2017-02-17, 13:37
Medlem
Eskilstuna kuriren sänder live på häktningsförhandlingen

Vid lunchtid på fredagen fattade åklagare Johan Fahlander beslut om att släppa det ena syskonet, kvinnans son. Beslut om dottern hoppas han kunna fatta senare under fredagseftermiddagen.

— Jag kommenterar inte brottsmisstankarna mot henne, men min ambition är att ta ställning till om denna tredje person, ska begäras häktad eller inte senare under dagen, säger han.

Vad kan du säga om den man som nu är frisläppt?

— Jag kan säga att misstankarna mot honom är försvagade. Men han är inte formellt avförd från utredningen, säger Johan Fahlander.

Häktningsförhandlingen mot dotterns pojkvän är planerad att hållas i tingsrätten i Västmanland klockan 15.30 på fredagen.
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/en-person-begard-haktad-i-arbogaarendet/
Citera
2017-02-17, 13:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag kan inte låta bli att tänka på att den bild som nu tar form stämmer ganska bra med den bild som man kunde börja ana här i tråden för ungefär ett halvår sedan...
Ingen koncensus kanske, men dock.

Visst finns "flyktingindustrin" med "promenader över lik för pengar" med som ett spöke i bakgrunden.

För att citera JM:
"Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik."

Nog var hon det allt. Kan hon ha anat hur hennes uttalande skulle tolkas några månader senare...

http://www.kkuriren.se/nyheter/chefen-om-anklagelserna-efter-sexfilmen-med-flyktingpojkarna-smutskastning/

Ja, du är helt rätt ute . Och Johanna har i många år dessförinnan försörjt sig gott inom och genom den svenska statliga/kommunala Barnindustrin/handeln som pågår för fullt i Sverige.

Det är bara så otroligt svårt att få gemene man att förstå/greppa att det är ett enormt systemfel hos dessa myndigheter.

Hade Johanna inte varit socionom och jobbat i denna svenska barnhandel, så hade hon ALDRIG kunnat komma så här långt. ALLA tror ju på en sochagga, poliser, rötväsendet, sjukvården. Alla har trott och respekterat henne som en riddare/räddare för utsatta barn
Citera
2017-02-17, 13:51
Medlem
Någon som vet vsr Ju1ia oco imr4ns son är mitt i detta? Kanske följt med i arresten .?
Citera
2017-02-17, 13:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Någon som vet vsr Ju1ia oco imr4ns son är mitt i detta? Kanske följt med i arresten .?

Barn får absolut inte vistas i arrester, högst troligt är barnet omhändertagen av socialtjänsten, och där lär stackarn få stanna. Det verkar inte finnas såå många släktingar kvar i denna familj som skulle kunna ta hand om stackaren......hoppas att tvillingarna åtminstone kan få placeras och växa upp med Akis familj
Citera
2017-02-17, 13:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Vet inte, men barnet fyllde ett för några veckor sedan. Generellt kan barn under ett kunna få vara med mamma i fängelse.

Se
Spädbarn i anstalt

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/foraldraskap-pa-anstalt/

Citera
2017-02-17, 14:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Barn får absolut inte vistas i arrester, högst troligt är barnet omhändertagen av socialtjänsten, och där lär stackarn få stanna. Det verkar inte finnas såå många släktingar kvar i denna familj som skulle kunna ta hand om stackaren......hoppas att tvillingarna åtminstone kan få placeras och växa upp med Akis familj

Borde man inte ta hänsyn till om mamman ammar?
Att avbryta amning för att mamma arresteras verkar vara ett orimligt sätt att göra något som drabbar barnet, IMO. Kan man ju iofs. säga om att skilja dom åt också...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-17 kl. 14:03. Anledning: om att skilja dom åt...
Citera
2017-02-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ska jag spekulera så tror jag att han drack öl på egen hand och alldeles frivilligt. Ölen var förmodligen spetsad. Han hade nog manipulerats ut till stugan där hans barn befann sig med JM och kanske någon till. Mat och dryck. Lika bra att äta och hålla god min, han kunde ju inte ta sig därifrån för egen maskin. Lovad skjuts med barnen. Om alla tre anhållna var med borde de haft två bilar och två chaufförer. Frågan är om alla var med eller om en eller två endast gjort sig skyldiga till "skyddande". Om han fastnat i en middag kan det varit så att alla var där.

Edit: Eller nej, om JM redan var på plats kan 1 bil ha varit tillräckligt.
Mycket troligt att när A*i kom till sommarhuset så hade de bestämt de skulle fira honom. Visst var födelsedagen i nära anslutning?.Vet jag sett personnummer men hittar inte igen det. I ett tidigare veckans brott när GWP spatsera där på gården så nämnde han att flaggan inte var halad/nedtagen. Den var naturligtvis hissad för A*i av JM och hennes gäng som då sa "Sov över så kan vi fira dig och ingen slipper vara nykter för att skjutsa hem dig".Dagen efter var heller inte arbetsdag. JM kan också sagt att tvillingarna var trötta och borde få sova över.
JM och hennes barn kanske tom uppvaktade A*i med present och att A*i då skulle börja dividera att han vill åka hem genast.
Börja med champagne, sedan starka starköl plus annat och ingen mat. Kanske hade A*i tänkt äta med barnen efter hemkomsten, så nog inga större besvär få honom ur balans nere på bryggan. Han kanske somnade och fick då ett stick! Förra gången han fick ett stick vaknade han, inte denna gång.
Citera
2017-02-17, 14:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Mycket troligt att när A*i kom till sommarhuset så hade de bestämt de skulle fira honom. Visst var födelsedagen i nära anslutning?.Vet jag sett personnummer men hittar inte igen det. I ett tidigare veckans brott när GWP spatsera där på gården så nämnde han att flaggan inte var halad/nedtagen. Den var naturligtvis hissad för A*i av JM och hennes gäng som då sa "Sov över så kan vi fira dig och ingen slipper vara nykter för att skjutsa hem dig".Dagen efter var heller inte arbetsdag. JM kan också sagt att tvillingarna var trötta och borde få sova över.
JM och hennes barn kanske tom uppvaktade A*i med present och att A*i då skulle börja dividera att han vill åka hem genast.
Börja med champagne, sedan starka starköl plus annat och ingen mat. Kanske hade A*i tänkt äta med barnen efter hemkomsten, så nog inga större besvär få honom ur balans nere på bryggan. Han kanske somnade och fick då ett stick! Förra gången han fick ett stick vaknade han, inte denna gång.

Aki f. 730803, så ja han hade nyss fyllt 42 när han dränktes.

Flaggan var uppe efter mordet på Göran, ett år senare.

Citera
2017-02-17, 14:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Borde man inte ta hänsyn till om mamman ammar?
Att avbryta amning för att mamma arresteras verkar vara ett orimligt sätt att göra något som drabbar barnet, IMO. Kan man ju iofs. säga om att skilja dom åt också...

Socialtjänsten struntar totalt i om barn ammas, inte ens nyfödda!!! Det finns massor av kvinnor som får sina barn kidnappade av soc redan på BB, här och nu, idag, år 2017!!

Det är mycket ovanligt i Sverige att mammor får ha sina små med på anstalt, det praktiseras nästan bara då mor och barn efter avtjänat straff ska utvisas.

J*li* och hennes man är redan totalt körda i soc ögon, förut fällda för narkotikabrott, knivinnehav, misshandel, och mannen har kanske erkänt mord på barnets kusins pappa. Massor av våld på massor av släkt, våld i nära relationer...

Det blir en uppväxtplacering, mycket strikt umgängesbegränsning, absolut övervakat umgänge, snart vårdnadsöverflytt. Troligen skyddad identitet (vem fan vill riskera att bli mördad för att man är familjehem åt det stackars barnet, typ).
Citera
2017-02-17, 14:18
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Socialtjänsten struntar totalt i om barn ammas, inte ens nyfödda!!! Det finns massor av kvinnor som får sina barn kidnappade av soc redan på BB, här och nu, idag, år 2017!!

Det är mycket ovanligt i Sverige att mammor får ha sina små med på anstalt, det praktiseras nästan bara då mor och barn efter avtjänat straff ska utvisas.

J*li* och hennes man är redan totalt körda i soc ögon, förut fällda för narkotikabrott, knivinnehav, misshandel, och mannen har kanske erkänt mord på barnets kusins pappa. Massor av våld på massor av släkt, våld i nära relationer...

Det blir en uppväxtplacering, mycket strikt umgängesbegränsning, absolut övervakat umgänge, snart vårdnadsöverflytt. Troligen skyddad identitet (vem fan vill riskera att bli mördad för att man är familjehem åt det stackars barnet, typ).

"Kidnappning" av barnet är väl i det här fallet ganska bra, för att bryta det sociala arvet. Familjen verkar ju inte direkt sund.
Citera
2017-02-17, 14:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Ja, som de flesta medaljer har ju även denna två sidor.
Hade just en liten lokal IRL-diskussion om arrestering, häktning, fängelse och tredje part. Det är i viss utsträckning ett moraliskt dilemma, men slutsatsen blev ungefär att "det är som det är".
Det finns extra goda skäl att avhålla sig från brott om man har barn och mer ändå om man har små barn.

Citera
2017-02-17, 14:28
Medlem
Citat:
Man tankar inte i någon en flaska absolut med småsprutor, i extremt stressat tillstånd ska de hitta vener.

Inga tecken på åverkan på kroppen.

Läs lite om Styckmordet i Askersund och återkom när du har något av värde att tillföra tråden. Eller ännu hellre, läs hela denna tråden.

Vilket konstigt svar du ger mig, godhetsknarkare.

Nr 1. Om man ger IV så tankar man inte i ett helrör, vi pratar promille, några cl kanske, EN Injektion.

Nr 2. Jag har läst i princip hela tråden. Vid något tillfälle har stickmärke nämnts. tror även att GW kommenterade detta sist.

Nr 3. Vilket konstigt bemötande överlag från din sida. Du framställer dig själv som lite dum i huvet tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in