2017-02-16, 18:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag har inte sett det där i DN. Kan du länka till det?
Prova läs på www.dn.se, så kan du inte missa.
Citera
2017-02-16, 18:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så ingen behöver ta avstånd från nazism och rasism då heller? Eller är det bara när någon är anonym som ringer som det går bra att låta bli?
Eller är lite gulag och massvält lagom uppfriskande för vänstern?

Man får väl ta avstånd från vad man vill. Själv är jag tex motståndare till fisting på barn.
Du tror att jag spottar på GS för att de är "sverigevänliga" men det är fel, jag har precis samma bråk med mina vänner som sprider ETC-artiklar på Fbook. Det handlar om undermålig journalistik, inte om vem som har rätt eller fel i tex invandringsfrågan.
If U dont know me by now, U will nevah evah evah know me....ohhh
Citera
2017-02-16, 18:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Man får väl ta avstånd från vad man vill. Själv är jag tex motståndare till fisting på barn.
Du tror att jag spottar på GS för att de är "sverigevänliga" men det är fel, jag har precis samma bråk med mina vänner som sprider ETC-artiklar på Fbook. Det handlar om undermålig journalistik, inte om vem som har rätt eller fel i tex invandringsfrågan.
If U dont know me by now, U will nevah evah evah know me....ohhh
Vad är undermåligt? Ringa och ställa frågor till journalister varför de vinklar sina artiklar på ett bedrägligt sätt? Ex Claes Svahn på DN? Eller varför man inte faktakollar det man publicerar ex Claes Svahn på DN?
Svensk media generellt klipper och klistrar i sina bandade intervjuer och vinklar friskt.

Nu kallar Jonna Simma på AB GS för näthatare? Är det hat att ställa obekväma frågor?
Citera
2017-02-16, 19:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vad är undermåligt? Ringa och ställa frågor till journalister varför de vinklar sina artiklar på ett bedrägligt sätt? Ex Claes Svahn på DN? Eller varför man inte faktakollar det man publicerar ex Claes Svahn på DN?
Svensk media generellt klipper och klistrar i sina bandade intervjuer och vinklar friskt.

Nu kallar Jonna Simma på AB GS för näthatare? Är det hat att ställa obekväma frågor?

Skiter i Jonna Simma för tillfället. Står många anledningar till varför GS är undermåliga i artikeln i E-Kuiren.

Medier har ofta en ansvarig utgivare som ska ta smällen om fel begås. Var vänder jag min, av GS, välknullade stjärt om GS klipper ihop en grej där jag framställs som pro barnfistning eller Örebro?

Det om det.
Citera
2017-02-16, 19:10
Moderator
Humbugs avatar
Är projektet finansierat av främlingsfientliga grupperingar? Det tycks ju finnas en koppling till den rasistiska siten Fria Tider. Vilka finansierar tramset?
Citera
2017-02-16, 19:18
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
– Först blev jag så förvånad över att det ens fanns. En vanlig ljudfil innehållande ett telefonsamtal kan man faktiskt bara mejla, men det här var mer än en upptankningsportal. Jag hittade en manual som vände sig till nya ringare, formgiven för att hjälpa osäkra nybörjare som inte hållit på med det här förut. För mitt otränade öga såg det ganska proffsigt ut. - Greta Thurfjell DN
Ni i GS har blivit erkända som medieaktörer nu! Bravo!
Citera
2017-02-16, 19:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Skiter i Jonna Simma för tillfället. Står många anledningar till varför GS är undermåliga i artikeln i E-Kuiren.

Medier har ofta en ansvarig utgivare som ska ta smällen om fel begås. Var vänder jag min, av GS, välknullade stjärt om GS klipper ihop en grej där jag framställs som pro barnfistning eller Örebro?

Det om det.
Vilka " fel" begås om man ringer och ställer frågor menar du?
Dina argument är som vanligt ihåliga och känns mest som dåliga undanflykter.

Klipper gör både SR, SVT, TV4,TV3,TV5 i sina granskande program.

Så på vilket sätt är det fel? Uppenbarligen är det en vedertagen journalistisk metod.
Citera
2017-02-16, 19:27
Medlem
Citat:
Och vad har det för betydelse gällande de frågor de ställer bland annat till journalister och makthavare.
Ooohh vi kan inte slå dem med fakta!! Vi får köra brunsmetning och guilt by association!

Uppenbart har finansieringen betydelse för Erik och Johan. De vill ju absolut inte det ska komma fram vem som betalar för deras klippochklistraverkstad.-

För oss andra har det visst intresse om det är ryssarna eller någon annan som bestämmer vilka frågor som ska ställas och hur det sedan ska klippas ihop.
Citera
2017-02-16, 19:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vilka " fel" begås om man ringer och ställer frågor menar du?
Dina argument är som vanligt ihåliga och känns mest som dåliga undanflykter.

Klipper gör både SR, SVT, TV4,TV3,TV5 i sina granskande program.

Så på vilket sätt är det fel? Uppenbarligen är det en vedertagen journalistisk metod.

Vi pratar om GS här, inte vad alla andra gör.
GS bör tex presentera sig och berätta att de bandar samtalet. De bör även ha en ansvarig som man kan kontakta vid klagomål.
Sen kan de bli bättre på att klippa sina alster, skaffa en musikläggare och en producent med radioutbildning.
Få hjälp med hur man utformar frågorna så att man inte alltid upplever det som att de skriver den de intervjuar på näsan. Den grafiska aspekten är inte heller klockren.

De bör även ta upp problemet med svensk fisting.
Citera
2017-02-16, 19:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Uppenbart har finansieringen betydelse för Erik och Johan. De vill ju absolut inte det ska komma fram vem som betalar för deras klippochklistraverkstad.-

För oss andra har det visst intresse om det är ryssarna eller någon annan som bestämmer vilka frågor som ska ställas och hur det sedan ska klippas ihop.
Är det ryssar som ber GS ringa till Agneta Klingspor och Claes Svahn

Sluta läs DN, du verkar tro att DN faktiskt menar det de skriver?
Citera
2017-02-16, 19:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Vi pratar om GS här, inte vad alla andra gör.
GS bör tex presentera sig och berätta att de bandar samtalet. De bör även ha en ansvarig som man kan kontakta vid klagomål.
Sen kan de bli bättre på att klippa sina alster, skaffa en musikläggare och en producent med radioutbildning.
Få hjälp med hur man utformar frågorna så att man inte alltid upplever det som att de skriver den de intervjuar på näsan. Den grafiska aspekten är inte heller klockren.

De bör även ta upp problemet med svensk fisting.
Du kallar GS oseriösa för att de bedriver medborgarjournalistik, med hänvisning till gammelmedia.
Sen tycker du inte att GS skall använda gammelmedias metoder för då är man oseriös?
Din logik är kristallklar

GS ställer frågor, det är upp till var och en att bedöma relevansen i frågorna, inte särskilt olikt gammelmedia. Eller blir frågorna mindre aktuella och relevanta för GS ställer dem?
Citera
2017-02-16, 20:01
Medlem
Citat:

Här är länken till det du syftar på.
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/AallA/nattrollen-far-betalt-for-hat

Nej det är inte alltid hat att ställa obekväma frågor
Men om jag frågar dig som pedofil om du slutat misshandla folk och sedan klipper ihop ditt hummande och obehag för att svara på frågan så att det ser ut som om du verkligen är en pedofil som misshandlar folk, då kan det nog betraktas som hat.

Det är skillnad på att klippa och klistra för att förvanska och att göra det för att programmet ska bli hanterbart.
Den som känner sig felbehandlad av vanliga media kan anmäla det till flera olika instanser. Vanlig media arbetar öppet-
Granskning Sverige arbetar ljusskyggt, med skum finansiering, skumma metoder och skumma figurer.
Det är bra att Eskilstunakuriren börjat glänta på dörren till skumrasket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in