2015-07-18, 13:49
Medlem
Vaddå lastbilschaffisen utesluten av advokatsamfundet - ha ha

Han har ju gjort LYFFTTETT o är försvarare till en av de mistänkta
Lisa Holm-mördarna - det blir timzuugning så det heter duga o
kommer att bli ryggraden i ett eller två års verksamhet
Citera
2015-07-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Vaddå lastbilschaffisen utesluten av advokatsamfundet - ha ha

Han har ju gjort LYFFTTETT o är försvarare till en av de mistänkta
Lisa Holm-mördarna - det blir timzuugning så det heter duga o
kommer att bli ryggraden i ett eller två års verksamhet

Så du tror på klassamhället och anser att den som en gång har arbetat som lastbilschaffis ska göra det för resten av livet oavsett om man har kapacitet att göra något annat?

Bara Östermalmspojkar och avtagare från Djurgården ska utbilda sig?

Den som är anklagad/skyldig till ett brott ska väl ändå få chansen att försvara sig?

Jag anses tvärtom att en av de sakerna som avokadon har gjort bra i sitt liv är just att han inte har stannat i sin läst utan utbildat sig och gått vidare i livet. Mindre bra är hans omdöme när han väljer sina partners. På den fronten skulle han behöva utbilda sig också och gå vidare..

Den som definitivt skulle behöva långvarig terapi är kaninkokerskan. Oklart om det skulle hjälpa dock..
Citera
2015-07-21, 22:26
Bannlyst
Seriöst..vem skulle ha intresse av att engagera en ex-lastbilschaufför och tidigare dörrvakt som advokat?
Är folk så djävulskt dumma?
Citera
2015-07-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellBabbe
Seriöst..vem skulle ha intresse av att engagera en ex-lastbilschaufför och tidigare dörrvakt som advokat?
Är folk så djävulskt dumma?

Seriöst? Hellre skulle jag engagera en advokat som har någon som helst uppfattning om verkligheten än den som har gått direkt från gymnasiet till universitetet och aldrig satt sin fot på en annan arbetsplats innan examen.

Jag ser det snarare som en merit att han först jobbade som "vem som helst" och sen pluggade vidare när han kände att det var dags.

Hans tidigare arbetserfarenhet är nog en av de få punkterna som man INTE ska kritisera honom för. Så jag förstår inte varför du försöker misskreditera honom just för det.

Jag förstår inte varför en "stekare" från öfvre Östermalm utan någon som helst arbetslivserfarenhet skulle kunna betraktas som en bättre advokat än den som kommer från förorterna.

Men du anlitar ju enligt eget tycke så det är inget problem i sammanhanget.

Undrar bara varför du inte samtidigt kritiserar BO för precis samma sak? ...
Citera
2015-07-22, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Seriöst? Hellre skulle jag engagera en advokat som har någon som helst uppfattning om verkligheten än den som har gått direkt från gymnasiet till universitetet och aldrig satt sin fot på en annan arbetsplats innan examen.

Jag ser det snarare som en merit att han först jobbade som "vem som helst" och sen pluggade vidare när han kände att det var dags.

Hans tidigare arbetserfarenhet är nog en av de få punkterna som man INTE ska kritisera honom för. Så jag förstår inte varför du försöker misskreditera honom just för det.

Jag förstår inte varför en "stekare" från öfvre Östermalm utan någon som helst arbetslivserfarenhet skulle kunna betraktas som en bättre advokat än den som kommer från förorterna.

Men du anlitar ju enligt eget tycke så det är inget problem i sammanhanget.

Undrar bara varför du inte samtidigt kritiserar BO för precis samma sak? ...

Snubben har en intelligens likvärdig som en amöba

Frågor på det?
Citera
2015-10-08, 17:40
Medlem
Den kvinnliga polisen frikändes idag av tingsrätten.
Citera
2015-10-08, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Den kvinnliga polisen frikändes idag av tingsrätten.

Från vad exakt? Ofredande?
Citera
2015-10-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Från vad exakt? Ofredande?

Alltihop! Beträffande ofredande anser domstolen att mannen inte utsatts för så kännbar fridskränkning som åklagaren uppgett. Domstolen hänvisar bland annat till att de två haft ett förhållande under två års tid.

Beträffande slagningar i polisens IT-system lade åklagaren ner den delen av åtalet under huvudförhandlingen.

Eftersom kvinnan frias får hon ersättning av staten för sina advokatkostnader, drygt 40 000.

(allt detta enligt en av lokaltidningarna)
Citera
2015-10-09, 16:36
Bannlyst
Någon som sitter och trycker på FUP + friande dom?
Citera
2015-10-09, 21:48
Medlem
Äntligen har rättvisa skipats!!!!!
Johan Eriksson o Pernilla visade på ett oerhört tålamod gentemot "bonnadvokaterna", som enligt rykten ibland fick "läxas" upp av Johan.
Citera
2017-02-15, 22:28
Medlem
diskretpunkts avatar
En polare blev erbjuden å träffa henne för ett tag sen genom ngn natdejtapp.
Vad tycker ni? Riskabelt?
Citera
2017-02-16, 00:26
Medlem
När en man gör likadant blir det kännbart straff....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in