Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Du länkar till den ryska propagandakanalen RT.
Det uttalandet står dock på Reuters också men jag vägrar citera den nyhetsbyrån. Googla.
Citat:
Det är aldrig för sent att få bort rysskräken från den ukrainska Krimhalvön.
Jo det är det, av två anledningar. 1. Folket på Krim vill tillhöra Ryssland. 2. Försöker någon sig på med våld så har vi WW3, oavsett Trump eller inte.
Citat:
Vita Husets förtydligande av sin ståndpunkt i Krimfrågan är en liten seger för demokrati och rättvisa, och naturligtvis ett horn i sidan på Putin som har hoppats på en gentjänst från Trump efter de ryska insatserna under den amerikanska valkampanjen. Efter Flynngate lär de Russland Versteher som fortfarande huserar i kretsen kring Trump att ha allt mindre att säga till om lyckligtvis.
Jag tror allt är ett spel för galleriet för att få Ryssland att "offra" något mer görligt.
Citat:
Ryssarna kan drömma och säga vad de vill, men det förhindrar inte de fakta som finns på bordet. Ett ryskt propagandafuskbygge i form av en bro ändrar naturligtvis inte någonting heller.
Under tiden byggs bron och ingen kan göra något åt det. Ska tydligen vara klar 18 december 2018. Jag tror det blir lite förskjutet in till 2019 men det kommer att gå att köra bil fram och tillbaka om redan ett år.