2017-02-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Här är länken: http://www.expressen.se/nyheter/mohammad-hogg-ihjal-42-aringens-pappa/

och själv anser jag att han är max 21 år, troligen yngre.
I din våta dröm. Han ser ut som tagen ur en monsterfilm och är inte en dag under 26. Ej heller mer än 30. Mörderskan gillade hårda tag och han ser verkligen ut som om han skulle kunna slakta folk.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-02-17 kl. 23:28.
Citera
2017-02-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Avsaknaden av droger kanske gjort honom spak och orkeslös, kanske gav upp när suget blev för starkt.
Erbjudande av ett par cigg i en sådan stund kanske kan göra underverk för en förhörsledare.
Säkert har han oxå fått info av sitt ombud att han inte kommer få så långt fängelsestraff pga sin "ringa ålder"
Där slog du huvudet på spiken. En liten påse med mjöl borde också fått gossen att erkänna ? Kanske en bakelse eller bild på 42-åringens underliv?
Citera
2017-02-17, 23:27
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Han blev upplyst om den lagändring som förbjuder åldersbestämning i syfte att påverka ev. strafflängd (Sverige är fantastiskt!). Frågan är huruvida detta avser medicinsk undersökning eller rent allmänt? Fanskapet är ju född i Iran, nog fan har väl de sådan koll även på afghanska flyktingar? Han har ju även suttit i fängelse där enl. vad som framkommit.

Jag tror det var direkt efter detta beslut han började kvittra. Han kan ha blivit lurad, isf. både av polis och advokat.
Jag har sagt det förut men upprepar gärna:

Han har sökt uppehållstillstånd så en åldersbestämning torde kunna göras av Migrationsverket.
Denna borde sedan kunna ligga till grund för (eventuell) fällande dom.
Citera
2017-02-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag har sagt det förut men upprepar gärna:

Han har sökt uppehållstillstånd så en åldersbestämning torde kunna göras av Migrationsverket.
Denna borde sedan kunna ligga till grund för (eventuell) fällande dom.

Vad är det för information du menar inte skulle kunna inhämtas för ev. korrigering? Det kommer ssm det från såväl Iran som Turkiet, var så säker!
Citera
2017-02-17, 23:39
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Vad är det för information du menar inte skulle kunna inhämtas för ev. korrigering? Det kommer ssm det från såväl Iran som Turkiet, var så säker!
Sorry!
Hängde upp mig på din första mening att åldersbestämning inte fick göras för att bestämma eventuellt straff.

Tror att vi är ganska överens om att i MRs fall så kommer hans riktiga ålder att komma fram - på ett eller annat sätt.
Citera
2017-02-17, 23:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Han blev upplyst om den lagändring som förbjuder åldersbestämning i syfte att påverka ev. strafflängd (Sverige är fantastiskt!). Frågan är huruvida detta avser medicinsk undersökning eller rent allmänt? Fanskapet är ju född i Iran, nog fan har väl de sådan koll även på afghanska flyktingar? Han har ju även suttit i fängelse där enl. vad som framkommit.

Jag tror det var direkt efter detta beslut han började kvittra. Han kan ha blivit lurad, isf. både av polis och advokat.

Den lagändringen var rätt och riktig då, för det går INTE att medicinskt åldersbestämma någon!! Jag är arkeolog, och det går inte att bestämma kvarlevor av s.k. "juveniles". Deras ålder är alltid 13-25 år. Internationellt, världen runt.
Citera
2017-02-17, 23:46
Medlem
Citat:
Den lagändringen var rätt och riktig då, för det går INTE att medicinskt åldersbestämma någon!! Jag är arkeolog, och det går inte att bestämma kvarlevor av s.k. "juveniles". Deras ålder är alltid 13-25 år. Internationellt, världen runt.

Källa. Tack.
Citera
2017-02-17, 23:49
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Här är länken: http://www.expressen.se/nyheter/mohammad-hogg-ihjal-42-aringens-pappa/

och själv anser jag att han är max 21 år, troligen yngre.
Skulle lägga mig i spannet 18-22 med störst sannolikhet runt 19-20.
Citera
2017-02-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-det-ar-hon-som-ar-sjalva-drivaxeln/
I artikeln står det också
Den 25-årige häktade mannen och de två andra misstänks bland annat för att ha hjälpt kvinnan att föra hennes make till sommarstugan samt att dumpa hans kropp i vattnet nedanför stugans badbrygga.
– Anledningen till att de hamnar där de hamnar är att en eller flera av dem har kört henne till stugan. Sen vem som har begått brott eller inte lär visa sig, men hon har ingen möjlighet att göra det där själv rent praktiskt, säger Leif GW Persson.

Frågan

Är det inte klarlagt om JM:s barn varit med på något sätt den aktuella kvällen?
eller släpptes dom fria enbart för att misstanken om brott inte var särskilt stor?
Citera
2017-02-18, 00:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Källa. Tack.

https://allthingsaafs.com/2013/08/20/quick-tips-how-to-estimate-the-chronological-age-of-a-human-skeleton-the-basics/
Citera
2017-02-18, 00:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Skulle lägga mig i spannet 18-22 med störst sannolikhet runt 19-20.

Ja, då tycker vi rätt lika
Citera
2017-02-18, 00:13
Medlem
Har den här ynglingen svenskt körkort eller kan vem som helst från Afrika sätta sig bakom ratten? Räcker det med att säga en passande ålder enbart? Ibland undrar man och fanskapet borde väl kunna visa upp ett sådant?
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-02-18 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in