2017-02-16, 23:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Precis. Nu har de tjatat om Granskning Sveriges "förvanskningar" så pass mycket att detta påstående börjar etableras som en sanning hos vissa.

Belägg för förvanskningarna, tack!
Dessutom jobbar vänster och liberalmedia på exakt det sätt man anklagar GS för att göra( rätt eller fel).
Blir lätt skruvat när GS stämplas som troll och hatare och msm anser sig seriösa när arbetsmetoderna är desamma.
Citera
2017-02-16, 23:23
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, och nu undrar jag verkligen om du är dum i huvudet. "Tar du avstånd från kommunismen" är en väldigt enkel fråga, precis som "tar du avstånd från nazismen" och liknande insinuanta idiotfrågor som högern fått svara på i tid och otid. Det enkla faktumet att mediapersonligheterna inte vill ta avstånd från kommunismen som är världens enklaste sak att göra när kontext är att de bland annat samarbetar med vänsterextremister, hyser vänsterextremister bland sina egna, (historiskt) inte velat granska vänsterextremister och vänsterextremismen (exempelvis Niklas Svenssons nedtystade granskning som fann obehagliga kopplingar mellan extremvänstern och redaktionen: (FB) Niklas Svensson om Expressens samarbetspartner AFA: Hoppas Säpo & polisen har koll) etc. Då blir deras tystnad väldigt talande.

För du försöker väl inte hävda att samma journalister skulle ha några som helst problem med att ta avstånd från nazismen?
Nej jag är inte dum i huvudet.

Det är enkelt att säga att man inte är kommunist eller nazist eller vad du nu vill. Men tar man avstånd från något kan det mycket väl tolkas som att man saknat avstånd tidigare och tar avstånd, dvs att man faktiskt varit kommunist. Möjligheten till den tolkningen finns helt klart och en sajt som GS skulle självklart inte tveka att dra nytta av det.

Som många andra hatsajter är sanningen bara viktig när den är rätt, när sanningen är fel så är allt fejk news. Så man använder sig därför av alternativa tolkningar, medvetna fel och liknande. Det är populistiskt och kan få dig vald till president i USA. Självklart gynnar sånt här partier som SD men öven andra partier kan ha nytta av alternativ fakta.

Det vore ju en lögn om man påstod att S eller tex M aldrig medvetet ljugit eller anpassat sanningen lite för att få den att passa egna syften. Däremot är dessa hatsajter experter på området och framför allt så skäms dom inte för lögner och fria tolkningar. Det är deras sätt att skapa opinion och deras anhängare bryr sig inte. Man har en åsikt och anpassar verkligheten, sanningen till den.

Så det är bra att såna här sajter granskas av normala journalister. Dom kan granska varandra om de vill. Ingen sla komma undan med lögner och alternativ fakta.
Citera
2017-02-16, 23:29
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Det är enkelt att säga att man inte är kommunist eller nazist eller vad du nu vill. Men tar man avstånd från något kan det mycket väl tolkas som att man saknat avstånd tidigare och tar avstånd, dvs att man faktiskt varit kommunist.

Nej. Det är en unik tolkning jag aldrig någonsin tidigare hört någon föra fram. Bland det dummaste jag läst om jag ska vara ärlig.

Citat:
Möjligheten till den tolkningen finns helt klart och en sajt som GS skulle självklart inte tveka att dra nytta av det.

Nej. Du får väldigt gärna ge något som helst exempel på när GS eller liknande organisation gjort just detta. Om du inte kan det så ber jag dig ödmjukast sluta förväxla din mun med ditt säte.

Citat:
Som många andra hatsajter är sanningen bara viktig när den är rätt, när sanningen är fel så är allt fejk news. Så man använder sig därför av alternativa tolkningar, medvetna fel och liknande. Det är populistiskt och kan få dig vald till president i USA. Självklart gynnar sånt här partier som SD men öven andra partier kan ha nytta av alternativ fakta.

Det vore ju en lögn om man påstod att S eller tex M aldrig medvetet ljugit eller anpassat sanningen lite för att få den att passa egna syften. Däremot är dessa hatsajter experter på området och framför allt så skäms dom inte för lögner och fria tolkningar. Det är deras sätt att skapa opinion och deras anhängare bryr sig inte. Man har en åsikt och anpassar verkligheten, sanningen till den.

Så det är bra att såna här sajter granskas av normala journalister. Dom kan granska varandra om de vill. Ingen sla komma undan med lögner och alternativ fakta.

Snömos. Kom med något konkret.
Citera
2017-02-16, 23:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Det är enkelt att säga att man inte är kommunist eller nazist eller vad du nu vill. Men tar man avstånd från något kan det mycket väl tolkas som att man saknat avstånd tidigare och tar avstånd, dvs att man faktiskt varit kommunist. Möjligheten till den tolkningen finns helt klart och en sajt som GS skulle självklart inte tveka att dra nytta av det.

Liberal media är full av fake news gällande Trump.

http://video.foxnews.com/v/5320680525001/?#sp=show-clips

Svensk media full av fake news gällande GS och SD.
Citera
2017-02-16, 23:45
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:

Lyssna på materialet. Det är intressant. Att gammelmedia attackerar ligger i tiden. De attackerar ju även "Pewdiepie".
Citera
2017-02-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Gamla videoklipp med ringare som ringer till chefredaktören Eva Burman.

Chefredaktör kallar medborgare rasist
https://www.youtube.com/watch?v=ZqIDRy9321E

Var det efter det här hon lackade ur helt och började gå "all in" mot Granskning Sverige eller när har hon blivit som mest förnedrad?

Det är ju lite intressant att hon direkt kallar honom Rasist och Fascist för att han vill att de ska uppge utländskt medborgarskap.
Samtidigt har ju polisen gått ut med den informationen.

Sedan kan man ju alltid dra till med det där gamla inskränkta rasistargumentet: "Medier i många andra länder ger ju ut sådan information, är de Rasister och Fascister?"
Citera
2017-02-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Gamla videoklipp med ringare som ringer till chefredaktören Eva Burman.

Chefredaktör kallar medborgare rasist
https://www.youtube.com/watch?v=ZqIDRy9321E

Var det efter det här hon lackade ur helt och började gå "all in" mot Granskning Sverige eller när har hon blivit som mest förnedrad?

Eva Burman tycks helt ha lackat ur på alla som inte delar hennes bisarra uppfattning om rasism och främlingsfientlighet. Hon skrev bland annat en märklig krönika om ”Lämmeltåg” i augusti som jag tar upp i mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Eva Burman undrar i sin krönika:
Citat:
När blev kunskap och fakta ointressant? När slutade abstrakt analys ha ett värde? Framför allt, när blev det felaktigt enkla svaret att föredra framför det motsägelsefullt svåra men mer rättvisande.

Det är märkligt eftersom det är Eva Burman som är faktaresistent och förminskar och förvanskar en sammansatt och komplex problematik till en svartvit halmgubbe om gott eller ont. Eva Burman, Alex Voronov, Mathias Ståhle och så vidare är farliga eftersom många människor tror på det som de skriver. De utnyttjar sin makt för att sprida desinformation.

I sin årskrönika lovar chefredaktör Eva Burman att fortsätta på samma sätt 2017, se mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Granskning Sverige gör en viktig insats för demokratin genom att avslöja dessa oseriösa personer som kallar sig själva journalister.

Citat:

Sook, vad menar du med ”normala journalister”, ”granskningar” och ”alternativ fakta” i samband med Ekuriren och GS?
Citera
2017-02-17, 01:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är väl så att tar man avstånd från kommunismen så erkänner man samtidigt att man varit/är kommunist enligt en sån här sajts logik.

Så är det förmodligen.
Skulle nån ringa mig och ställa frågor utan att verifiera sin person så skulle jag inte ens bemöda mig att ta avstånd från barnfistingen som är så populär nu mer.

Men det är synd att GS är så insnöade på att bekämpa den inaktuella kommunismen, vore bra om GS nån gång kunde ta avstånd från fisting av underåriga också. Är det aktuellt?
Citera
2017-02-17, 01:27
Medlem
Sooks avatar
Polu, med normala journalister menar jag sådana som säger hej jag heter Kalle Kula och ringer från tidningen ab och jag tänkte ställa några frågor.

Sen kan jag köpa att man kör undercover med dolda kameror och liknande men knappast med hotfulla samtal där man sen klipper ihop nånting med enda syfte att misskreditera den man "intervjuar".
Citera
2017-02-17, 01:36
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Du har påstått att man inte kan ta avstånd från X för att det då implicit betyder att man tidigare inte tagit från X, och att det definitivt kommer tolkas så av bland annat GS. Detta är rent vansinne vilket du vet eftersom du inte klarar av att dels motivera närmre, dels inte klarar av att exemplifiera.

Jag skulle säga att du redan undanröjt alla tvivel om din intelligens, oavsett vad jag eller någon annan kallar dig.
Du påstår att det är vansinne, jag påstår att det är så det är.

Nu antar jag att du måste svara på det här för att få sista ordet och på nåt sätt därmed få "rätt". Bring it on!
Citera
2017-02-17, 01:37
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så är det förmodligen.
Skulle nån ringa mig och ställa frågor utan att verifiera sin person så skulle jag inte ens bemöda mig att ta avstånd från barnfistingen som är så populär nu mer.

Men det är synd att GS är så insnöade på att bekämpa den inaktuella kommunismen, vore bra om GS nån gång kunde ta avstånd från fisting av underåriga också. Är det aktuellt?

Nu är ju du (förhoppningsvis) ingen offentlig person med exempelvis uppdrag att inom media granska och hänga ut dissidenter. Och eftersom du inte är någon värdegrundsgrindvakt så förväntar sig ingen heller att du ska ta avstånd från än det ena än det andra. Om du inte på egen hand ser skillnaden mellan dig och exempelvis journalister och andra proffstyckare så vet jag tyvärr inte vad mer man kan säga.

Om man hade kunnat visa på flera pedofila kopplingar inom media så hade den frågan varit väldigt berättigad. Nu har det flera gånger visats att det inom media finns kopplingar till extremvänstern och att det rent allmänt råder en väldigt apologetisk hållning gentemot vänstern.
Citat:
Ursprungligen postat av Janne Josefsson
Då fick jag reaktion till och med inifrån redaktionen, "men varför gör du om våra partier Janne?"

Men detta vet du ju om! Det kan omöjligen ha gått dig förbi! Så varför börjar du tramsa om pedofili?
Citera
2017-02-17, 01:39
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Du påstår att det är vansinne, jag påstår att det är så det är.

Nu antar jag att du måste svara på det här för att få sista ordet och på nåt sätt därmed få "rätt". Bring it on!

Jag refererar dig till ett tidigare inlägg:

Citat:
Om du inte har något att invända i sak så ber jag dig vänligen inte yttra dig alls; det sparar både min, din och alla andra stackars läsares tid och säkert flera IQ-poäng också. Som väntat kunde du varken ge någon som helst vidare motivering på varför man plötsligt inte skulle kunna ta avstånd från olika ting utan att förknippas med detsamma, ej heller ge något som helst exempel på när GS eller liknande organisation gjort just detta.

Kan du vara vänlig och sluta tramsa nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in