2015-10-12, 14:24
Medlem
någon dom vet hur de är att jobba där?
Citera
2015-12-15, 11:53
Medlem
Fjanten Anton Abele ska tydligen bli kommunikationschef där, per den 16 januari.
Citera
2016-05-23, 17:15
Medlem
Bjussar på liiiiteee info.

Alexanders farfar Edvard (Ernstberger) drev MaskinCrona o blev rik
o kom som judisk flykting under efter kriget- men jag vill INTE kasta skit på honom-
vet en som jobbade för honom o sa att han var jävligt juste o bra
att ha att göra med - men frun var sniken girig pezztig. Maskincrona
levererade bl a Hazet-verktygen till Scania-bilar o hade agentur på
Hazet som är väldlgt juste verktyg.

Edvard hade i princip ingen utbildning men var skicklig på att slå mynt
och hade en stooor BR i de exklusivaste områdena i city

Sonen Jan (Alexanders farsa) blev både (civil antar jag) ingenjör o
civilekonom men det hjälpe inte - han körde Maskincrona i botten
o det blev väl konkurs har jag för mig. Vet inte om detta berodde
på dåligt affärsmannskap, hans utbildning eller konkurrens. I alla
fall satsade de på japanska elverktyg har jag för mig - Hitachi/Makita typ
eller något av dom.

Vet inte vad Alexander gjort tidigare eller vilken utbildning han har
men nu vill han likt många ättlingar tjäna pengar på pengar och sina
medmänniskors pengar. Edvard sög ut pengar av krämarna som tjänar
o kan betala för sig - lite justare faktiskt.

Men jag skall inte baaraaa kasta skit - hur är det med Allra jfrt
med Cerberus - är någon av dem rimligt juste?
Citera
2016-05-28, 17:21
Medlem
Thomas Boström, av alla, har nu hoppat in deras styrelse.
Någon som för närvarande är anställd och kan berätta hur allt är?
Citera
2017-02-02, 11:06
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Räcker att se Alexander Ernstberger på bild så ser man vilken obehaglig personlighetstyp han är! Kort är han säkert också, och det faktum att Allra har Ebba Lindsö som styrelseordförande gör inte saken bättre, henne tål jag inte heller!

Fast jag har ju aldrig träffat dem så jag kan ju ha fel! ...
Citera
2017-02-09, 07:03
Medlem
Äckligt Stureplans folk med noll personlighet och som finner det ända viktiga i livet är att tjäna pengar. Och pengar tjänar dom, mycket... på vilsna gamlingar som de hårt sålt in sig till genom aggressiv telefonförsäljning under 8+år.

Skulle inte byta skor med någon av dem, över huvud taget om jag visste vad pengarna kom ifrån. Rånar faktiskt hellre en bank.
Citera
2017-02-14, 21:20
Medlem
GobbeMobilens avatar
Nu börjar det fallera... Köpstopp i Premiepensionen

http://www.di.se/nyheter/pensionsmyndigheten-kopstoppar-allras-fonder/

Detta efter att Ernstberger och Lindsö varit på möte hos Pensionsmyndigheten idag.
Citera
2017-02-15, 06:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Räcker att se Alexander Ernstberger på bild så ser man vilken obehaglig personlighetstyp han är! Kort är han säkert också, och det faktum att Allra har Ebba Lindsö som styrelseordförande gör inte saken bättre, henne tål jag inte heller!

Fast jag har ju aldrig träffat dem så jag kan ju ha fel! ...
Jag har träffat honom i affärssammanhang, det var iofs 6-7år sedan. Han gav då ett väldigt ödmjukt intryck, varken stöddig eller stor på sig.
Känns mest som SvD och Joel Dahlberg bedriver en hatkampanj mot allt vad fonder och fondbolag heter.
Citera
2017-02-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag har träffat honom i affärssammanhang, det var iofs 6-7år sedan. Han gav då ett väldigt ödmjukt intryck, varken stöddig eller stor på sig.
Känns mest som SvD och Joel Dahlberg bedriver en hatkampanj mot allt vad fonder och fondbolag heter.

De flesta intelligenta personer klarar av att vara trevliga, särskilt i yrkessammanhang. Det finns absolut ingen korrelation mellan att en företagsledare som framstår som ödmjuk och företagets förehavanden.
Det är vanligtvis i sådana här sammanhang som begreppet "ingen rök utan eld" är som mest tillämpbart.
Klart är i alla fall att Alexander själv tycks ha skaffat sig en hyfsad avkastning på senare tid, då han köpte förra årets dyraste svenska villa för 50 miljoner kronor.

http://www.affarsvarlden.se/bostad-fastighet/skandalbolagets-vd-kopte-dyraste-villan-2016-6817070
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2017-02-15 kl. 10:27.
Citera
2017-02-15, 17:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
De flesta intelligenta personer klarar av att vara trevliga, särskilt i yrkessammanhang. Det finns absolut ingen korrelation mellan att en företagsledare som framstår som ödmjuk och företagets förehavanden.
Det är vanligtvis i sådana här sammanhang som begreppet "ingen rök utan eld" är som mest tillämpbart.
Klart är i alla fall att Alexander själv tycks ha skaffat sig en hyfsad avkastning på senare tid, då han köpte förra årets dyraste svenska villa för 50 miljoner kronor.

http://www.affarsvarlden.se/bostad-fastighet/skandalbolagets-vd-kopte-dyraste-villan-2016-6817070
Som sagt jag känner honom inte men har träffat betydligt mindre framgångsrika företagsledare och höga chefer som både är dryga och stora på sig.
Det står väl var och en fritt att spara i Allra, det finns rätt gott om alternativ.
Lyckas Allra sämre än andra lär de slås ut av konkurrensen, tjänar Ernstberger pengar tja och? Vi lever än så länge i ett fritt land.
Citera
2017-02-15, 21:02
Medlem
GobbeMobilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som sagt jag känner honom inte men har träffat betydligt mindre framgångsrika företagsledare och höga chefer som både är dryga och stora på sig.
Det står väl var och en fritt att spara i Allra, det finns rätt gott om alternativ.
Lyckas Allra sämre än andra lär de slås ut av konkurrensen, tjänar Ernstberger pengar tja och? Vi lever än så länge i ett fritt land.

Har du rätt i att det är fritt, dock så lurar dom många och tro att dom är bäst. Men att sälja pensionsfonder via telefon är inte seriöst och det är precis det Allra gör.

Näe hårdare tag från Pensionsmyndigheten och kasta ut patrasket på gatan, utan tillgång till Premiepensionens fondtorg sinar pengakassan hos Ernstberger ganska snabbt. Man kan ju hoppas att man ser han utanför Icas ingångar med en kaffeburk inom en snart framtid.
Citera
2017-02-15, 21:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeMobilen
Har du rätt i att det är fritt, dock så lurar dom många och tro att dom är bäst. Men att sälja pensionsfonder via telefon är inte seriöst och det är precis det Allra gör.

Näe hårdare tag från Pensionsmyndigheten och kasta ut patrasket på gatan, utan tillgång till Premiepensionens fondtorg sinar pengakassan hos Ernstberger ganska snabbt. Man kan ju hoppas att man ser han utanför Icas ingångar med en kaffeburk inom en snart framtid.
Fast det du skriver leader till att de tappar till konkurrenter och slås ut om de inte skärper sig.
Ernstberger är rimligen redan klar ekonomiskt om han kan tänka sig gå ned några snäpp i bostandard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in