2017-02-15, 08:57
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tydligen så illa att Ygeman måste lätta från fåtöljen i regeringskansliet och ta sig hit. Synd att han inte tog sig tid att spendera några nätter i väntrummet på akuten - då hade han fått se vad det verkligen innebär att bo i Malmö. Pajasfasoner att flyga ner för att sitta tio timmar i ett konferensrum i en bunker (polishuset). Ut på stan och känn lite på Malmös puls.
Han kanske blev avrådd av SÄPO från att vistas på Malmös gator? Kulorna viner ju som bekant.
Citera
2017-02-15, 12:35
Medlem
rex144s avatar
politikerna brukar besöka farliga platser på morgnarna när de kriminella sover, så det hade inte spelat nån roll om han besökte Möllevångstorget eller Rosengård kl. 9-10 på förmiddagen
Citera
2017-02-15, 13:48
Avslutad
http://www.hd.se/2017-02-15/tak-pa-nyanlanda-i-skolan-nytt-s-forslag

Inte konstigt att skolan har havererat.
Citat:
Till Malmö kommer motsvarande en skolklass nyanlända elever varje vecka. Kommunen har jobbat mycket med fördelningen mellan skolor, men fortfarande tar vissa skolor betydligt fler nyanlända.
Citera
2017-02-15, 16:04
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Polisen misstänker: Falsk läkare utför skönhetsingrepp
NYHETER Två kvinnor har anmält att de fått injektioner i ansiktet av en person som sagt sig vara läkare.
http://24malmo.se/2017/02/15/polisen-misstanker-falsk-lakare-utfor-skonhetsingrepp/
Citera
2017-02-15, 17:15
Medlem
Malmö verkar ha havererat totalt, och jag undrar många saker ... jag har diskuterat en del i tråden om bostadsbubblan, och tänkte sondera här också ... jag fattar faktiskt inte hur Malmös centrala delar kan ha en het, expansiv bostadsmarknad, med tanke på den vettlösa sociala miljön ...

Ärligt talat, vem vill lägga in flera miljoner i en stadskärna där man skjuter öppet och den tunga kriminaliteten växer lavinartat ... Finns det nån Malmöbo som kan förklara detta?

Nog för att alla är pengagalna nuförtiden, men man är väl rädd om livhanken, och bostadsmarknaden bör väl skadas av alla våldsdåd osv ...

Vad driver upp priserna? Är det bara minusräntan och spekulation?
Citera
2017-02-15, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Befolkningstrycket.
Citera
2017-02-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Malmö verkar ha havererat totalt, och jag undrar många saker ... jag har diskuterat en del i tråden om bostadsbubblan, och tänkte sondera här också ... jag fattar faktiskt inte hur Malmös centrala delar kan ha en het, expansiv bostadsmarknad, med tanke på den vettlösa sociala miljön ...

Ärligt talat, vem vill lägga in flera miljoner i en stadskärna där man skjuter öppet och den tunga kriminaliteten växer lavinartat ... Finns det nån Malmöbo som kan förklara detta?

Nog för att alla är pengagalna nuförtiden, men man är väl rädd om livhanken, och bostadsmarknaden bör väl skadas av alla våldsdåd osv ...

För man bor tryggt i västra delarna av Malmö (osynliga/synliga murar som skydd) och därifrån har man nära till allt och kan kämpa för mångkultur och annat exotiskt (livsmedel bl.a. och billiga tjänster) som inte finns i någon tråkig svennehåla. Det är sanningen. Folk är uttråkade och behöver action i alla dess slag och skepnader. En hel industri finns för gnällande SD-folk som skulle behövt psykakut av ren tristess om blattarbråken plötsligt upphörde.

Därför flyttar medelklassvenne till Malmö och därför stiger priserna på bostäder som delvis förklaring.
Citera
2017-02-15, 18:03
Medlem
spoilers avatar
"En medarbetare på Migrationsverket inledde en relation med en asylsökande och lät personen skenskriva sig på hennes adress. Hon gjorde också otillåtna slagningar i datasystemet.

Kvinnan, som är i 30-årsåldern, har varit anställd vid Migrationsverket i Malmö i flera år och arbetar i dag som beslutsfattare vid ansökningsenheten."

http://www.skd.se/2017/02/15/inledde-relation-med-asylsokande/
Citera
2017-02-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Befolkningstrycket.

Det verkar för enkelt.

De fattigare befolkningslagren tränger ihop sig (det finns färsk statistik som visar att Sverige är högt på trångboddhetsskalan), och de rika (och den låtsasrika medelklassen) bör inte vara tvingad att frottera sig med skjutglada femtonåringar, snedtändande bikerkillar och heroinlangare från mellanöstern ...
Citera
2017-02-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
För man bor tryggt i västra delarna av Malmö (osynliga/synliga murar som skydd) och därifrån har man nära till allt och kan kämpa för mångkultur och annat exotiskt (livsmedel bl.a. och billiga tjänster) som inte finns i någon tråkig svennehåla. Det är sanningen. Folk är uttråkade och behöver action i alla dess slag och skepnader. En hel industri finns för gnällande SD-folk som skulle behövt psykakut av ren tristess om blattarbråken plötsligt upphörde.

Därför flyttar medelklassvenne till Malmö och därför stiger priserna på bostäder som delvis förklaring.

Tack för respons ... det är en intressant situation.

Det är väl pengarna som lockar åxo, som vanligt ... pengarna är viktigare än barn, hälsa och säkerhet.

Sjukt.
Citera
2017-02-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge

Nu är ju integrationen en katastrof, men invandrarna är inte ensamma ansvariga ... HA har väl gamla rötter i Malmö och omnejd, och har smällt bomber här och var, och fanns det inte svennar som pundade så skulle invandrarkillarna knappast kunna kränga tillräckligt med braj, kokain och heroin heller ...

I Sverige knarkar vi bort bort ung 100 miljarder om året (det är vad polis, IQ-befriade olyckor, skadegörelse, rättegångar, sjukvård, rehab, drogskador och lite annat kostar), och då får man räkna bort frisk konsumtion också, ovanpå - alla stålar som läggs på knark borde ju ha gått till längre investeringar, lagliga varor osv ...

Knarkförsäljningen får fö för lite uppmärksamhet. Den är ett större problem än skjutandet och rånen. Jag kan inte tänka mig en lägre varelse än en knarklangare. Här snackar vi djup destruktivitet ...

Jag har jobbat med knarkare, så jag har starka känslor inför detta.
Citera
2017-02-15, 19:51
Medlem
"Moderaterna: ”Undantagstillstånd i Malmö”

– Det är inte fel att tala om ett undantagstillstånd i Malmö"

http://www.sydsvenskan.se/2017-02-15/moderaterna-undantagstillstand-i-malmo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem