2017-02-17, 17:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Den som söker, den finner
det ska antagligen vara denna
http://imgur.com/a/oFGyt

För att vara så där petig har samma bild lagts upp även 2013, så att dra slutsatser om att det rör sig om något misstänkt kanske inte är särskilt troligt.
Citera
2017-02-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om JMs insats för att lösa brotten och varför
Jag tycker att JM ska ha någon form av cred för sin samarbetsvilja. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad som fått honom så samarbetsvillig.
Ett förslag som varit uppe är strafflindring.

En tanke som har slagit mig är:
Tänk om JM hann teckna en livförsäkring på honom också och att han under förhör fått veta det. Hans dagar kanske var räknade.
Dom var ju sammanboende. Det går utmärkt att teckna livförsäkring med sambo som förmånstagare.

Har JM varit samarbetsvillig? På vilka sätt då? Vet du att JM är kvinnan och inte den yngsta pojken? Du förvirrar!
Citera
2017-02-17, 17:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
När skulle sonen och dottern blivit förhörda då?

Kan du precisera det lite grann, den ende som kan rimligtvis blivit förhörd är ju JM och hon nekar i sten.

Närstående hörs alltid i grovt brott. Speciellt om det grova brottet sker inom familj.
Skulle tippa på att diarieförda handlingar på sådana förhör finns från perioden strax efter JM+MR första häktning.
Lite beroende på utredningsinnehåll återkommer nog förhör också fortsättningsvis med närstående. I detta fallet tror jag dock att en del kommer sekretessas, såvida man puttar exmake-mordutredningen utanför kommande åtal för Möller-mord/mordförsöket.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Länkade du galet? Du länkar till en selfie hon la upp 29 juli 2015 ...

Nä, länk är rätt där. Nämnde två olika exempel i mitt inlägg.
Skulle nog kunna rada upp rätt mycket mer om tid för sådan där efterforskning fanns..

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Den som söker, den finner
det ska antagligen vara denna
http://imgur.com/a/oFGyt

Riktigt även där japp.
Vi kan rent av göra såhär:
http://imgur.com/a/shS4u
så får vi daterat det också
Senast redigerad av rotesau 2017-02-17 kl. 17:37.
Citera
2017-02-17, 17:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nä, länk är rätt där. Nämnde två olika exempel i mitt inlägg.
Skulle nog kunna rada upp rätt mycket mer om tid för sådan där efterforskning fanns..

Riktigt även där japp.
Vi kan rent av göra såhär:
http://imgur.com/a/shS4u
så får vi daterat det också

Du pratar om tidigare förhör med DB och JB, när skulle de då ha ägt rum?

IF,s stora gnäll är ju att det aldrig har utretts, menar du att IF;s utredare skulle ha förhört dem?
Citera
2017-02-17, 17:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeDraken
Har JM varit samarbetsvillig? På vilka sätt då? Vet du att JM är kvinnan och inte den yngsta pojken? Du förvirrar!

Skrev fel. MR skulle det naturligtvis vara. Det är rättat nu.
Testa och läs igen så tror jag att det är lättare att förstå.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-17 kl. 17:47.
Citera
2017-02-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sormlandnanstans
Undra om Magnus är stolt över sina barn?
Kommer han hälsa på i fängelset?

Måste vara fruktansvärt att se sina barn fara illa. Och säkerligen ha kämpat för att skydda dem från mamman.
Citera
2017-02-17, 17:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du pratar om tidigare förhör med DB och JB, när skulle de då ha ägt rum?

IF,s stora gnäll är ju att det aldrig har utretts, menar du att IF;s utredare skulle ha förhört dem?

Missade att svara dig, fixat nu.
IF har nog inte pratat med Johanna´s barn nej inte inom en helt vanlig fyrkantig beslutsgrund om försäkringsutbetalning, det kan jag aldrig tro.
Men om man lyckats plocka upp spår kring misstänkt brott där egentligen vilka individer som helst är inblandade/nära/anknytande, så ja, då kan ett försäkringsbolag nog höra av sig med frågor på frivilligbasis givetvis.
Citera
2017-02-17, 17:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om MRs insats för att lösa brotten och varför
Jag tycker att MR ska ha någon form av cred för sin samarbetsvilja. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad som fått honom så samarbetsvillig.
Ett förslag som varit uppe är strafflindring.

En tanke som också har slagit mig är:
Tänk om JM hann teckna en livförsäkring på honom också och att han under förhör fått veta det. Hans dagar kanske var räknade.
Dom var ju sammanboende. Det går utmärkt att teckna livförsäkring med sambo som förmånstagare.

Han har bara varit i Sverige ett år drygt så han kanske blev överraskad hur nu trevlig svenska polisen var och blev kompis med dom. De kanske tryckt också på att han nu som så ung blivit manipulerad av JM och kommer därmed få lägre straff. Eller kanske livförsäkring (även om en sådan kan väl inte tecknas på någon som inte ens är svensk medborgare?) eller något annat för att sabba relationen till JM.

Blir intressant att se hur detta slutar. Kommer bägge afghanerna undan rätt lindrigt som barnflickan i Knutby så endast JM får livstid. Där får de väl yrka på någon form av psykisk störning då. Eller blir det tvärtom de får livstid och JM slipper undan lindrigt.
Citera
2017-02-17, 18:23
Medlem
Fy fan. Han ser verkligen ut som en mördare och borde kunnat få en huvudroll. Ingen man vill se i sängkammaren på natten. Inte heller är han något ensamt barn utan snarare 25-28 år.
Citera
2017-02-17, 18:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han har bara varit i Sverige ett år drygt så han kanske blev överraskad hur nu trevlig svenska polisen var och blev kompis med dom. De kanske tryckt också på att han nu som så ung blivit manipulerad av JM och kommer därmed få lägre straff. Eller kanske livförsäkring (även om en sådan kan väl inte tecknas på någon som inte ens är svensk medborgare?) eller något annat för att sabba relationen till JM.

Blir intressant att se hur detta slutar. Kommer bägge afghanerna undan rätt lindrigt som barnflickan i Knutby så endast JM får livstid. Där får de väl yrka på någon form av psykisk störning då. Eller blir det tvärtom de får livstid och JM slipper undan lindrigt.

Det är ju många "detaljer" som vi inte vet ännu, t.ex. om det blir åtal för mordet på Aki. Om det blir det och hon döms för båda morden och "lite" till så skulle de förvåna mig om hon inte får livstid.
Alla andra, inklusive MR kommer att få betydligt mindre, tror jag.

Citera
2017-02-17, 19:00
Medlem
Hemskt att stackars Ank* som fått sin man mördad och utsatts för mordförsök fortsätter kommentera fina ord på Juli*s nya bilder på Facebook 😢 hoppas för hennes skull att hennes barnbarn är helt oskyldiga
Citera
2017-02-17, 19:22
Avslutad
Har han fått PUT?

Antar att han kom som "16-17" åring som 99% av alla andra afghaner. Redan då borde det gjorts en medicinsk åldersbedömning på honom och då skulle man sagt att han är över 18år.

Nu när han hävdar att han är 19år så blir det svårare för att undersökningen ska säga det. Nu kommer han slippa livstidsdom.

Tänk om man hade gjort rätt från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in