Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det intressanta i detta är Gunnar-Martin Kjenners uttalande:
Jag tror tyvärr att det blir så att hon lyckas med den taktiken.
Advokat Gunnar Martin Kjenner er i TJ-saken en kommentator (han har selv prosedert dopingsaker på vegne av idrettsutøvere), og han tror det er et signal til WADA/FIS om fredspipe. Jeg er enig med Kjenner i at "fredspipe" er en rimelig tolkning av TJs utspill idag.
Men husk at ADN (åklageren i den nettopp avgjorte norske saken mot TJ) rakt av har akseptert TJ og lege Bendiksens forklaringer. Innad i WADA kan dette bli vurdert annerledes:
Stikkord:
** Den aktuelle prøven tatt av TJ primo september, må ses i lys av at TJ ga feil opplysning om hvor hun befant seg siste uken i august. Husker jeg ikke feil har idrettsutøvere blitt felt av CAS alene på mangelfull rapportering eller feilrapportering av hvor de befinner seg - med konsekvens at prøver blir nær umulig å ta.
** Den aktuelle prøven tatt av TJ primo september, må også ses i lys av TJ hadde flere måneder forut for dette uten tester overhodet.
** Dersom WADA vurderer troverdigheten av TJ og lege Bendiksens forklaringer på en mer negativ måte enn ADN, aktualiseres spørsmålet om WADA man vil utfordre disse forklaringene.
Jeg fulgte minutt-til-minutt dekningen av forhandlingene i den norske saken holdt på Ullevål stadion i Oslo. Jeg ble konfunderat: Både TJ og lege Bendiksen slapp unna ethvert kritisk spørsmål i tilknytning til svakhetene i deres historier/forklaringer.