2017-02-17, 02:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Idag (igår) har du återgett några punkter från Ekuriren samt skrivit några inlägg som inte säger något i sak men där du är ganska oförskämd i tonen.

Är det inte bra att makten granskas? Tycker du att medierna i Sverige fullgör sin uppgift som ”tredje statsmakten”?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tredje_statsmakten

Jag diskuterar inte om svensk media sköter sig i denna tråd, jag säger att GS är dåliga på det de gör. Vem som har "rätt" åsikt kan jag diskutera i politik eller liknande.
Tycker tex att Hooper på Nordfront är roligare och bättre än Tankesmedjan i P3 oavsett att Hooper är nazist och att Tankesmedjan ligger mig närmare åsiktsmässigt.
Citera
2017-02-17, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag diskuterar inte om svensk media sköter sig i denna tråd, jag säger att GS är dåliga på det de gör. Vem som har "rätt" åsikt kan jag diskutera i politik eller liknande.
Tycker tex att Hooper på Nordfront är roligare och bättre än Tankesmedjan i P3 oavsett att Hooper är nazist och att Tankesmedjan ligger mig närmare åsiktsmässigt.

Syftet med Granskning Sverige är, enligt deras hemsida, att ställa etablissemanget till svars:
http://www.granskningsverige.se/about/

Om du tycker att de är dåliga på att göra det jobbet så är de säkert tacksamma för dina synpunkter på VAD som är dåligt. Att bara säga ”dåligt” är inte konstruktivt. VAD är det som är dåligt och HUR kan de bli bättre? DET hade varit intressant att få ta del av.

GS ställer makthavare till svars och det är ju pinsamt tydligt att makthavarna ofta inte kan förklara sitt agerande. Tycker du inte att det är allvarligt? Är inte du också medborgare och betalar skatt? Känner du inget ansvar för det land som du lever i?
Citera
2017-02-17, 04:33
Bannlyst
Har alltid känt att GS är Sveriges Infowars (Alex Jones). Ren underhållning.
Citera
2017-02-17, 04:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Se gärna SVT text om GS idag...
Svagsint dynga.
Citera
2017-02-17, 05:00
Medlem
de.Montforts avatar
Nu är journalister och politiker skurkar så jag förstår inte vad Ståhle klagar på. När blev vi tillfrågade om vi vill leva i det samhälle som politiker med media har skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av omni.se
Ståhle menar att ”Granskning Sveriges” syfte är att göra invandrare, politiker och journalister till skurkar. Han kallar deras arbete för ”en attack på vårt land”.
– Jag vill inte leva i det samhälle de vill bygga, säger han till tidningen.
Citera
2017-02-17, 06:16
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Hursomhelst, den här Mathias Ståhle, han är en ganska intressant person. Visst finns det lite av härskarteknik från hans sida i samtalen ovan, men inte särkilt mycket ändå.

Faktum är att han snarare ger intryck av att vara mer tillmötesgående och sympatisk än vad man brukar kunna förvänta sig av en MSM-journalist.

Ändå kom knivhugget utan pardon när artikeln sedan publicerades, till bredden fylld av lögner och falska påståenden. Måste ha varit rekord i användandet av ordet troll!
Det låter alltid så när regimjournalister intervjuar dissidenter. Det är såklart inlärda intervjutekniker, och tämligen självklart att man måste uppträda vänligt om man vill ha några svar. Sedan är artiklarna ändå ett enda hagel av "rasism", "hat" och hänvisningar till Expo.

Ju mer insmickrande en fakejournalist beter sig, desto mer på sin vakt bör man vara. Om de uppträder otrevligt kan man paradoxalt nog vara mer tillmötesgående - för då kommer artikeln sannolikt att vara på ungefär samma nivå av hysteri, och det blir lättare att bedöma vad som är meningsfullt att säga.

Journalister har en sjuk kåranda som har gött en kultur av människor med extremt uppblåst självbild, som är beredda att kliva över lik för att inte få sin självbild rubbad. Därav de fanatiska reaktionerna och vävarna av lögner när de blir ifrågasatta. Jag rekommenderar alla att läsa boken "SJWs Always Lie" för att förstå psyket hos en svensk regimjournalist.

Citat:
Rule One: SJWs Always Lie.

Rule Two: SJWs Always Double Down.

Rule Three: SJWs Always Project.
Citera
2017-02-17, 07:02
Medlem
sterdnerds avatar
EKs artikel blir lite löjlig när de ord de använder i artikeln uppgår till:

Troll: 50 gånger
Främlingsfientliga: 9 gånger
Nazi: 6 gånger

Samt att de benämner att Expo har granskat Granskning sverige, det blir liksom tragikomiskt att försöka svartmåla en organisation med hjälp av andra sjukt tveksamma organisationer.

Typisk MSM-propaganda med vissa bra poänger kan sägas om det hela.
Citera
2017-02-17, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Se gärna SVT text om GS idag...
Svagsint dynga.
Kan du länka den specifika textdelen?
Citera
2017-02-17, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Om du tycker att de är dåliga på att göra det jobbet så är de säkert tacksamma för dina synpunkter på VAD som är dåligt. Att bara säga ”dåligt” är inte konstruktivt. VAD är det som är dåligt och HUR kan de bli bättre? DET hade varit intressant att få ta del av.
Jag tycker också att GS gör en del saker dåligt och det är rätt viktiga saker. Det är att de hårdredigerar och att de är missvisande.

Två grejer de kan göra där är att redigera mindre och att alltid lägga ut hela samtalet eller så mycket av det som praktiskt går. Det vore att lägga sig på en mycket bättre nivå än vanlig media och skulle också motivera dem att ge mer rättvisande klippningar.

Lagringutrymme är inte längre ett problem, så att återge hela intervjun som kontrollmöjlighet åt läsare eller lyssnare är en ren vinst ur sanningssägarhänseende. Gör det svårare att driva en agenda förstås.

Börjar de, och övriga alternativmedia, göra liknande grejer kommer det förhoppningsvis att få gammelmedia att se ut som gammelmodiga och lögnaktiga som gömmer undan källmaterialet.
Citera
2017-02-17, 07:51
Medlem
Danieloss avatar
Man tycker ju onekligen att "sverigevännerna" kunde hitta en bättre frontfigur än "Johan Andersson" att föra deras talan. Med sin otrevliga, nasala röst och självgoda, onyanserade framtoning väcker han ingen sympati alls utan bara avsmak! Jag klarar inte av att lyssna på honom!
Senast redigerad av Danielos 2017-02-17 kl. 07:59.
Citera
2017-02-17, 08:00
Medlem
udons avatar
Grattis Sverigevänner. "Granskning Sverige" kommer ge hela "alternativa-fakta-rörelsen" en sektstämpel. Om det är något Svenssons är rädda för så är det sekter.
Citera
2017-02-17, 08:07
Medlem
Karmans avatar
Alltså, journlisterna i MSM är för sköna. I vilken verklighet lever dom? Visst, jag kan hålla med om att Granskining Sverige går ett snäpp för långt i sitt tjat om "vad är allas lika värde?" och de rasmässiga anspelningarna, som skiner igenom ibland.

Men mycket det de gör är också behövligt. MSM har i åratal vinklat, undanhållit och rent av ljugit om massinvandring, globalisering etc, så de behöver en rejäl knäpp på näsan. Och att journalisterna inte tycks tåla att man "wallraffar" och klipper i reportaget, är bara för komiskt. Vad det någon som sa något om att "få smaka på sin egen medicin?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in