är det helt klarlagt att ryssarna finansierar propaganda i andra länder och sprider desinformation i syfte att destabilisera.
"avslöja makthavarna som korrupta". Nej det är faktiskt inte det dom gör. Dom klipper och klistrar och pratar om att media döljer mörkar etniciteten på en del kriminella.

Varför kan inte granskning sverige redovisa vem som finansierar dem? Varför kan man inte redovisa vilka positioner folk har som står bakom intervjuerna?
Mönstret känns igen från fifflandet och hemlighetsmakeriet bakom avpixlat.

Jag tror att det ändå snart kommer att krypa fram precis som med avpixlat.
Citera
2017-02-18, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RightFlashbackToU

Har jag uppfattat dig rätt om att du förespråkar pöbeldemokrati?
Citera
2017-02-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Granskning Sverige på Aktuellt, Feb 17, 2017
https://www.youtube.com/watch?v=1lrRFTHSf4Y

Mycket bra att se! Mycket bra mediereklam från SVT till Granskning Sverige!

Snacka om DDR-propaganda. Men det enda det ger är mer reklam till Granskning Sverige. De avslöjar ju faktiskt inget av värde som är negativt för Granskning Sverige... Allt detta är ju ett stort plus för Granskning Sverige.
Citera
2017-02-18, 16:43
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Men visst är det helt klarlagt att ryssarna finansierar propaganda i andra länder och sprider desinformation i syfte att destabilisera.
"avslöja makthavarna som korrupta". Nej det är faktiskt inte det dom gör. Dom klipper och klistrar och pratar om att media döljer mörkar etniciteten på en del kriminella.

Varför kan inte granskning sverige redovisa vem som finansierar dem? Varför kan man inte redovisa vilka positioner folk har som står bakom intervjuerna?

GS har inga pengar. Du har gått på en fejknyhet från lögnmedia. Påståendet att man får betalt för att ringa är fel; det finns en morot, en så kallad uppstartsbonus, på 1000 kronor för att få folk att börja ringa. Men då villkorat att de får 3000 lyssnare på sitt debutavsnitt. Sedan blir det inget mer.
Citera
2017-02-18, 16:43
Bannlyst
Citat:

Hm i det ena fallet så är det klarlagt att ryssarna finansierar och i nästa andetag vill du att GS redovisar vem som finansierar deras verksamhet!

Okej låter stabilt och som vanligt saknar du källor på ditt påstående!

Sen klipper och klistrar GS japp det gör dom och vad jag har förstått så gör alla media det och det beror på att 10 minuter öhmmm inte gör sig på radio.

Men presentera gärna ett klipp där någon har blivit sönderklippt.
Citera
2017-02-18, 16:45
Medlem
Citat:

Du har kontaktuppgifter till GS här:
https://www.youtube.com/channel/UCaZN7MS2Wv7ZR5fwxu-gh0g/about

Skriv ett mejl till dem och fråga.
Citera
2017-02-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag uppfattar att Ekuriren ger en hittepå-bild. GS sida framkommer ju inte alls? Hur menar du att det följer de pressetiska reglerna?

Ja om GS hade gett klara besked om vilka de är och vilka som finansierar så hade nog den sidan av saken kommit fram i reportaget. Men de hymlar och bluffar.
Har du ens lyssnat till hur vingligt de anonyma GS-killarna låter.

Det verkar som om Eskilstunakuriren följer de pressetiska reglerna, det är uppenbart att granskning sverige inte har någon ambition åt det hållet överhuvudtaget.
Citera
2017-02-18, 16:46
Medlem
RonPaul2008s avatar
Detta påminner lite om vad som hände med Pewdiepie, den totala sammanslutningen av medierna för att attackera och göra karaktärsmord. Sorgligt.
Citera
2017-02-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Älskar när Erik helt cool lugnt säger - "Alla som har något att dölja tycker nog det är jobbigt att bli uppringda" Ståhle visste inte hur han skulle förhålla sig, han visste så klart redan att han skulle gömma sig efter att han publicerat sin "granskning"

Erik lät sig utfrågas en timma med garden totalt nere, något som företrädare i MSM kunde ta efter kanske? Eller har de något att dölja kanske..

3.24 in i klippet

https://www.youtube.com/watch?v=O63gnqVqy24

Jag tycker "Erik" berör en mycket intressant punkt i den diskutionen. Erik får frågan om han jobbat på en "riktig" media mainstream-redaktion. Om det är detta som ligger till grund för hans syn på journalisternas agenda som styrs ovanifrån från chefer och ägare.

Jag vill bara säga att jag till skillnad från "Erik" varit på en av sveriges största redaktioner och själv sett hur beslutsflödet går, vad som filtreras bort till fördel för annat som lyfts fram.
"Erik" har helt rätt i det han säger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in