Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Jag kan givetvis inte veta någonting i detalj, detsamma som för dig. Men självklart kan MSM sprida lögner samtidigt som det sker riktiga läckor.
Ni begriper inte riktigt hur man rapporterar samt tar del av nyheter, kanske?
För det första har jag i vart fall inte läst annat än att sanktioner diskuterades mellan Flynn o ambassaden, vilket numera tycks vara klarlagt. Det hade med all sannolikhet aldrig kommit fram utan källor och reportrar. Vidare, eftersom Flynn fick sitta kvar en månad, trots att POTUS kände till att han hade fintat Pence, så var det ingen biggie att hans NSA gav VP Pence oriktiga råd. Det är helt bananas. Jag kan bara tolka det så att Flynn hade suttit kvar med mindre än att det hela hade uppdagats. Istället för att agera proaktivt genom att kicka Pence direkt och distansera sig från honom, så verkade Trump hoppas på att ingen skulle upptäcka skiten.
Hela cirkusen framstår för mig som till största delen självförvållad.
För det andra:
Citat:
Ursprungligen postat av
wint3riscoming
Existerar inga läckor enligt Trumps logik och twitters, FAKE NEWS och påhittade historier.
Berätta nu vad det är som har läckt enligt dig och Trump, eftersom ni skriker fake news om allting som kommer fram

Jag är också nyfiken. Hur kan det vara fejkade stories om de samtidigt bygger på brottsliga läckor av skyddat material, vilket ska beivras kraftfullt? Och försök gärna med konkretion, inga trovärdiga medier har vad jag vet påstått exempelvis kollusion i specifika syften mellan trumps kampanj och ryska operatörer, bara att det skedde upprepade kontakter på kvalificerad nivå. Det har vad jag vet inte ens påståtts att Trumps kampanj kände till att Ryssland stod bakom kontaktpersonerna.
Det är ju delvis kategoriska förnekaden av sådana kontakter (Spicer) som skänker trovärdighet åt det eventuella innehåll du förutsätter (jag gör det inte. Än.), delvis det tuffa pratet om att hitta läckorna (lycka till).
Det är det till synes helt okoordinerade kommunicerandet från Vita huset som för mig är det hittills konkreta som har kommit fram. Däremot ger allt detta vims upphov till en massa onödiga spekulationer. En sak är dock alltid sann, som Axelrod sa: oskyldiga svar kommer fram snabbt, skyldiga tar längre tid. Och klockan tickar.
Att sprida topphemlig information om landets överbefälhavare är ett allvarligt brott. Jag nöjer mig så.[/quote]
Vilken information är det du syftar på? Trump har väl varit frånvarande i materialet som läckt? Det är ju den pusselbiten alla springer benen av sig för att hitta just nu?