2017-02-15, 19:57
Medlem
Sinnessjuk copy av alan walker - alone😤
Citera
2017-02-15, 20:17
Medlem
Vill bara tillägga att Kygo kopierar Avicii mycket mer.
Citera
2017-02-15, 21:03
Medlem
xaniixs avatar
Själv blev jag faktiskt förvånad hur bra den är, tycker låten är skit bra!
Citera
2017-02-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Och bara för att du skrev detta så har du förstört för mig också. Suck. Det enda jag tänker på nu när jag hör låten. Men den är bra faktiskt. Och jag tror faktiskt att Jocke skrivit och gjort musiken i stort sett själv.

Är du sinnessjuk på något sätt?
Man brukar ändå veta när någon är etablerad att göra musik, han har inte ens utrustning hemma. Knappt keyboard, mixerbord eller ingenting. Människan kan knappt engelska. Han är människan som har noll koll på musik pantskalle.

Han har definitivt gjort manus till musikvideon, det kan jag tänka mig men aldrig producerat låten. Never never. Han har definitivt betalat någon att göra låten och om han kunde göra musik, så skulle han upprepa det flera gånger i sina vloggar kanske ge en liten tease att detta håller jag på göra nu. Visa vilket program han använder med mera!
Senast redigerad av lugnare 2017-02-15 kl. 21:10.
Citera
2017-02-15, 21:16
Medlem
XtraXs avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/j5d09/jockiboi-slapper-succelat-jag-visste-att-det-var-en-bra-lat

– Jag drömmer om att regissera en Hollywoodfilm. Mitt stora mål nu, nu får du höra min sjuka mål, men det är att regissera en ny version av Batman. Det är ett svårt mål med tanke på att Christoffer Nolan gjorde en oslagbar tolkning, men jag vill gärna göra ett försök.

Det kan bli verklighet, don't stop believing!!
Citera
2017-02-15, 21:27
Medlem
kauwts avatar
Tycker personligen att både låt och musikvideo håller HÖGKLASS.
Allt negativt luktar bara avundsjuka.
Citera
2017-02-15, 21:29
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Är du sinnessjuk på något sätt?
Man brukar ändå veta när någon är etablerad att göra musik, han har inte ens utrustning hemma. Knappt keyboard, mixerbord eller ingenting. Människan kan knappt engelska. Han är människan som har noll koll på musik pantskalle.

Han har definitivt gjort manus till musikvideon, det kan jag tänka mig men aldrig producerat låten. Never never. Han har definitivt betalat någon att göra låten och om han kunde göra musik, så skulle han upprepa det flera gånger i sina vloggar kanske ge en liten tease att detta håller jag på göra nu. Visa vilket program han använder med mera!

Har varit inne på samma sak som du, tror inte heller han gjort musiken själv. Som du sa, han har ingen utrustning hemma? Sen vloggar dom hela tiden, och visar upp verkligen allt dom gör.
Att göra en sån där låt är ingenting man gör på 24h, och skulle det vara så skulle han visa det på både facebook och på sin kanal att han håller på med en låt.

Helt enig, det är INTE han som gjort låten.
Citera
2017-02-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Har varit inne på samma sak som du, tror inte heller han gjort musiken själv. Som du sa, han har ingen utrustning hemma? Sen vloggar dom hela tiden, och visar upp verkligen allt dom gör.
Att göra en sån där låt är ingenting man gör på 24h, och skulle det vara så skulle han visa det på både facebook och på sin kanal att han håller på med en låt.

Helt enig, det är INTE han som gjort låten.

Det jag säger, om han nu var stolt över det så skulle han ändå visa sitt arbete liksom steg för steg i sina vloggar. Det tar tid att lära sig musik, ingenting man gör under en natt som han påstår. Helt från ingenstans var han inne på musikspåret. Han har inte gjort ett skit i låten. Värsta klåparna som säger något annat. Ta reda på lite saker och tänk logiskt ni andra som påstår sig något annat.
Senast redigerad av lugnare 2017-02-15 kl. 21:41.
Citera
2017-02-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Tycker personligen att både låt och musikvideo håller HÖGKLASS.
Allt negativt luktar bara avundsjuka.

Jocke är inte producenten bakom denna låt. Han kanske har varit med vid sidan, men att påstå att han har producerat denna låt är bara komiskt.

Vi har fått tagit del av Joakims liv under flera år och har aldrig sett honom hålla på med någon slags musikproduktion... Att helt plötsligt debutera med en låt av sådan hög kvalité är helt orimligt. Istället för att argumentera emot och påstå att han är mannen bakom låten, kan han lika gärna visa hur själva processen har gått till väga.
Citera
2017-02-15, 21:54
Medlem
d3xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag tycker att låten verkar förvånansvärt bra faktiskt, det ska jag ge honom. MEN! Jag stör mig så oerhört mycket på att uttalet av ordet "Water" är olika i introt. Första gången sjungs det med ett "d" i mitten och en sekund senare med ett "t". Typ amerikanskt uttal först och sedan har det plötsligt blivit brittiskt. Kan inte sluta störa mig nu när jag väl hört det.

Tycker låten är bra, men de är bara för att den är en copy av Alan Walkers "alone" .. Men ja störde mig också på att tjejen uttala water med d och sen t haha
Senast redigerad av d3xx 2017-02-15 kl. 22:05.
Citera
2017-02-15, 22:04
Medlem
d3xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Det jag säger, om han nu var stolt över det så skulle han ändå visa sitt arbete liksom steg för steg i sina vloggar. Det tar tid att lära sig musik, ingenting man gör under en natt som han påstår. Helt från ingenstans var han inne på musikspåret. Han har inte gjort ett skit i låten. Värsta klåparna som säger något annat. Ta reda på lite saker och tänk logiskt ni andra som påstår sig något annat.

De är de jag irriterar mig som fan på! Men man är helt plötsligt en hater om man irriterar sig över att den jäkeln tar cred för nåt någon annan har gjort! De enda jag tror på är att han vart med och sagt till om hur melodierna ska vara sen har någon annan proddat OCH att han skrivit den sinnessjukt svåra texten som tjejen sjunger..

Såhär har han skrivit på sin FB

http://imgur.com/yxkIlRh

Notera
Jag är av väldigt få som faktiskt producerat min musikvideo själv och gjort regi och manus utan att hyra in proffs!
Har även varit med i allt i själva låten vilket också är mer än många artister som får färdiga låtar dom bara sjunger!
Citera
2017-02-15, 22:29
Medlem
Stickerzs avatar
Det handlar ju inte riktigt om att låten är dålig, för det är den inte. Det är det som gör än så irriterad nästan.. För man vet att det inte är han som gjort den. Låten i sig är skit bra, och att han tar åt sig all cred köper jag inte. Det måste finnas någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in