2017-02-15, 23:22
Medlem
Han har definitivt inte gjort den här låten helt själv som han påstår haha . Jocke har förmodligen suttit bredvid någon musikproducent från hans mcn nätverk 'Ninetone'
Citera
2017-02-16, 10:09
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3xx
De är de jag irriterar mig som fan på! Men man är helt plötsligt en hater om man irriterar sig över att den jäkeln tar cred för nåt någon annan har gjort! De enda jag tror på är att han vart med och sagt till om hur melodierna ska vara sen har någon annan proddat OCH att han skrivit den sinnessjukt svåra texten som tjejen sjunger..

Såhär har han skrivit på sin FB

http://imgur.com/yxkIlRh

Notera
Jag är av väldigt få som faktiskt producerat min musikvideo själv och gjort regi och manus utan att hyra in proffs!
Har även varit med i allt i själva låten vilket också är mer än många artister som får färdiga låtar dom bara sjunger!

Någon mer än jag som noterar att han inte nämner något om att han är bäst på att göra prank? Är det slut på det nu?
Citera
2017-02-16, 16:15
Medlem
Jonna är lika pantad som hon ser ut att vara. Glesa jävla mjölktänder och en botoxfylld överläpp. Ser riktigt sexigt ut
Citera
2017-02-16, 17:30
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Är du sinnessjuk på något sätt?
Man brukar ändå veta när någon är etablerad att göra musik, han har inte ens utrustning hemma. Knappt keyboard, mixerbord eller ingenting. Människan kan knappt engelska. Han är människan som har noll koll på musik pantskalle.

Han har definitivt gjort manus till musikvideon, det kan jag tänka mig men aldrig producerat låten. Never never. Han har definitivt betalat någon att göra låten och om han kunde göra musik, så skulle han upprepa det flera gånger i sina vloggar kanske ge en liten tease att detta håller jag på göra nu. Visa vilket program han använder med mera!

Och jag som slaviskt följer hans vloggar säger att han flera gånger pratat om just detta.
Citera
2017-02-16, 18:32
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Och jag som slaviskt följer hans vloggar säger att han flera gånger pratat om just detta.

Jag har också följt dem, men har aldrig hört honom prata, innan han kom ut med att låten redan var klar och att de skulle göra en musikvideo, att han hade börjat göra en låt. Om du har rätt så får du jättegärna linka, för jag är bombsäker.
Citera
2017-02-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped

Han började nämna det när låten var klar ja, absolut sedan någon dag efter var musikvideon redo att spelas in. Var det du menade?
För har sett varje video, han har inte nämnt ett skit om musikproduktionen och du verkar inte ha koll på ett skit om hans förflutna eller vad han gjorde förut. Pissråtta.

Han har inte gjort låten punkt slut.
Nu är teamet - labeln på Ninetone glada hur deras namn sprids.
Citera
2017-02-17, 01:05
Medlem
d3xxs avatar
Citat:
Han började nämna det när låten var klar ja, absolut sedan någon dag efter var musikvideon redo att spelas in. Var det du menade?
För har sett varje video, han har inte nämnt ett skit om musikproduktionen och du verkar inte ha koll på ett skit om hans förflutna eller vad han gjorde förut. Pissråtta.

Han har inte gjort låten punkt slut.
Nu är teamet - labeln på Ninetone glada hur deras namn sprids.

Men du måste väl förstå att vi blir irriterade när han säger att han gjort låten själv..
Citera
2017-02-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3xx
Men du måste väl förstå att vi blir irriterade när han säger att han gjort låten själv..

Jag förstår och nu har råttan äntligen ändrat sin beskrivning på Youtube och jag hade rätt.
Förut stod det:

Directed by Joakim Lundell, Daniel Riley
Produced by Joakim Lundell
Lyric: Joakim Lundell & Arrhult

Nu står det:

Produced by Joakim Lundell, Joakim Daif, Pontus Frisk
Vocals: Arrhult

Så han har fått hjälp av Joakim Daif och Pontus Frisk för att göra låten. Joakim har själv stått bredvid och sagt vad han tycker endast. Joakim Lundell har inte gjort ett skit vid musikproduktionen för det vet vi ALLA sen tidigare.

GG, han insåg nu att skryta inte var lämpligt och ta åt sig all heder var fel.
Snorungar ni är som trodde Jocke hade producerat och gjort låten själv.
Dra ett jävla täcke över er och skäms.
Var ni inte med när han drog samma kort mot GMX (Gustav) och utnyttjade honom med Efterbralla, Snapchat? Nä just det, ni har inte analyserat ett skit. Inkompetenta jävlar.

Notiser:
https://youtu.be/oaiSVV6X3es?t=2m59s (Här berättar han att han gjort hela låten själv.)

https://youtu.be/q-y9gDzWSuU?t=8m13s (Här säger Jockiboi att han har gjort låten helt själv samma som med Efterbralla men när det själva verket var GMX (Gustav) som gjorde grovjobbet. Men detta vet vi sen förut. )
Senast redigerad av lugnare 2017-02-17 kl. 20:46.
Citera
2017-02-18, 01:44
Medlem
Det är uppenbart att det enda han bidragit med är själva tanken bakom låten. Allt annat är gjort av professionella musiker. Nu fejkar ju visserligen jockiboi i sina videor att han är dålig på engelska för att alla kids ska känna sympati för honom, alternativt tycka att han är rolig. Hur som helst är han kass på engelska och har dyslexi, är det då troligt att han ska kunna skriva en sådan text själv?

Jag ska inte hissa låten till skyarna, men den är producerad på en betydligt högre nivå än vad jockiboi klarar. De som skapade låten vet att med Jockibois namn på verket kommer den att slå bra, oavsett vad för skit som produceras, detta pga att kidsen tyvärr gillar honom. Hade han inte haft sitt namn på låten hade den varit helt okänd.
Citera
2017-02-18, 03:02
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Jag förstår och nu har råttan äntligen ändrat sin beskrivning på Youtube och jag hade rätt.
Förut stod det:

Produced by Joakim Lundell

Nu står det:

Produced by Joakim Lundell, Joakim Daif, Pontus Frisk
Vocals: Arrhult

Så han har fått hjälp av Joakim Daif och Pontus Frisk för att göra låten. Joakim har själv stått bredvid och sagt vad han tycker endast. Joakim Lundell har inte gjort ett skit vid musikproduktionen för det vet vi ALLA sen tidigare.

GG, han insåg nu att skryta inte var lämpligt och ta åt sig all heder var fel.
Snorungar ni är som trodde Jocke hade producerat och gjort låten själv.
Dra ett jävla täcke över er och skäms.
Var ni inte med när han drog samma kort mot GMX (Gustav) och utnyttjade honom med Efterbralla, Snapchat? Nä just det, ni har inte analyserat ett skit. Inkompetenta jävlar.

Notiser:
https://youtu.be/oaiSVV6X3es?t=2m59s (Här berättar han att han gjort hela låten själv.)

https://youtu.be/q-y9gDzWSuU?t=8m13s (Här säger Jockiboi att han har gjort låten helt själv samma som med Efterbralla men när det själva verket var GMX (Gustav) som gjorde grovjobbet. Men detta vet vi sen förut. )

Joakim Lundell & Arrhult - All I Need
Kompositör: Pontus Frisk/Agnes Arrhult/Joakim Daif/Ava Arrhult
Bolag: Ninetone Records

Joakims namn står inte med alls under kompositör. Scrolla ner lite på sidan här så ser ni själva.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/849262?programid=4565
Citera
2017-02-18, 04:27
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsgolden
alan walker

.....vem?

För övrigt är Joakim Berg den största ultranollan som går att finna på den här planeten. Att han har använd sina Youtube-pengar till att hyra in en producent för att skapa en låt så han kan höja sitt ego ännu mer, hjälper inte, eftersom låten är rena dyngan. Och videon är så jävla B, man ser att det är nån fjortis med systemkamera som spelat in skiten.
Citera
2017-02-18, 09:37
Medlem
Ronilles avatar
Alan Walker Alone för Er som inte visste vem han var. Väl värd en lyssning.

https://youtu.be/1-xGerv5FOk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in