2017-02-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Granskning Sverige" ogillar att granskas. Varför ogillar ni att granskas? Varför är ni hysteriska över att detta ryska angrepp mot vårt land avslöjats? Alla lögner som krossas, allt fokus på er som uppstår?
Hade "granskning Sverige" varit seriösa hade de gillar reklamen. Nu får ni knapra lugnande piller för att ni anonyma belyses.

GS har svarat på alla frågor, se klippen nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Intervjuerna" som ligger till grund för "granskningen":

https://www.youtube.com/watch?v=KL-gbpJxL2Q
https://www.youtube.com/watch?v=O63gnqVqy24

Det som Ekuriren sedan har publicerat är något helt annat. Såvitt jag kan bedöma så bryter Ekuriren grovt mot de pressetiska reglerna.
Citera
2017-02-18, 11:43
Medlem
Citat:
Och? UG är inte det som diskuteras här. "Granskning Sverige" är inte UG. "Granskning Sverige" är ett ryskt projekt inom deras informationskrig mot Europa.

Det var ju du som drog in UG i diskussionen:
"Uppdrag granskning gör inget annat än angriper de som avslöjar sanningar om Ryssland. Uppdrag granskning bedriver en pro-rysk linje som fiender till Sverige."
Citera
2017-02-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hahaha! Granskning sverige jobbar inte med propaganda? Hoho..
Granskning sverige är redan avslöjad som en högerpopulistisk (läs rasister(läs lågbegåvade)) trollfabrik.
Det är noll seriös journalistik.
Ett tips: om du är besviken och arg/bitter på samhället så ta en funderare om det verkligen blir bättre av att stödja såna här uppenbara propagandaapparater som vinklar och ljuger å det grövsta? Som har grund i hat. Är det bättre journalistik? Erbjuds ett bättre samhälle på det viset?
Nej, tyvärr är nyspråket från George Orwells 1984 här..

Antingen är du mycket dum eller så vill du skada Sverige. Alltså idiot eller ond alternativt både och. Se vidare mitt inlägg här om nyspråk:
(FB) Finansminister Andersson går "full Orwell" över skattepolitiken(Nyspråk, rubr/Mod)
Citera
2017-02-18, 11:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Formeln för att bemöta alternativmedia börjar bli lite uttjatad, jag tror inte det funkar längre.
  • Kalla alla som inte är globalister eller postmarxister för "Troll".
  • Påstå att Putin ligger bakom.
Det framstår mest som någon slags besvärjelse för de "goda" krafterna så att dom för en stund kan inbilla sig att dom inte håller på att förlora initiativet.

Återigen har idioterna i MSM missförstått vad ett "Troll" är. Dom är på något vis helt förlamade i sin okunnighet om hur verkligheten ser ut och var utvecklingen är på väg. Detta senaste "drev" är ju den allra bästa reklam någon som Granskning Sverige hade kunnat önska sig. Jag tror jag tar & donerar en tusenlapp på ren princip. Tusen kronor alltså, inte rubel.

Ja, jag läser och lyssnar på mycket alternativmedia och jag skänker pengar till en del av dem. Jag har exempelvis skänkt mer än en Tv-licens om året till Pär Ström, ledarsidorna, bubb.la och amerikanska nyhetsanalyser. GS har jag inte tyckt varit så intressant, men att de har fått media och politiker så här skitnödiga kräver förstås ett patreon-stöd. Grattis!
Citera
2017-02-18, 11:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Jag har inga problem att förstå att ryssen planerar skit för Sverige och även kan tänka sig att ta över landet.

Men i takt med att Sverige förstörs och feminazismen och hbtq tar över landet. Torde inte intresset från Putin minska att gå in i Sverige. Vad ska han med alla dessa hönsmedborgare?

Sen blir det extra underligt att Ryssen satsar pengar på verksamhet som hjälper svenska medborgare att granska makten.

Varför lägger ryssen pengar på det istället för att lägga pengar på att skyffla in ännu fler barbarer i Europa.

Frågan blir vad tjänar ryssen på att rädda Sverige.

Vill ryssen att vi ska bli normala igen så att han kan invadera oss om så där en 20 år då vi har städat färdigt bland alla orcher.
... och där kom hen ut som landsförrädare. Det satt en bit in innan du kunde visa dig troll.

Som svensk som under många år jobbat för sveriges säkerhet kan du nog förstå vad jag tycker om landsförrädare och att "Granskning Sverige" avslöjats som fiendens verktyg som du nu också erkänner är bra. Det betyder att vi kan börja ta tag i problemet med andra medel.
Citera
2017-02-18, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hahaha! Granskning sverige jobbar inte med propaganda? Hoho..
Granskning sverige är redan avslöjad som en högerpopulistisk (läs rasister(läs lågbegåvade)) trollfabrik.
Det är noll seriös journalistik.
Ett tips: om du är besviken och arg/bitter på samhället så ta en funderare om det verkligen blir bättre av att stödja såna här uppenbara propagandaapparater som vinklar och ljuger å det grövsta? Som har grund i hat. Är det bättre journalistik? Erbjuds ett bättre samhälle på det viset?
Nej, tyvärr är nyspråket från George Orwells 1984 här..

1.Är du nöjd med hur media granskar makten i Sverige idag?

2.Hur kan det bli dålig journalistik att ställa frågor till makthavare?

3. Påstår du att GS far med lögner, presentera då en länk till lögnen och berätta gärna vad det är som är lögn?

(Jag vet inte själv om detta stämmer men någon kan säkert länka till dig. Påståendet är att när du säger att de klipper så klipper även MSM. GS gör tydligen så att de lägger upp råklippet för att visa det och vad som är klipp. Som någon redan berätta det är ingen mening att sitta och lyssna på någon som säger ömmm i 10 minuter.)

4. Men som sagt vad presentera ett klipp där någon har blivit sönder klippt
Citera
2017-02-18, 11:51
Medlem
All reklam är bra reklam. Granskning Sverige förtjänar betydligt fler visningar än de fått... räknar kallt med att flera hittar denna guldgruva efter allt ståhej.

Rekommenderar detta fantastiska klipp..

Bonnier ringer GS; https://youtu.be/_f72atL9yUI

Lades upp för ett år sen och har i dagsläget 30tn visningar men förtjänar det tiodubbla, minst.
Citera
2017-02-18, 11:51
Bannlyst
Citat:
... och där kom hen ut som landsförrädare. Det satt en bit in innan du kunde visa dig troll.

Som svensk som under många år jobbat för sveriges säkerhet kan du nog förstå vad jag tycker om landsförrädare och att "Granskning Sverige" avslöjats som fiendens verktyg som du nu också erkänner är bra. Det betyder att vi kan börja ta tag i problemet med andra medel.

Skrattar jag ändrade inlägget när jag konstaterade att det inte såg så bra ut.

Jadu blir du lyckligare av att kalla mig landsförrädare så skjut på.

Du svara ju ändå inte på mina frågor utan fortsätter att sjukligt babbla om ryssar utan en ända länk på dina påstående.

edit:

Du har inte jobbat med landets säkerhet i många år! Möjligen har du varit anställd i försvarsmakten. Men du kan inte ha varit en lysande stjärna där. oavsett vad folk tror om organisationen men en människa med din verklighets bild hade inte fått så stort handlingsutrymme.

Med andra ord du uppför dig som en nut så även där misstror jag dig.

edit men visst du kan ha varit okej tidigare i ditt yrkesliv. Men då har spritdjävulen tagit över ditt liv och du har supit bort dina hjärnceller. Din avatar visar lite på den utvecklingen.
Senast redigerad av Virgil.I.Grissom 2017-02-18 kl. 11:57.
Citera
2017-02-18, 11:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
GS har svarat på alla frågor, se klippen nedan:

Det som Ekuriren sedan har publicerat är något helt annat. Såvitt jag kan bedöma så bryter Ekuriren grovt mot de pressetiska reglerna.

Den vanliga sortens förståndshandikappade rättshaverister som alltid funnits, får nu betalt av vår fiende och ökar takten. Flashback-troll som jublar över rubel som de tror de ska kunna ta emot utan att det ska ses om de står i fiendens tjänst.

"Efter samtalet klipper han ihop en treminutersversion av det 20 minuter långa samtalet som han lägger ut på sin Youtubekanal under rubriken ”Chefredaktör kallar medborgare rasist”. Den smälter in obemärkt bland det 60-tal bandinspelningar som han lagt ut tidigare. De har titlar som ”10 minuter storgräl med arrogant kärring på SVT” och ”Media mörkar att sosse vill mörda med Kalashnikov”.
http://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-svenska-trollfabriken-som-sprider-hat-pa-natet/

Vad som händer med dessa brottslingar, rättshaverister, galningar? Ett exempel:

Den nu dömde mannen påstod på en Facebook-sida att Patrik Oksanen suttit i fängelse för ett grovt sexbrott. Syftet med gärningen ska enligt åtalet vara att medföra allvarlig skada för ledarskribenten.

Mannen har erkänt brottet och i dag dömdes han av Ångermanlands tingsrätt för grovt förtal. Påföljden blev villkorlig dom och dagsböter. Han ska också betala ett skadestånd på 12 500 kronor.

https://www.medievarlden.se/2017/02/man-doms-grovt-fortal-av-patrik-oksanen/
Citera
2017-02-18, 11:54
Medlem
RonPaul2008s avatar
Läser här på forumet att GS skulle vara styrt av Ryssland. Var kan man hitta fakta på det?
Citera
2017-02-18, 11:55
Medlem
Belavias avatar
I Eskilstunakuriren påstås det att GS hotar och hatar! Kan någon skicka någon länk när de hotar och hatar?
Senast redigerad av Belavia 2017-02-18 kl. 12:21.
Citera
2017-02-18, 11:56
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
I Eskilstunakuriren påstås det att GS hotar och hatar! Kan någon skicka någon länk när de hotar och hatar?

Det vill jag också veta. Flera här i tråden pratar om ryssar et.c utan fakta, kom med fakta så har vi alla något att stå på istället för att köra konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in