2017-02-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Tror detta är talangens facebook: https://www.facebook.com/mohammad.rajabi.7967
Liknar Rajabi och han skriver svenska.

Det är fel. Detta är rätt:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100006607365605&pnref=friends.searc h

På Facebook stavar MGM sitt efternamn Rajabie. Han hittas inte om man söker efter honom, bara om man letar bland JM:s vänner på Facebook.
Senast redigerad av Meowgrrr 2017-02-17 kl. 10:43.
Citera
2017-02-17, 10:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Pengar brukar inte räcka utan det är mer då att personen ifråga gjort något dumt sexuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Varför blanda in sexuella saker kvinnan är en klockren psykopat och innan det aktuella mordet på sin egen pappa Göran Möller, så var det hon som var omskriven i tidningarna för att ha haft otillbörliga relationer med stackars flyktingbarn. De otillbörliga relationerna skulle enligt flyktingbarnen, ha varit av sexuell art. Men då var Aki Olavi Paasila, redan död och begraven !

Det handlar inte om sex. Det handlar om hur JM manipulerat ungdomarna
Jag tror att Zaedrews inte tänkte på något "aktivt" sex just här, utan mer hur JM burit såg åt för att "värva" två barn och en sambo till att delta i en utstuderad mordräd som JM en längre tid planerat.

JM kan ha lovat de tre pengar, men hade det räckt?

JM kan också under en tid "förklarat" för de tre hur elak och hemsk Aki alltid varit mot henne när dom var ensamma och även mot barnen. Om han inte undanröjdes som hot, t.ex. efter alla sexuella övergrepp som han utsatt henne för så skulle hon ta livet av sig. Allt påhittat för att manipulera ungdomarna till att hjälpa henne.

Det var ungefär så jag tolkade Zaedrews, men det är väl bäst att han berättar själv hur han menade...

Citera
2017-02-17, 10:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det handlar inte om sex. Det handlar om hur JM manipulerat ungdomarna
Jag tror att Zaedrews inte tänkte på något "aktivt" sex just här, utan mer hur JM burit såg åt för att "värva" två barn och en sambo till att delta i en utstuderad mordräd som JM en längre tid planerat.

JM kan ha lovat de tre pengar, men hade det räckt?

JM kan också under en tid "förklarat" för de tre hur elak och hemsk Aki alltid varit mot henne när dom var ensamma och även mot barnen. Om han inte undanröjdes som hot, t.ex. efter alla sexuella övergrepp som han utsatt henne för så skulle hon ta livet av sig. Allt påhittat för att manipulera ungdomarna till att hjälpa henne.

Det var ungefär så jag tolkade Zaedrews, men det är väl bäst att han berättar själv hur han menade...

Jo exakt så. Mer som att snackat skit om både BO nr 1 och 2 genom att fabricera ihop berättelser om sexuella övergrepp. Kanske BO 1 då att mannen kunde vara ett hot mot tvillingarna och för BO 2 att kvinnan blivit sexuellt utnyttjad av fadern under sin uppväxt. Alltså sådant hittepå som då kan motivera hur människor blir så arga att de kan göra saker som detta. Sådant som kvinnor då framförallt brukar använda sig av för att manipulera andra att begå mord.
Citera
2017-02-17, 10:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo exakt så. Mer som att snackat skit om både BO nr 1 och 2 genom att fabricera ihop berättelser om sexuella övergrepp. Kanske BO 1 då att mannen kunde vara ett hot mot tvillingarna och för BO 2 att kvinnan blivit sexuellt utnyttjad av fadern under sin uppväxt. Alltså sådant hittepå som då kan motivera hur människor blir så arga att de kan göra saker som detta. Sådant som kvinnor då framförallt brukar använda sig av för att manipulera andra att begå mord.
Tror pengar räcker som motiv i båda fallen med tanke på de inblandades bakgrund och personligheter.
Man ska inte krångla till det
Citera
2017-02-17, 10:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tror pengar räcker som motiv i båda fallen med tanke på de inblandades bakgrund och personligheter.

Jag önskar av hela mitt hjärta att du har fel. Jag är säker på att du mycket väl kan ha rätt.

Citera
2017-02-17, 10:59
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Som jag tänkte då var det alltså lite fånigt, men mellan då och nu och apropå detta ditt inlägg så kan det kanske justeras så här: MR och Julias pojkvän talar samma språk och har träffats under familjära, kanske rentav gemytliga och förtroliga former.

Vet vi att de talar samma språk? MR är afghan född i Iran, JJ/IA verkar vara från Pakistan. Åtminstone verkar det av JB:s facebook att döma vara där de gifte sig i somras. Jag kan för lite om dessa språk för att veta om de är samma/lika (som, ex norska och svenska).
Citera
2017-02-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men du är ju en riktigt duktig tänkare så du kanske kan ge mig svaret på gåtan om hur A*i kunde ha 1.36 promille i blodet när han drunknade?

Angående din fråga till Rotesau. Kan de inte ha injicerat alkoholen?

Ser nu att det har diskuterats tidigare.
Senast redigerad av starwatch 2017-02-17 kl. 11:24. Anledning: Felpost
Citera
2017-02-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
En person häktad för drunkningen

En person begärs häktad för drunkningsmordet i Arboga
http://www.aftonbladet.se/a/1aBlq
Citera
2017-02-17, 11:08
Medlem
Intressant. Sannolika skäl.

Undrar vad man har på honom/henne.
Citera
2017-02-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Vet vi att de talar samma språk? MR är afghan född i Iran, JJ/IA verkar vara från Pakistan. Åtminstone verkar det av JB:s facebook att döma vara där de gifte sig i somras. Jag kan för lite om dessa språk för att veta om de är samma/lika (som, ex norska och svenska).
Nej, vi vet inte. Jag har försökt addera två och två men det blev kanske minus.
Julianas man har arbetat som tolk i Johannas företag (?) därför tänkte jag att de kan vara afghaner födda i exil på olika håll och således ha modersmålet gemensamt. De kulturella, språkliga och flyktingpolitiska gränserna är väldigt flytande i området som jag har förstått det.
Mitt spekulerande kan förstås vara fel.
Det spännande med tråden är att vi lägger märke till så olika saker och sedan får vi försöka prata ihop oss till en helhetsbild, nyttigt och lite intressant.
Citera
2017-02-17, 11:12
Medlem
Sambon till JB som kommer begäras häktad
Citera
2017-02-17, 11:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Nu är ju JM socionom, och har väl jobbat med vårdnadsutredningar enligt LVU-lagen i en ca 15 år, och dom sochaggorna ser ju ALLA barnafäder som pedofiler, barnvåldtäktsmän och kvinnomisshandlare, och ALLA mammor har ju "diagnosen" Munchausen BY Proxy, svaga och/eller är "psyksjuka". Och sochaggorna blir ju trodda jämt av det s.k. rättsväsendet!!

"Bara någon månad efter Aki Paasilas död sa Arbogakvinnan upp sig från en anställning vid socialtjänsten i Eskilstuna för att starta eget företag som skulle erbjuda flyktingboenden."

http://www.expressen.se/nyheter/mohammad-hogg-ihjal-42-aringens-pappa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in