2017-02-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmumrik50
Vilka kretsar talar du nu om?

Granskning Sverige med anhang
Citera
2017-02-18, 00:47
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Granskning Sverige med anhang
Vilka är de finska namnen då?
Citera
2017-02-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Varför är de så många finska namn i dessa kretsar?
Fattar de inte att de är lika invandrade själva. Tredje generationen och bryter fortfarande på finska. Piinsaamt väärre

Är du dum i huvudet?

Finnar får tycka vad f-n de vill om oss svenskar men de är vårt broderfolk. Vi har varit tillsmmans längre än vad vi separerade.De är inga invandrare, möjligen hemvändare men det blir ju fel det åxå.
Hur som, inget vi behöver debattera.

Vilket MENA-land kommer du ifrån?
Senast redigerad av Lagring 2017-02-18 kl. 01:04.
Citera
2017-02-18, 00:57
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
De senaste dagarna är det omkring ett trettiotal tidningar som drevat mot GS.
Man kan helt klart konstatera att det råder en sektmentalitet inom dinosauriemedia, majoriteten av journalisterna verkar inte vara några självständigt tänkande människor. Om man saknar tankeförmåga är det väl enklast att följa stimmet ...

Men som sagt, det här drevet kommer att bidra till att Granskning Sverige får nya lyssnare.
Och det tackar vi Sverigevänner för!

Det är väl ganska självklart att andra tidningar hakar på, det är ju en bra nyhet att publicera.
Den här tråden har över 100 sidor redan vilket tyder på ett stort intresse.
Det vore väl ännu mer förvånande om de inte hakat på.
Citera
2017-02-18, 01:12
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är väl ganska självklart att andra tidningar hakar på, det är ju en bra nyhet att publicera.
Den här tråden har över 100 sidor redan vilket tyder på ett stort intresse.
Det vore väl ännu mer förvånande om de inte hakat på.

Det är ju egentligen ingen nyhet som Eskilstuna Kuriren har publicerat, utan en taffligt utförd "granskning". Visst, några tidningar brukar väl i brist på fantasi eller egna resurser haka på sådana här "nyheter". Men 30 stycken ..., det tyder på att det är många journalister/redaktioner som har suttit och gnisslat tänder över GS YouTube-klipp.
Citera
2017-02-18, 01:26
Medlem
Eskilstuna-Kuriren fortsätter med krigsrubrikerna: DEN SVENSKA TROLLFABRIKEN

17/2 21:10 Löfven: Inte förvånad att SD sprider Granskning Sveriges klipp
https://unvis.it/ekuriren.se/eskilstuna/lofven-inte-forvanad-att-sd-sprider-granskning-sveriges-klipp
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/lofven-inte-forvanad-att-sd-sprider-granskning-sveriges-klipp/

Citat:
Statsminister Stefan Löfven (S) ser allvarligt på trollfabriken Granskning Sveriges organiserade arbete för att sprida främlingsfientlighet och näthat. Men han är inte förvånad över att toppolitiker inom SD gillar och sprider sajtens material.

– Sverigedemokraterna har sina nazistiska rötter, säger Stefan Löfven.

– Det är ett väldigt bra granskningsarbete. De som påstår sig granska makten behöver också bli granskade. Inte minst den här sorten som står för värderingar som är långt i från vad många står för, säger statsminister Stefan Löfven som tagit del av Eskilstuna-Kurirens granskning.

Det var i torsdags som tidningen kunde avslöja sajten Granskning Sveriges kopplingar till högerextremism och hur de systematiserat sprider näthat och främlingsfientlighet.

[...]

Hur allvarligt är det här?
– Det är allvarligt med en systematiserad påverkan som ser väldigt amatörmässig ut men som är så strukturerad och med så hög volym. Det är klart det är ett problem när folk inte vet vad det är. Det journalistiska arbetet är viktigt men vi måste informera ännu mer för att människor ska vara medvetna om vad som kan komma, säger Stefan Löfven.

[...]

Statsministern ser även att tidningens granskning visar på ett hot som sträcker sig bortom Sveriges gränser.

– Vi behöver veta mer och höja kunskapen också om det som sker från andra platser – om vad som kommer in i landet. Det kommer säkert också inför valet att vara typer av påverkanskampanjer. Vår teknik måste hänga med och vi måste medvetandegöra. Där det är rena lagbrott som rasism är det viktigt att agera snabbt och se till att polisen också agerar.

Tidigare igår (17/2) var kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke (MP) så upprörd över Granskning Sverige att hon ville gå ut och demonstrera och pratade om handlingsplaner, se mitt inlägg här:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Tidigare inlägg om Ekurirens granskning:
13/2: (FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige
16/2: (FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Jag kan förstå att Ekuriren känner panik inför att bli offentligt ifrågasatta. De har länge, mot allt förnuft, drivit kampen för invandring och mångkultur på ett närmast militant sätt. Jag citerar mig själv från ett tidigare inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Polu
[...] Ett tydligt exempel är Eskilstuna-Kurirens politiske redaktör Alex Voronov. Såhär avfärdade han kommunernas varningar i slutet av 2015:
De falska sanningssägarna
https://unvis.it/ekuriren.se/asikter/kronikor/1.3597737-de-falska-sanningssagarna
Citat:
Platsbrist är många gånger en följd av sabotage från kommunpolitiker som drivs av andra motiv än att lösa dessa boendeproblem.
Men det är värre ändå. Samma kommunalråd som saboterar kliver in i rollen som någon sorts sanningssägare från fältet. Samma politiker som i många år ansett att flyktingarna varit för många får i riksmediernas dramaturgi vara de som säger att nu, nu är måttet rågat.

Den politiske redaktören Alex Voronov tycks vara fullständigt oförmögen att se den verklighet som präglas av arbetslöshet, utanförskap, parallellsamhällen och en alltmer omfattande brotts- och våldsspiral. Att Eskilstuna kommun toppar listan över hushåll med bostadsbidrag och har bland landets högsta arbetslöshet tycks inte heller bekymra Eskilstuna-Kuriren eller Voronov.
Bostadsbidrag: http://www.hemhyra.se/riks/har-fick-flest-bostadsbidrag
Arbetslöshet: http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Din-kommun-i-siffror/Nyckeltal-for-regioner/?var=17255

Eskilstuna-Kuriren har kategoriskt avfärdat fakta och verklighet som hat och rasism vilket förstås medfört mycket kritik mot tidningen – som tolkar det som hat och rasism i en irrationell rundgång. I sin årskrönika lovar chefredaktör Eva Burman att fortsätta på samma sätt 2017:
Chefredaktören: "Eskilstuna-Kuriren tystnar inte - det lovar jag"
https://unvis.it/ekuriren.se/nyheter/kronikor/1.4638895-chefredaktoren-eskilstuna-kuriren-tystnar-inte-det-lovar-jag-
Citat:
Och här kommer mitt enda nyårslöfte till er som hatar och föraktar oss journalister, media, eller Eskilstuna-Kuriren för den delen.

Eskilstuna-Kuriren tystnar inte, hur mycket ni än försöker skrämma oss. Det lovar jag.

För demokratis skull - för din skull.

Med det löftet säger jag välkommen 2017
Citera
2017-02-18, 01:37
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GranskningSverige
Johan Andersson här:
Är här ikväll och svarar på frågor om det senaste reportaget från nya torsdagsserien Granskning Sverige Dokumentär!

https://youtu.be/v5rfWAvAugc

Vi hörs!

Kul att du/ni även tar er tiden att svara här på flashback så att man direkt och öppet kan ställa frågor.
Jag uppskattar att ni tar er tid att göra längre reportage och jag noterar att du kallar det torsdagsserie. Betyder det att man kan förvänta sig att det kommer varje torsdag?
Då vill jag passa på att tipsa om att vara försiktiga med att lova för mycket så att det leder till att ni sliter ut er pga. ni försöker uppfylla ett löfte som kan komma att kräva mycket tid och hårt arbete

Sen måste jag återigen ge er stark kritik angående er förmåga att propagera för att donera till ert Patreon-konto.
Gör bara enligt följande råd:
  • På ert youtube-konto ska er home-sektion innehålla en länk till patreon
  • På ert youtube-konto ska er about-sektion innehålla samtliga officiella länkar under Links
  • I varje video ska patreon-länken synas i beskrivningen och helst i videon med

De ovan föreslagna verkar vara en viss standard för mer eller mindre framgångsrika youtubers som t.ex.
GradeAUnderA, Bearing, EABT

Detta ger följande fördelar
  • Man kan vara säker på att de är de officiella länkarna
  • Man kan enkelt navigera och känna igen strukturen enkelt
  • Man blir påmind om att donera och att det är viktigt

I övrigt, bra jobbat!
(Jag ska väl inte vara sämre själv så här är länken till deras Patreon)
Citera
2017-02-18, 01:39
Medlem
RonPaul2008s avatar
Fabrik

En fabrik (latin fabrica) är en industriell anläggning där det i mängd och av ett flertal arbetare produceras likartade varor (fabrikat), halvfabrikat och/eller sker en förädling av råvaror.

Vad producerar GS för varor? MSM använder det svenska språket på ett väldigt dåligt sätt.
Citera
2017-02-18, 01:47
Medlem
Grontarskonts avatar
Granskning Sverige vad är det för skit egentligen. Maken till dåliga undersökningar/ journalistik får man faktiskt leta efter!
Citera
2017-02-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Granskning Sverige vad är det för skit egentligen. Maken till dåliga undersökningar/ journalistik får man faktiskt leta efter!

Jo, om man vill granska något för man tycker det är vinklat och dåligt så är knappast bästa sättet att vara ännu mer vinklad och kass själv. Högerpopulistiskt dravel som bara lättledda högerpopulister kan svälja.
Citera
2017-02-18, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jo, om man vill granska något för man tycker det är vinklat och dåligt så är knappast bästa sättet att vara ännu mer vinklad och kass själv. Högerpopulistiskt dravel som bara lättledda högerpopulister kan svälja.

Jag är förbryllad över ert resonemang. GS ställer makthavare till svars och det är ju pinsamt tydligt att makthavarna ofta inte kan förklara sitt agerande. Tycker ni inte att det är allvarligt? Är inte ni också medborgare och betalar skatt? Känner ni inget ansvar för det land som ni lever i?

Tillägg:
Jag blir mer och mer övertygad om att vi verkligen är världens dummaste folk. Lydiga fullblodsidioter som resten av världen skrattar åt. Varje normalt fungerande medborgare borde uppskatta att makten granskas. Men folk lägger tid på att klaga på GS på Flashback. Det är helt obegripligt. Alternativt är de avlönade av etablissemanget vilket skulle vara något bättre eftersom de då åtminstone jobbar. Beklämmande jobb i så fall.
Senast redigerad av Polu 2017-02-18 kl. 02:40. Anledning: Tillägg
Citera
2017-02-18, 02:26
Medlem
Ja just. Granskning Sverige är så jävla uselt att det borde man kunna avfärda, döda, sänka på ett par tre sidor på det där jävla internet.

Inget viktigt här, cirkulera .

OBS, väldigt ironiskt för säkerhets skull.

Någon 25 årig kvinna kan ju bli krängt och böla framför ett Trump-inlägg på nyheterna,
Senast redigerad av Lagring 2017-02-18 kl. 02:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in