Pengar brukar inte räcka utan det är mer då att personen ifråga gjort något dumt sexuellt.
Som förgripit sig på den som lägger fram det, eller än hellre förgripit sig på någon annan då minderårig. Då kan liksom alla spärrar släppa om personerna faktiskt tror detta. Blir intressant att se vad nu som var fallet här. Pengar allena brukar inte vara tillräckligt även om det givetvis kan vara det i vissa fall. Men gissar på något mera då ljug för att nu både få så många att ställa upp såsom att de också höll käft om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Varför blanda in sexuella saker kvinnan är en klockren psykopat och innan det aktuella mordet på sin egen pappa Göran Möller, så var det hon som var omskriven i tidningarna för att ha haft otillbörliga relationer med stackars flyktingbarn. De otillbörliga relationerna skulle enligt flyktingbarnen, ha varit av sexuell art. Men då var Aki Olavi Paasila, redan död och begraven !
Det handlar inte om sex. Det handlar om hur JM manipulerat ungdomarna
Jag tror att Zaedrews inte tänkte på något "aktivt" sex just här, utan mer hur JM burit såg åt för att "värva" två barn och en sambo till att delta i en utstuderad mordräd som JM en längre tid planerat.
JM kan ha lovat de tre pengar, men hade det räckt?
JM kan också under en tid "förklarat" för de tre hur elak och hemsk Aki alltid varit mot henne när dom var ensamma och även mot barnen. Om han inte undanröjdes som hot, t.ex. efter alla sexuella övergrepp som han utsatt henne för så skulle hon ta livet av sig. Allt påhittat för att manipulera ungdomarna till att hjälpa henne.
Det var ungefär så jag tolkade Zaedrews, men det är väl bäst att han berättar själv hur han menade...
Det handlar inte om sex. Det handlar om hur JM manipulerat ungdomarna
Jag tror att Zaedrews inte tänkte på något "aktivt" sex just här, utan mer hur JM burit såg åt för att "värva" två barn och en sambo till att delta i en utstuderad mordräd som JM en längre tid planerat.
JM kan ha lovat de tre pengar, men hade det räckt?
JM kan också under en tid "förklarat" för de tre hur elak och hemsk Aki alltid varit mot henne när dom var ensamma och även mot barnen. Om han inte undanröjdes som hot, t.ex. efter alla sexuella övergrepp som han utsatt henne för så skulle hon ta livet av sig. Allt påhittat för att manipulera ungdomarna till att hjälpa henne.
Det var ungefär så jag tolkade Zaedrews, men det är väl bäst att han berättar själv hur han menade...
–
Jo exakt så. Mer som att snackat skit om både BO nr 1 och 2 genom att fabricera ihop berättelser om sexuella övergrepp. Kanske BO 1 då att mannen kunde vara ett hot mot tvillingarna och för BO 2 att kvinnan blivit sexuellt utnyttjad av fadern under sin uppväxt. Alltså sådant hittepå som då kan motivera hur människor blir så arga att de kan göra saker som detta. Sådant som kvinnor då framförallt brukar använda sig av för att manipulera andra att begå mord.
Jo exakt så. Mer som att snackat skit om både BO nr 1 och 2 genom att fabricera ihop berättelser om sexuella övergrepp. Kanske BO 1 då att mannen kunde vara ett hot mot tvillingarna och för BO 2 att kvinnan blivit sexuellt utnyttjad av fadern under sin uppväxt. Alltså sådant hittepå som då kan motivera hur människor blir så arga att de kan göra saker som detta. Sådant som kvinnor då framförallt brukar använda sig av för att manipulera andra att begå mord.
Tror pengar räcker som motiv i båda fallen med tanke på de inblandades bakgrund och personligheter.
Man ska inte krångla till det
Som jag tänkte då var det alltså lite fånigt, men mellan då och nu och apropå detta ditt inlägg så kan det kanske justeras så här: MR och Julias pojkvän talar samma språk och har träffats under familjära, kanske rentav gemytliga och förtroliga former.
Vet vi att de talar samma språk? MR är afghan född i Iran, JJ/IA verkar vara från Pakistan. Åtminstone verkar det av JB:s facebook att döma vara där de gifte sig i somras. Jag kan för lite om dessa språk för att veta om de är samma/lika (som, ex norska och svenska).
Vet vi att de talar samma språk? MR är afghan född i Iran, JJ/IA verkar vara från Pakistan. Åtminstone verkar det av JB:s facebook att döma vara där de gifte sig i somras. Jag kan för lite om dessa språk för att veta om de är samma/lika (som, ex norska och svenska).
Nej, vi vet inte. Jag har försökt addera två och två men det blev kanske minus.
Julianas man har arbetat som tolk i Johannas företag (?) därför tänkte jag att de kan vara afghaner födda i exil på olika håll och således ha modersmålet gemensamt. De kulturella, språkliga och flyktingpolitiska gränserna är väldigt flytande i området som jag har förstått det.
Mitt spekulerande kan förstås vara fel.
Det spännande med tråden är att vi lägger märke till så olika saker och sedan får vi försöka prata ihop oss till en helhetsbild, nyttigt och lite intressant.
Tror pengar räcker som motiv i båda fallen med tanke på de inblandades bakgrund och personligheter.
Man ska inte krångla till det
Nu är ju JM socionom, och har väl jobbat med vårdnadsutredningar enligt LVU-lagen i en ca 15 år, och dom sochaggorna ser ju ALLA barnafäder som pedofiler, barnvåldtäktsmän och kvinnomisshandlare, och ALLA mammor har ju "diagnosen" Munchausen BY Proxy, svaga och/eller är "psyksjuka". Och sochaggorna blir ju trodda jämt av det s.k. rättsväsendet!!
"Bara någon månad efter Aki Paasilas död sa Arbogakvinnan upp sig från en anställning vid socialtjänsten i Eskilstuna för att starta eget företag som skulle erbjuda flyktingboenden."