2017-02-18, 11:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Skrattar jag ändrade inlägget när jag konstaterade att det inte såg så bra ut.

Jadu blir du lyckligare av att kalla mig landsförrädare så skjut på.

Du svara ju ändå inte på mina frågor utan fortsätter att sjukligt babbla om ryssar utan en ända länk på dina påstående.
Förr satt ni med långvågsradio och sände kodade meddelanden till Moskva. Nu är det öppnare, hos oss. Vi är en demokrati och det totalitära Ryssland misbrukar vår yttrandefrihet och demokrati genom att betala er rättshaverister för att bli landsförrädare. Det behövs bara små summor för att ni ska nappa, trots allt styrs ni av ert hat mot det samhälle i vilka ni misslyckats med era liv. Från botten av samhället tror ni att ni ska kunna slå tillbaka i olika former, som till exempel "Granskning Sverige".

Som sagt har ni rättshaverister alltid funnits och blivit spioner, landsförrädare. Det är inget nytt.
Vet inte om ni aktiva för fiendens räkning i "granskning Sverige" redan registrerats och utreds, det var bättre för 30-40 år sedan med den saken.
Citera
2017-02-18, 11:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, jag läser och lyssnar på mycket alternativmedia och jag skänker pengar till en del av dem. Jag har exempelvis skänkt mer än en Tv-licens om året till Pär Ström, ledarsidorna, bubb.la och amerikanska nyhetsanalyser. GS har jag inte tyckt varit så intressant, men att de har fått media och politiker så här skitnödiga kräver förstås ett patreon-stöd. Grattis!
Jag hade hört talas om GS tidigare, men aldrig varit inne själv. Men nu blev man ju nyfiken efter denna fantastiska gratisreklam.
Citera
2017-02-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Efter samtalet klipper han ihop en treminutersversion av det 20 minuter långa samtalet som han lägger ut på sin Youtubekanal under rubriken ”Chefredaktör kallar medborgare rasist”.

Du försvarar Ekuriren genom att hänvisa till det som Ekuriren skriver. Ser du rundgången?

Lyssna på klippet: Chefredaktör kallar medborgare rasist
https://www.youtube.com/watch?v=ZqIDRy9321E

Kan du förklara logiken i Eva Burmans bisarra resonemang?
Citera
2017-02-18, 12:03
Bannlyst
Citat:
Förr satt ni med långvågsradio och sände kodade meddelanden till Moskva. Nu är det öppnare, hos oss. Vi är en demokrati och det totalitära Ryssland misbrukar vår yttrandefrihet och demokrati genom att betala er rättshaverister för att bli landsförrädare. Det behövs bara små summor för att ni ska nappa, trots allt styrs ni av ert hat mot det samhälle i vilka ni misslyckats med era liv. Från botten av samhället tror ni att ni ska kunna slå tillbaka i olika former, som till exempel "Granskning Sverige".

Som sagt har ni rättshaverister alltid funnits och blivit spioner, landsförrädare. Det är inget nytt.
Vet inte om ni aktiva för fiendens räkning i "granskning Sverige" redan registrerats och utreds, det var bättre för 30-40 år sedan med den saken.

Tror att din verklighetsbild är lite annorlunda än normalpersonen.

Vi väntar på lite länkar om dina betalande ryssar.

Gärna en länk dit personer kan ansöka om att få betalat från ryssen för att berätta sanningar.
Citera
2017-02-18, 12:03
Medlem
MSM har redan avslöjat sig själva och alltfler medborgare börjar förstå att de har blivit förda bakom ljuset. Den falska verklighetsbilden, filtreringen, propagandan och åsiktsförtrycket framkom tydligt i debatten på Publicistklubben 23/1, se vidare mitt inlägg här:
(FB) Misstron mot media, har de sig själva att skylla? Debatt Publicistklubben

Sammantaget framkom där att medierna:
- har en tillrättalagd verklighetsbild.
- är dåliga på att bemöta sakliga och seriösa invändningar.
- är extremt defensiva och lättretade.
- sluter sig samman och försvarar varandra.
- visar flockbeteende.
- blandar in åsikter i det som ska vara saklig rapportering.
- blandar in åsikter i granskningar, det blir inga trovärdiga granskningar.
- inte ger sammanhang och helhetsbilder.
- hänger upp sig på personer och mejar ner de som har avvikande åsikter.

Detta visar med all önskvärd tydlighet att Sverige sedan länge är en demokratur, vilket är synnerligen skrämmande. Frågan är hur rötan i medierna ska kunna avlägsnas.

I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur.” -Vilhelm Moberg
Citera
2017-02-18, 12:07
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag hade hört talas om GS tidigare, men aldrig varit inne själv. Men nu blev man ju nyfiken efter denna fantastiska gratisreklam.

Jag tycker inte att GS är särskilt bra. Hoppas på hatreportage från MSM om bubb.la. Det vore mumma eftersom det är ett projekt som är redo att skala upp.
Citera
2017-02-18, 12:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Tror att din verklighetsbild är lite annorlunda än normalpersonen.

Vi väntar på lite länkar om dina betalande ryssar.

Gärna en länk dit personer kan ansöka om att få betalat från ryssen för att berätta sanningar.
Det är en artikelserie Eskilstuna-kuriren håller på med. Du kommer få höra mer. Jag förstår att du är hysterisk. Trollen som arbetar för ryssen genom "Granskning Sverige" har all orsak till att vara oroliga.
Citera
2017-02-18, 12:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Du försvarar Ekuriren genom att hänvisa till det som Ekuriren skriver. Ser du rundgången?
Jag ser vad "granskning Sverige" är och jag ser vad EK avslöjar. Det är naturligt att man då länkar till avslöjandet. Att "Granskning Sverige" inte vill bli granskade och inte tål solljus är stor humor.
Citera
2017-02-18, 12:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det var ju du som drog in UG i diskussionen:
"Uppdrag granskning gör inget annat än angriper de som avslöjar sanningar om Ryssland. Uppdrag granskning bedriver en pro-rysk linje som fiender till Sverige."
Jag sa fel. Men du kan förresten förhoppningsvis se en granskning av "granskning Sverige" utförd av UG. Det vore fint. De kan gå samman UG, Aschberg, researchgruppen, EK och knacka dörr. Det lär bli det vanliga - medelålders arbetslös elallergisk pillerknaprande rättshaverist öppnar dörren
Citera
2017-02-18, 12:19
Medlem
Citat:
Det är en artikelserie Eskilstuna-kuriren håller på med. Du kommer få höra mer. Jag förstår att du är hysterisk. Trollen som arbetar för ryssen genom "Granskning Sverige" har all orsak till att vara oroliga.

Men snälla, det är ju du som är hysterisk och postar osammanhängande inlägg på ett närmast hypomant sätt. Deltagarna har fullt upp med att försöka svara efter bästa förmåga för att hjälpa dig. Vi är alltid glada att hjälpa till.
Citera
2017-02-18, 12:23
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Antingen är du mycket dum eller så vill du skada Sverige. Alltså idiot eller ond alternativt både och. Se vidare mitt inlägg här om nyspråk:
(FB) Finansminister Andersson går "full Orwell" över skattepolitiken(Nyspråk, rubr/Mod)
Du får gärna förklara varför jag skulle vara "mycket dum" "idiot" eller "ond" annars framstår det mest som att du inte har nåt att komma med och bara kan argumentera med personangrepp vilket ironiskt nog kännetecknar dumhet och ignorans.
Och på tal om att "skada sverige". Ska vi gå tillbaka till sakfrågan? Granskning Sverige är ett propagandaorgan med högerfascistiska förtecken. Högerfascism har historiskt visat sig vara jättedåligt för samhällen det fått makt i. Så om du nu vill sveriges väl utgår jag ifrån att fr.o.m. nu aktivt kommer ta ställning mot rasism och högerfascistisk retorik? Du vill väl sverige väl?
Citera
2017-02-18, 12:23
Medlem
Citat:
Jag ser vad "granskning Sverige" är och jag ser vad EK avslöjar. Det är naturligt att man då länkar till avslöjandet. Att "Granskning Sverige" inte vill bli granskade och inte tål solljus är stor humor.

Det man ser ligger i betraktarens ögon. Vi övriga kan inte se vad du ser. Du verkar vara väldigt inskränkt IMHO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in